LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA+ autoverzekering

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Erthanax »

Scontra: Geen werkgever meer, maar mogelijk wel een vakbond, of een vereniging van gepensioneerden?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scontra schreef:
BreejKC schreef:Kijk even of uw werkgever een collectieve regeling heeft afgesloten met een verzekeringsmaatschappij.

Dat is niet meer sinds ik van 'Drees' trek en dat is al weer de nodige jaartjes, voeger kon ik ook even A.......... bellen als er eens een keer iets aan de hand was.
Inmiddels is deze verzekeraar voor mij te duur, naar mijn gevoel en volgens de premietoets via hun site in ieder geval. :(
Zeker is A voor sommige verzekeringen flink duur(der) geworden. Als ik zou willen zou ik daar ook die korting kunnen krijgen, dat bestaat namelijk nog steeds, maar mijn autoverzekering is aanzienlijk voordeliger dan daar nog met die korting.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:Scontra: Geen werkgever meer, maar mogelijk wel een vakbond, of een vereniging van gepensioneerden?
Unive geeft 7% korting op je verzekering als je een klantenkaart van de Coop supermarkt kunt tonen, met de verplichting daar 2x per jaar een aankoop te doen. Dat mag ook iets kleins zijn, er is geen minimum bedrag.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb zonder coop kaart korting, zou na moeten kijken hoeveel. Maar zit aardig in de richting van die 7% of meer zelfs.

@Lady...... je moet geen uitspraken doen die je niet kan bevestigen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

Maar helaas is het waar en ook compleet logisch.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door grun »

reggie2 schreef:Ik heb zonder coop kaart korting, zou na moeten kijken hoeveel. Maar zit aardig in de richting van die 7% of meer zelfs.
Ik krijg ook al combikorting, maar die 7% komt daar dan nog eens bovenop. Het is niet of de ene of de andere korting, maar beide tegelijk.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lady1234 schreef:
Fiesiekus schreef:
Lady1234 schreef:Claim je te vaak schade op verschillende verzekeringen, kunnen ze die ook bij elkaar optellen.
:?:
Dus als ik op m'n inboedel 3x (bijv. wegens inbraken) claim, kan dat consequenties voor de autoverzekering hebben??e
Ja, dat kan. Elke verzekeraar mag een verzekering opzeggen na het claimen van schade. Dus als je als klant meerdere malen claimt, en je hebt bij die verzekeraar meer verzekeringen, wordt naar het hele pakket gekeken wat bij hen loopt en of ze jou nog wel als klant willen hebben.
Goed dat ik het weet. Heb net naar m'n auto verzekering gekeken, die zit bij 'n heel andere dan huis, inboedel e.d.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier zie je ook hoe verzekeringen kunnen reageren op verschillende schadegevallen.



viewtopic.php?f=31&t=183489

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door renewouters »

Cornelis7 schreef:Moeilijk te zeggen. Sommige verzekeraars doen aan verborgen leeftijdsdiscriminatie, zodat niet altijd duidelijk is hoeveel uw premie elk leeftijdsjaar stijgt en of u nog wel kunt overstappen bij 65-plus leeftijd.
Dat is geen discriminatie. Het is slechts het gevolg van de risicoanalyse.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door sjohie »

Check ook even hoeveel schadevrije jaren je kwijt raakt bij het claimen van een schade bij een nieuw gekozen verzekering. Bij allsecur werken ze bijvoorbeeld met trappen, en de hoogste is 15+ jaar. Als wij, met 21 schadevrije jaren een schade claimen gaan we 1 trede op de trap naar beneden, van 15+ naar 10, maar netto leveren we dan wel even 11 schadevrije jaren in.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA+ autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat verlies van schadevrije jaren en terugval is vanaf 2016 bij elke verzekeraar gelijk.

https://www.independer.nl/autoverzekeri ... -2016.aspx

Gesloten