Winterjas blijkt niet van wol

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Winterjas blijkt niet van wol

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
08 jan 2024 13:39
Moneyman schreef:
03 jan 2024 14:26
Los daarvan wordt het daarnaast ook nog eens bevestigd door de bon.
Dat weten we niet.
Dat weten we wel. TS schrijft dat letterlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Winterjas blijkt niet van wol

Ongelezen bericht door moederslink »

jarin schreef:
02 jan 2024 12:09
Ik zocht een winterjas en gaf aan dat het niet om een gewatteerde ging. "Oh maar dan zoekt u wollen jas"
De keus viel op een Coat voor € 259,95 de mouwen waren iets te lang € 11,00 atelierkosten erbij dus € 270,95 vond 'm prijzig, maar dan heb je ook wat (dacht ik) een week later kon ik de jas ophalen.
_________
Een paar dagen later zou ik de jas voor het eerst dragen en keek toevallig ( toen pas ?! ) naar de was label toen zag ik dat de jas van 85% polyester/15% polyacryl was (niks wol dus) en dat alle wassymbool doorgestreept waren zo ook van de stomerij. Als ik deze vóórkennis had, dan had ik déze jas zéker niet uitgezocht.
Verkoper : " oh, u zoekt een wollen jas "
Klant : koopt de jas, kijkt niet samen met verkoper naar het label om te checken ( !!) en de jas wordt betaald en achter gelaten om te vermaken.
En dat voor bijna € 300. :roll:
Onbegrijpelijk.
Beiden laten hier forse steken vallen.
Verkoper kletst uit z'n nek, klant checkt óók niks en betaalt bijna € 300 voor een niet wollen jas.
Nu zal het juridisch wel juist zijn dat alleen de verkoper fout zit en een niet conforme jas heeft verkocht, maar ik wil toch best wel een opmerking maken over de klant die , zonder iets te checken, bijna € 300 betaalt voor een jas die niet van wol is , die ze niet wilde hebben en tóch óók nog laat vermaken.

Plaats reactie