Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Eigenlijk gaf ik alleen maar aan dat het niet haalbaar is voor iedereen, maar er zijn er bij die denken dat het niet zo is blijkbaar.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 01 nov 2023 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
01 nov 2023 17:52
Onkruid71 schreef:
01 nov 2023 17:51
angel1978 schreef:
01 nov 2023 17:48


Zal wel veel meer energie kosten dan het posten van al die teksten op dit forum 8)
Laat me raden, jij bent ook wel eens moe geweest.
Geen dingen roepen waar je niets van snapt..
Wat snap ik niet dan?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Trouwens, ik zie mensen in een scootmobiel die helemaal afgeladen is met boodschappentassen. Beduidend meer dan ik kan sjouwen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, dit gaat dus over verpakkingsvrij winkelen. Ik geloof niet dat er veel enthousiasme voor te vinden is, als ik alles zo bekijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
01 nov 2023 18:25
Maar goed, dit gaat dus over verpakkingsvrij winkelen. Ik geloof niet dat er veel enthousiasme voor te vinden is, als ik alles zo bekijk.
Dat komt dus overeen met wat in het artikel staat: Weinig animo bij consument
Consumenten bleken echter amper bereid om met een potje van thuis naar de supermarkt te komen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is niet alleen het gesjouw. Dat potje moet ook nog schoongemaakt worden, en tot aan de rit naar de winkel moet het ook ergens ruimte innemen. Heb je een gezin, dan worden het aardig wat potjes, zeker als je in de aanbieding koopt. Ik kan me tenminste niet indenken dat je - die winkels zijn er - verse pindakaas in een pindakaaspotje gaat stoppen dat niet is schoongemaakt omdat je er gewoon geen zin in hebt.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
01 nov 2023 18:37
Het is niet alleen het gesjouw. Dat potje moet ook nog schoongemaakt worden, en tot aan de rit naar de winkel moet het ook ergens ruimte innemen. Heb je een gezin, dan worden het aardig wat potjes, zeker als je in de aanbieding koopt. Ik kan me tenminste niet indenken dat je - die winkels zijn er - verse pindakaas in een pindakaaspotje gaat stoppen dat niet is schoongemaakt omdat je er gewoon geen zin in hebt.
Als je in staat bent om de ruimte te vinden om het potje gevuld mee te nemen vanuit de winkel, dan moet leeg terug ook echt wel lukken. En anders moet ie naar de glasbak, wat ook lukt.

Statiegeldflessen was in het begin natuurlijk net zo'n gedoe en ondanls dat je die niet zelf vult is het principe niet anders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
31 okt 2023 11:04
Zojuist is er op de RTL-site een artikel geplaatst over verpakkingsvrij winkelen. De EU wil de hoeveelheid verpakkingsmateriaal verminderen. Eigen verpakkingen meenemen en in de winkel vullen is een mogelijkheid. Er lijkt nogal wat weerstand te zijn. Hoe denk jij er over? En zie je behalve het vullen van eigen meegebrachte verpakkingen ook andere mogelijkheden om verpakkingen te besparen?
Het vraagt een andere manier van je huishouden organiseren. Grote voorraadkast, meer zelf doen, daarmee minder kant-en-klaar of half-voorbereid voedsel. Bij de aanbodzijde: meer met standaard hoeveelheden werken, één kleinverpakking voor de éénpersoonshuishoudens en voor de rest minstens kiloverpakkingen.

(Sinds de inflatiegolf is begonnen, ergeren we ons aan voorverpakte vleeswaar van 50, 70 of 80 gram. Liever 200 gram en niet zo flinterdun gesneden, want dat smaakt absoluut niet.)

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan legt u toch gewoon twee plakjes op uw boterham.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door Jablan »

Of een complete ham halen en zelf versnijden ;-)

Bij die <100 gram verpakkingen zit vaak extra plastic tussen de plakjes, net zoals bij gerookte kaas. Nog meer plastic ...

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Verpakkingsvrij winkelen - hoe denk jij er over?

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
01 nov 2023 18:37
Het is niet alleen het gesjouw. Dat potje moet ook nog schoongemaakt worden, en tot aan de rit naar de winkel moet het ook ergens ruimte innemen. Heb je een gezin, dan worden het aardig wat potjes, zeker als je in de aanbieding koopt. Ik kan me tenminste niet indenken dat je - die winkels zijn er - verse pindakaas in een pindakaaspotje gaat stoppen dat niet is schoongemaakt omdat je er gewoon geen zin in hebt.
Het is veel makkelijker om te roepen dat "ze" het maar moeten oplossen....

Plaats reactie