Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Noonoonoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2023 12:12

Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Ongelezen bericht door Noonoonoo »

Ik heb onlangs bij een webshop een artikel gekocht en afgerekend met Ideal. Helaas beviel het artikel mij niet, en ik heb het retour gezonden. De terugbetaling bleef uit, en daarom stuurde ik een mail om te vragen wanneer ik het geld kon verwachten. De reactie (ook per mail) die ik kreeg was:

"Onze excuses dat je het aankoopbedrag nog niet teruggestort hebt gekregen. Deel ons a.u.b. schriftelijk of telefonisch jouw bankgegevens (IBAN/BIC) mee, zodat wij het tegoed zo snel mogelijk op jouw bankrekening kunnen overmaken. In verband met de gegevens bescherming van onze klanten mogen wij geen bankgegevens opslaan in ons systeem, daarom moeten we die telkens opnieuw opvragen."

Ik heb dit nooit eerder gehoord. Is dit een normale gang van zaken?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Noonoonoo schreef:
12 jan 2023 12:20
Ik heb dit nooit eerder gehoord. Is dit een normale gang van zaken?
Waarschijnlijk is de betaling via een PSP gelopen. Dan heeft de verkoper jouw rekeningnummer niet verwerkt.

Maar wat is het probleem? Gewoon doorgeven, en klaar, toch?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je je geld terug wilt, is het inderdaad normaal om je rekeningnummer door te geven. Opslaan mag niet, en terugzoeken is teveel werk denk ik.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hoe wilt de webwinkel zonder rekeningnummer geld storten?

Ik begrijp dat u heel voorzichtig bent in deze tijd dat er veel opgelicht wordt. Met uw tenaamstelling en uw rekeningnummer (inclusief
IBAN nummer) is alleen mogelijk om geld naar u te storten.


Indien men meer informatie dan bovenstaande probeert te achterhalen dan zijn het wel oplichters.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
16 jan 2023 14:58
Indien men meer informatie dan bovenstaande probeert te achterhalen dan zijn het wel oplichters.
Die conclusie slaat natuurlijk nergens op.

Plaats reactie