Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Geer69
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2023 18:52

Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door Geer69 »

Woonwinkel Frits Vos , onze grootste en duurste koop teleurstelling ooit.

Begin januari 2023 hebben wij voor € 4800.- 2 x 2 zitsbanken van de Firma Maxfurn bij deze woonwinkel Frits Vos besteld en deze zijn in april bij ons thuis afgeleverd.
Een vereiste van onze kant was, dat de banken stevig zouden zitten en dit ook voor langere termijn , i.v.m. rugklachten, dit duidelijk bij onze koop aangegeven!!!
De banken zagen, bij aflevering er uit alsof ze voor € 48.- bij de kringloop winkel weg kwamen, kussens schots en scheef en zitvlakken en rug vol met enorme plooien, ook de zijkanten en de achterkanten van de banken, wij zijn zelf 2 dagen later met foto’s van de banken naar Frits Vos gegaan en aangegeven dat dit niet acceptabel was, aangezien het showmodel in de woonwinkel super strak was.( foto’s beschikbaar)
Verbazend dat een product als deze, zowel door de fabrikant alsmede door de winkel zonder controle check zo bij een consument worden afgeleverd.
Achteraf waren deze banken in prijs kwaliteit veel en veel te duur.
De firma Frits Vos is zelf nooit komen kijken, maar stuurde een vertegenwoordiger van de fabrikant Maxfurn. ( Dit is zoals een slager zijn eigen vlees keurt, niet onafhankelijk dus.)
Na 4 weken, begonnen de 2 banken helaas al door te zakken en na veel gedoe, pijn en moeite zijn deze 2 banken terug gegaan naar de fabrikant in Roemenië.
Ook werd er vanuit Frits Vos niet spontaan een leenbank aangeboden, hier moesten wij zelf om vragen, de leenbanken moesten bij ons thuis eerst grondig schoongemaakt worden, omdat ze volgens de bezorger buiten onder het afdak hadden gestaan. (ongelofelijk toch).
Stel je voor, dat 9 maanden later , nadat deze besteld waren weer terug in de woonwinkel , ze zien er nu ook het eerste zicht netjes uit, echter het vertrouwen en het plezier in deze banken is nu volledig verdwenen, in zowel de firma Frits Vos als de fabrikant Maxfurn , onze verwachting is helaas en uit ervaring , dat de banken na enige weken weer problemen gaan geven.
Bij woonwinkel Frits Vos kan men zich niet voorstellen dat een consument zoals wij, geen zin en plezier meer hebben in deze 2 banken, volgens mij persoonlijk een gebrek aan empathisch vermogen.
Wij hadden een voorstel gedaan betreffende ontbinding van de koopovereenkomst , op het voorstel werd niet gereageerd , niet per Mail en bij aandringen van mijn kant telefonisch vervolgens werd door de verbinding verbroken.
Afsluitend , zijn de banken weer bij ons thuis bezorgd en zitten wij ,met 2 banken van bijna € 5000.- waar wij absoluut niet tevreden over zijn , vooral de hele moeizame en vervelende gang van zaken.
Voor ons geen woonwinkel Frits Vos meer en rijden met een grote boog om Westerhaar heen, toch maar weer naar de vertrouwde woonwinkels, waar het woord service nog een groot begrip en men vooral ” RESPECT “ voor de Consument heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Emotie en verwachtingen zijn geen redenen om een koop te ontbinden, dat is nu eenmaal zo. Voor aankoop had u wel vertrouwen om deze verkoper, waarop was dat vertrouwen gebaseerd?
De banken waren in eerste instantie niet goed. De banken zijn aangepakt, dus moet het nu hetzelfde zijn als die in de winkel die u zo graag wilde hebben. Dat de verkoper een manier van werken heeft die niet bij u past maakt de bank niet ineens lelijk.
Gelukkig hebt u de wet aan uw kant. Mochten de banken alsnog problemen gaan geven, dan komt de mogelijkheid om te ontbinden alsnog voorbij.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geer69 schreef:
01 okt 2023 09:27
Afsluitend , zijn de banken weer bij ons thuis bezorgd en zitten wij ,met 2 banken van bijna € 5000.- waar wij absoluut niet tevreden over zijn , vooral de hele moeizame en vervelende gang van zaken.
Waarom ben je niet tevreden over de bank? Die is nu zoals die zijn moet.

Ik lees vooral veel emotie, filter dat eruit wat dat helpt je niet verder.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar zitten die banken nu goed of juist niet? Dat mis ik een beetje in het verhaal.

Ontbinding zal er niet in zitten. De banken zijn hersteld, dus in orde. Dat je ze achteraf te duur vindt, is geen reden voor ontbinding.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Afsluitend , zijn de banken weer bij ons thuis bezorgd en zitten wij ,met 2 banken van bijna € 5000.- waar wij absoluut niet tevreden over zijn , vooral de hele moeizame en vervelende gang van zaken.
De winkel heeft de banken opgehaald en gerepareerd.

Ik lees niet dat u klachten hebt over de huidige toestand van de bank.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je alle emotie uit het verhaal haalt, blijven er maximaal 6 zinnen over.
Het lijkt me meer een trap na, mede door het bericht met bedrijfsnaam goed vindbaar in Google te maken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat een frustratie en emotie. De banken zijn in orde. Dat u er geen plezier meer aan beleeft zit tussen uw oren.

De onfatsoenlijke trap na welke u uitdeelt zegt meer over u dan over dit bedrijf.

De reviews (4,4) zijn uitstekend.

Misschien tijd voor enige zelfreflectie ?

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kijk, aan zo'n topic heeft een mensch iets. Wat wil nu heel toevallig het geval? Ik wilde vandaag een dagje Westerhaar doen om bij Frits Vos de collectie banken te gaan bekijken daar mijn oude bank inmiddels 20 jaar oud is.
Dankzij dit topic kan ik me deze reis besparen en mijn oude bank kan het 21e levensjaar in.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door witte angora »

O wat jammer, Deltoer. Ik wilde heel toevallig vandaag in die omgeving gaan wandelen. Zat al te denken om je even de hand te schudden bij Frits Vos.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Woonwinkel Frits Vos in Westerhaar nooit weer.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Laat ik nu vandaag aan het werk zijn in Vriezenveen, had zo de andere hand kunnen schudden van jullie. Als je je al door 1 ervaring laat leiden, dan kan je nergens meer kopen.

Plaats reactie