Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

In de uitzending van 25 september 2023 besteden wij aandacht aan statiegeld. Er is namelijk van alles hierom te doen. Het aantal inleverpunten is veel te laag en er is een toenemend probleem van mensen die vuilniszakken open scheuren om blikjes eruit te vissen. Wij vragen ons af: waar loop jij tegenaan bij het inleveren van statiegeldflesjes of -blikjes?

In dit artikel lees je meer over het onderwerp: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... het-terug/

Groet,
Internetredactie Radar

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeld?
Moet je nou je statiegeld ook al inleveren?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een zeldzaam gezeur over dat statiegeld. Alsof er niet belangrijkers is.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 sep 2023 15:24
Wat een zeldzaam gezeur over dat statiegeld. Alsof er niet belangrijkers is.
Vermoedelijk een lekker goedkoop item om te maken.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door BL2 »

Radar schreef:
25 sep 2023 15:17
.... Het aantal inleverpunten is veel te laag en er is een toenemend probleem van mensen die vuilniszakken open scheuren om blikjes eruit te vissen. ......
Jullie wisten het al, dit dus :roll:
(nou, dat worden geen honderd berichten dit keer)

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik let altijd op dat ik niet ergens tegenaan loop.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik loop vooral aan tegen het feit dat er teveel dingen statiegeld hebben, waardoor je altijd moet wachten. Zeker nu met die blikjes komt het iets te vaak voor dat de band vol is of dat iemand verschrikkelijk lang staat te hannesen met gekreukte blikjes.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Er zijn hier te weinig inleverpunten. Vrijwel iedere keer dat ik kom op een tijdstip dat ik tijd heb, dus na 17.30 uur, staat er een groot aantal mensen bij die automaat te wachten met een half volle kar opgeraapte druipende plakkerige blikjes. Ik neem dus de moeite niet eens meer om meer dan een half uur te moeten wachten tot ik ook eens een keer bij die automaat kan voor 1 Euro statiegeld. Ik kan ze op deze manier dus niet inleveren. Mijn blikjes gaan voortaan plat en dubbel getrapt in de straatkliko. Ik geen statiegeld van mijn blikjes, dan een ander ook niet van mijn blikjes.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hier inleverpunten genoeg. Alleen als er ook maar iets een deuk in het blikje zit heb je kans dat de automaat het niet herkend.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Radar trapt een open deur in omdat het probleem van het inleveren van blikjes sinds de invoering dit jaar reeds bekend is.
Dat onverlaten vuilniszakken open gaan scheuren is compleet nieuw voor mij omdat aan de buitenkant niet te zien is dat er blikjes inzitten en dan nog vuilniszakken behoren in de ondergrondse container en er niet naast ook niet als die container vol is.
Wat me wel opvalt is dat het op straat veel schoner is geworden en openbare afvalbakken minder vaak geleegd hoeven te worden en dan denk je meteen aan de dakloze medemens maar die vissen vaak achter het net want ik zie ook mensen die het niet zo slecht hebben vroeg in de ochtend de afvalbakken afschuimen en pas in gaan leveren als ze twee zakken vol met blikjes en flesjes hebben en dat roept bij anderen weer irritatie op want daar zijn de inname apparaten ook niet op berekend en gaan in storing.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Waar ik tegenaan loop is dat er 6 wachtenden voor mij zijn met een winkelwagen vol met statiegeld producten en ik met een blik of fles een half uur mag wachten en dat de machine erg snel vol is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, gisteren zat ik in de trein met een blikje. Doe ik eigenlijk nooit, maar ik had dorst. En ja... geen inleverpunt in de trein. Had ook niet de intentie dat ding langer bij me te houden dan nodig. Dus - in de vuilnisbak ermee. Waar het ook gewoon hoort.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

en dan nog vuilniszakken behoren in de ondergrondse container en er niet naast ook niet als die container vol is.
In o.a. Den Haag zijn nog steeds wijken waar geen boven- of ondergrondse containers zijn.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door dmv »

Op plekken waar veel beweging is, dus onderweg met ov, auto, fiets, sporten etc de mogelijkheid om het kwijt te kunnen. Tot nu toe vrijwel enkel bij supermarkten waarbij je ook afhankelijk bent van openingstijden. Een automaat aan de buitenzijde? Direct je geld kunnen ontvangen via tikkie. Of ook daarmee de optieknop doneren aan een goed doel.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Sinds er blikjes met statiegeld zijn, hebben de meeste inlevermachines storing door da plakkerige rotzooi die uit de blikjes loopt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waar ik pas trouwens ook tegenaan liep, dat is de walm van de zwerver die de blikjes in de automaat aan het duwen was. Normaal kan ik veel hebben, maar dit was me echt te veel, alsof ik tegen een muur aanliep. Eerst de winkel maar doorgelopen, flessen kwamen later wel.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus jij pleit voor een luchtverfrisser rondom zo'n ding? Die blikjes zelf kunnen ook wel aardig walmen trouwens.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Of een douche. Pak je meteen het probleem van de plakkende blikjes aan.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... wel een idee. Hoeveel douches wil je bij zo'n inleverpunt hebben? Want het aan- en uitkleden kost natuurlijk ook nog aardig wat tijd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waar loop jij tegenaan bij inleveren statiegeldflesjes of -blikjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
25 sep 2023 16:45
Naja, gisteren zat ik in de trein met een blikje. Doe ik eigenlijk nooit, maar ik had dorst. En ja... geen inleverpunt in de trein. Had ook niet de intentie dat ding langer bij me te houden dan nodig. Dus - in de vuilnisbak ermee. Waar het ook gewoon hoort.
Laatst liep er een stinkende zwerver door de trein met een vuilniszak al die blikjes te zoeken. Prullenbakken werden opengetrokken en de walm van de persoon was niet te harden.

Ik zou zeggen, gewoon stoppen met blikjes.

Plaats reactie