Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
djarmo12
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2012 02:46

Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door djarmo12 »

WOONSQUARE OPLICHTERS .Bank zou geleverd worden in Heerlen ( 8 tot 10 weken )zou hem zelf halen met aanhanger, dus geen probleem. De verkoopster heeft willens en wetens de datum week 1 2023 op de papieren gezet, dit was standaard werd verteld tijdens de aankoop. Bank word geleverd na 4,5 maand zonder bericht en 2 x te hebben gebeld. Geen trekhaak meer dus een probleem. Levering dan ? 95 euro voor 6 km. Gebeld voor een oplossing nee hebben we niet gewoon 95 euro betalen. Maar jullie zijn 2 en halve maand te laat met leveren! Boeit niet meneer gewoon betalen.

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door Moneyman »

djarmo12 schreef:
09 jan 2023 11:04
WOONSQUARE OPLICHTERS .
Nou nou nou rustig aan... er is geen enkele reden om van oplichting te spreken.

Tenzij je een levergarantie had (en dat ligt niet bepaald voor de hand) is dit een normale gang van zaken. Op dit moment kennen heel veel meubels een lange levertijd. Dat jij inmiddels geen trekhaak meer hebt kan je hen niet verwijten.

Denk in oplossingen en niet in dit soort zinloze scheldpartijen. Kijk even om je heen wie van je kennissen of vrienden een auto met trekhaak heeft en los het gewoon praktisch op.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door 16again »

Wat wel kwalijk is, dat mondeling een andere levertijd wordt toegezegd, dan op de bon wordt gezet. Niet netjes....maar daar ben je wel bij.

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 jan 2023 11:48
Wat wel kwalijk is, dat mondeling een andere levertijd wordt toegezegd, dan op de bon wordt gezet. Niet netjes....maar daar ben je wel bij.
Dat haal ik niet uit de OP.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Moneyman schreef:
09 jan 2023 11:53
16again schreef:
09 jan 2023 11:48
Wat wel kwalijk is, dat mondeling een andere levertijd wordt toegezegd, dan op de bon wordt gezet. Niet netjes....maar daar ben je wel bij.
Dat haal ik niet uit de OP.
De verkoopster heeft willens en wetens de datum week 1 2023 op de papieren gezet, dit was standaard werd verteld tijdens de aankoop

Lijkt mij dat dit bij de kassa was
Wat ik mis, is wanneer de aankoop was

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. We missen data om een tijdlijn te kunnen maken, en daarom kan ik de conclusie van 16again niet volgen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door kuklos »

djarmo12 schreef:
09 jan 2023 11:04
De verkoopster heeft willens en wetens de datum week 1 2023 op de papieren gezet, dit was standaard werd verteld tijdens de aankoop.
Datum van aankoop meld je niet, dus het is lastig erover te oordelen, maar wel de vraag waarom je akkoord bent gegaan met de datum als je dit niet wilde?
Papier telt, altijd overal in alle omstandigheden. Mondelinge afspraken zijn niet.

Hier gaan wat mensen op reageren want in theorie blablabla, maar wat ik schreef is de veiligste regel om te hanteren. Staat het niet op papier, dan wordt het niet nagekomen. Staat het op papier, dan wordt daarnaar gehandeld. Zet men iets anders op papier dan men zegt, dan weet je dat je nat gaat. Daarom, altijd de afspraken schriftelijk. Zo niet, niet mee akkoord gaan.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 jan 2023 12:53
Precies. We missen data om een tijdlijn te kunnen maken, en daarom kan ik de conclusie van 16again niet volgen.
Topic start blinkt niet uit in duidelijkheid
mijn uitleg is dat er 4,5 maanden geleden besteld is, en levertijd van 2 maanden is toegezegd.
De titel is er niet voor niets

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 jan 2023 13:09
Topic start blinkt niet uit in duidelijkheid
mijn uitleg is dat er 4,5 maanden geleden besteld is, en levertijd van 2 maanden is toegezegd.
De titel is er niet voor niets
Zou prima de juiste uitleg kunnen zijn. Maar als de communicatie van TS met Woonsquare net zo onduidelijk is als de openingspost, kan het ook makkelijk een misvatting zijnerzijds zijn. Iets als "de standaard levering is 1e week 2023, maar mogelijk binnen 8-10 weken" ofzo.

Maar goed, TS vraagt ook geen advies en komt alleen stoom afblazen, dus heel boeiend is het niet denk ik :wink:

rwolters
Berichten: 1546
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door rwolters »

Aanvullend: 95 euro voor bezorging is gewoon een realistisch bedrag. Helaas zijn we gewend aan "gratis" bezorging, waarbij de kosten gewoon in de productprijs zitten, waardoor mensen geen idee meer hebben van de werkelijke kosten.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door BL2 »

Snap niet helemaal waarom de datum zo belangrijk is. De bank is er nu toch, en het is heel toevallig ook nog 01-2023.
Dat je geen trekhaak hebt is toch echt je eigen probleempje.
Zou het topic maar gauw laten verwijderen, topicstarter. Een bedrijf uitmaken voor oplichters, terwijl ze dat zeker niet zijn, is juridisch gezien geen verstandige zet.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door witte angora »

djarmo12 schreef:
09 jan 2023 11:04
De verkoopster heeft willens en wetens de datum week 1 2023 op de papieren gezet, dit was standaard werd verteld tijdens de aankoop.
Ik denk dat het vooral een administratieve kwestie is. Net zoiets als dat ik mijn nieuwe hoorapparaten nog moet halen, maar de factuur van 28 december vorig jaar is. Heeft te maken met het eigen risico, dat vorig jaar al opgesoupeerd was.

Ik denk dat dit net zoiets is, om in de papieren aan te geven dat de verkoop weliswaar in 2022 was, maar de levering in 2023. Meer als dat moet je er niet achter zoeken. Met oplichterij heeft het niks te maken. Ik vind het daarentegen niet zo slim om een auto zonder trekhaak te kopen terwijl je op die bank zit te wachten.

Enne... wat zou het huren van een aanhanger je kosten? Oftewel, hoeveel zou je nu precies netto zelf uitsparen door het zelf te doen? Laat het gewoon lekker bezorgen, hoef je dat ding ook niet door minimaal twee deuren te manoeuvreren. Want dat is ook een rotklus, geloof me nou maar.

PGros
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
10 jan 2023 10:33
Enne... wat zou het huren van een aanhanger je kosten? Oftewel, hoeveel zou je nu precies netto zelf uitsparen door het zelf te doen?
Huren van een aanhanger zonder dat je een trekhaak hebt?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Valse datum op aankoop bevestiging WOONSQUARE

Ongelezen bericht door witte angora »

PGros schreef:
10 jan 2023 10:38
witte angora schreef:
10 jan 2023 10:33
Enne... wat zou het huren van een aanhanger je kosten? Oftewel, hoeveel zou je nu precies netto zelf uitsparen door het zelf te doen?
Huren van een aanhanger zonder dat je een trekhaak hebt?
Nee, als hij een trekhaak had. 'Zou kosten'...

Plaats reactie