LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Domoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 12:46

Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door Domoor »

Beste allen,

In 1993 heb ik mij twee spaarpolissen laten aansmeren,nl de NVG spaarlift formule.100% dochter van Aegon.Later is dit gewijzigd in Axent en nu heet het Aegon Spaarlift.Met lede ogen zie ik toe dat de rendementen die destijds belooft zijn steeds verder verdampen.Nu na bijna 15 jaar sparen zit ik zelfs onder mijn inleg.Dat is even wat anders als destijds voorgerekend.In December 2008 wordt er uitgekeerd ,dus laat ik dat maar gebeuren,toch?Ook heb ik er nog een met een looptijd van 20 jaar.Hier moet ik dus nog 5 jaar premie aan betalen.Wat is nu wijsheid.Afkopen en laten uitbetalen?Ik zie het niet zitten dat een stelletje gladde jongens nog meer mijn zuur verdiende centjes op de beurs lopen te verkwansellen.Ik kan echter over deze Spaarlift formule geen info cq. medelotgenoten vinden (Google) en over de ervaringen te discucieeren.Wie heeft er inmiddels uitgekeerd gekregen ,en was dat het te verwachten rendement.

vriendelijke groet,

Domoor

g.vandriem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 13:16

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door g.vandriem »

Over dit onderwerp heb ik slechts één artikel gevonden van 8-3-2008. Daar heeft niemand op gereageerd. Ik zou graag in contact willen komen met de auteur van het artikel.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door wevera »

Op pag. 3 van deze site vind je een bericht over een actie aegon-fund- pensioen gepost door Johan Mulder en op pag. 4 vind vind je een bericht over aegon-polissen gepost door Helaas Pindakaas met daarin onder meer een reactie van Johan Mulder.
Wellicht dat jullie daaraan iets hebben.
Met vr. groet, Arie Wever

g.vandriem
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 13:16

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door g.vandriem »

Beste Arie Wever,
Je meldt dat ik op pagina 3 van deze site een bericht kan vinden over een actie aegon-fund- pensioen gepost door Johan Mulder en op pag. 4 een bericht over aegon-polissen gepost door Helaas Pindakaas met daarin onder meer een reactie van Johan Mulder.
Helaas kan ik die pagina's niet vinden.
G.vandriem

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door wevera »

Beste gvandriem
Je moet 1 stap terug naar het overzicht. Dat is pag. 1 van het overzicht. Onderaan deze pag. 1 vind je dan de cijfers voor pag. 2, 3, 4, enz. en volgende. Daar kun je op klikken.
Succes ermee, Arie Wever

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door wevera »

Nog even een aanvulling op de vorige reactie.
Het kan verstandig zijn om even te kijken op de site www.verliespolis.nl. , van de stichting verliespolis, om de inhoud te vernemen van hun nieuwsbrief van 20 - 5 - 2008. Zij voeren op dit moment gesprekken met aegon over hun woekerpolissen en overwegen een rechtzaak. Het is te overwegen om je bij deze stichting en/of bij de stichting woekerpolisclaim aan te sluiten.
Met vr. groet, A. Wever

John van pelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 11:34

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door John van pelt »

Beste

Helaas ben je niet de enige die in de jaren 90 op het verkeerde spoor is gezet door NVG.
Namens een aantal polishouders heb ik op, 20 maart, samen met twee andere gedupeerden een gesprek gehad met Aegon over over de SpaarLIft polis.
De SpaarLift polis is volgens Aegon een levensverzekeringsproduct, waarbij men ook nog een stukje spaart.
Mij en vele anderen is echter verteld dat het een risicoloze oplossing was om een hoog rendement op je spaarrekening te krijgen.
Aegon stelt zich op het standpunt dat iedere polishouder voldoende op de hoogte was gebracht van het feit dat er sprake was van een beleggingsproduct.
Ook verschuilt Aegon zich achter het feit dat de polisvoorwaarden aan alle eisen van de toenmalige wetgeving voldeden.
Voor meer informatie en de reeds ondernomen acties, kan je me even een mailtje sturen.


gr.


John

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door santygo »

john van pelt schreef:kan je me even een mailtje sturen.

Moet je wel even je mail adres vermelden..... anders blijft je mailbox akelig leeg.

Had ik je in een persoonlijk gerichte mail afgelopen week niet gezegd dat je overhaast te werk gaat en ondergesneeuwd zou worden? Lees die mail nog eens aandachtig door met in je achterhoofd dat die mail afkomstig is van iemand die al 5 jaar met Aegon aan het stoeien is.

Gr. René

Uitsluitend voor Koersplan polissen:

www.koersplandewegkwijt.nl

mat1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door mat1962 »

Hallo,

Ook ik heb, jaren geleden, mij een Spaarlift laten aanpraten. Ook bij mij is daarbij nooit over beleggingen gesproken. Toevallig heb ik de originele brochure van NVG over de Spaarlift constructie nog in mijn bezit. Mocht iemand daar iets aan hebben, dan wil ik gerust een kopie naar u toe mailen.

Gr.Mat..

NickH
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 16:10

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door NickH »

Mat1962

Kun je me een kopie van de brochure sturen naar [email protected]?
Dank je bij voorbaat.
Nick

mat1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door mat1962 »

Hallo Nick,

Als je een paar dagen geduld hebt, zal ik hem aanstaande Zondag voor je inscannen en opsturen.

Mvg,
Martin..

truus raanhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2009 23:37

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door truus raanhuis »

Hoi Martin.

Zou jij mij die folder ook wel willen sturen?
Wij hebben vrijdag een gesprek, dan kan ik eerst nog even die folder doorlezen.

Bij voorbaat dank.

[email protected]

gaspit
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2010 10:54

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door gaspit »

Hallo Nick,

Is bij jou alles goed verlopen?

Ik lees dat je in mei 2009 zei dat je de brochure nog had. Heb je hem nu nog en zou je hem dan naar mij willen sturen? Wij zijn er nu ook mee bezig.

thx gaspit

Henk70
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:38

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door Henk70 »

Hallo medepechvogels,

Wij hebben ook een spaarliftformule sinds 1995.
Aan het eind van dit jaar zijn wij er van af, ben benieuwd
wat we terugkrijgen. Ik heb ook alle folders vanaf het begin bewaart, dus als
iemand hier een pdf van wil hebben dan kan dat uiteraard.
Wij hebben onlangs een brief ontvangen van Aegon waarin staat dat er een
akkoord is met Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis claim.
Ik heb de uitzending van radar vanavond gezien en heb gevoel dat het akkoord
niet veel voorsteld. Wij zouden al blij zijn als we de inleg terug krijgen.

H. Bischop

andreh
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:07

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door andreh »

Hoi,
Nou ik zou graag de gegevens willen hebben. In 2006/2007 had ik gedacht om een van de Spaarlift woekerpolissen op te zeggen. Helaas heb ik dat toen niet gedaan. Wel schijnen de kosten van de polissen gehalveerd te zijn de laatste 5 jaar. DAt maakt beperkt uit. Toen ik expliciet in 1998 naar de kosten vroeg werd verteld 5% de eerste 5 jaar en 0,5% na 5 jaar. Ik dacht dat dit over de inleg zou zijn..maar ook anno 2009 gaat bij mijn kleinste spaarlift polis nog 20% op aan kosten.



http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 694#553694



augustus 2006

Servicedesk Leven Aegon Spaarlift

Reg nr 12345678


Betreft uw spaarkas overeenkomst onder certificaatnummer K0012344567
Geachte heer de Vries,
Hieronder verstrekken we u een toelichting over de hoogte van de waarde van uw aandeel in de bellegginskas (de zogenaamde fondswaarde) per 01-11-2005.

Na aftrek van de kosten die gemaakt zijn voor aan- en verkoop van de aandelen in het gekozen fonds en van de bruto premie voor overlijdensuitkering wordt het resterend deel van uw inleg belegd in de beleggingskas.

Deze bruto premie wordt maandelijks in rekening gebracht en is afhankelijk van de hoogte van het verzekerd kapitaal bij overlijden en de leeftijd op het moment van onttrekking. Gedurende de verstreken looptijd van het contract bedroeg deze premie gemiddeld per maand EURO 7,00

Bovendien vinden er nog ontrekkingen plaats uit hoofde van de administratieloon.


Opbouw fondswaare in cijfers

Het certificaat is ingegaan op 01-03-1997 met als eind datum 01-03-2027: De inleg bedroeg E100 per maand. Per 01-06-2005 heeft er een conversie plaats gevonden. De conversiewaarde bedroeg toen euro 5.940,00. Het certificaat heeft per 01-11-2006 een fondswaarde van euro 9.900,00.

Aan kosten/premies is tot nu toe in rekening gebracht:

- aan en verkoopkosten aandelen euro 50,00

- brutopremie overlijdensdekking euro 110,00

- eerste administratieloon euro 0,00

- doorlopend administratieloon euro 62,00

Totaal aan kosten/premies in rekenig euro 225,00




Totaal aan inleg betaald: euro 1680,00

Waarde toename productver 2005 euro 540,00

Totaal aan kosten/premies in rek euro 225,00

Totaal voor belegging beschikbaar euro 1995,00




Door koersverschil bedroeg de werkelijke fondswaarde per 01-11-2006 eur 9.900,00

Door koersverschil bedroeg de werkelijke fondswaarde per 01-12-2007 eur 10.350,00.





Deze stand is duidelijk een momentopname. De waarde is ondermeer afhankelijk van de ontwikkeling van de fondskoers die per dag wordt vastgesteld. de maandelijkse ontrekkingen tussen twee vervaldata (bij kwartaal-, halfjaar- en jaarbetalingen) hebben een verlagend effect op de fondswaarde.



Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog vragen over deze brief, dan kunt u konakt opnemen met uw verzekeringsadviseur: Spaaradvies in Nieuwegein.

Telefoonnummer 030-2401 155



Hoogachtend,

Aegon





1998-2006 8 jaar of 96 maanden, tot novemer + 6 maandn: In totaal is dat 102 maanden maal 100=euro 10.200,00







augustus 2006



Servicedesk Leven

Reg nr 123456

Betreft Opgave inlegvrije waarde van uw certificaatnummer 123456
Geachte Heer de Vries
U verzocht ons uw spaarkasovereenkomst inlegvrij te maken. Uitgangspunt voor de inlegvrije waarde is de zogenaamde opname waarde. De opnamewaarde per 01-11-2006 bedraagt euro 2.900.
Bij de vaststelling van de opname waarde zijn wij er vanuitgegaan dat u de inleg tot de berekeningsdatum heeft voldaan.

Deze opnamewaarde blijft voor u belegd in de beleggingskas. U blijft profiteren van beleggingsresultaten. Wel vinden onttrekkingen plaats voor het dekkingsrisico (bij overlijden worden immers de ingelegde bedragen vermeerderd met 4% rente uitgekeerd) en vor de kosten.

Een eventueel batig saldo wordt bij in leven zijn van de verzekerde op de einddatum uitgekeerd.

Het kan zijn dat als de opnamewaarde laag is, deze geheel opgesoupeerd wordt door de premie voor de overlijdingsdekking en de kosten voor AEGON Spaarkas en dat daardoor de overeenkomst komt te vervallen.
U kunt uiteraard de aanwezige waarde nu ook opnemen.

Als u besluit tot uitoefening van een van de rechten, dan dient u de akkoordverklaring ingevuld en ondertekend naar ons terug te sturen.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Heeft u nog vragen over deze brief dan kunt u contact opnemen met uw verzekeringsadviseur: Spaaradvies in Nieuwegein, telefoonnummer 030-2401155.

Hoogachtend,
Aegon Spaarkas.

===
De extra inleg op 01-05-1998 bedraagt 1.0000
Indicatie bij een gemiddeld rendement van :

9% 386.000

10,00% 470.000

11,00 573.000


Het eerste administratieloon bij termijninleg bedraagt 5% over de totale inleg, waarbij maximaal 30 inlegjaren in aanmerking komen. In geval van verhoging van de termijninleg is dit van overeenkomstige toepassing. Het eerste administratieloon wordt vanaf de ingangsdatum resp. de verhogingsdatum in vijf jaar verrekend (zie ook artikel 9.2 van de algemene voorwaarden) Het eerste administratie loon bij eeen extra inleg bedraagt 6% van deze inleg. dit wordt ineens op mindering gebracht op de bijbehorende spaarstorting.

Het doorlopende administratieloon is 0,045% per maand over de waarde van het aandeel van de schrijver in de beleggingskas. De verrekening vindt plaats aan het einde van de maand.
Laatst gewijzigd door andreh op 05 nov 2010 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

andreh
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:07

Re: Aegon Spaarlift Formule (NVG sparen,Axent)

Ongelezen bericht door andreh »

Betreft uw spaarkas overeenkomst onder certificaatnummer P0987654321

Geachte heer De Jong

Hieronder verstrekken we u een toelichting over de hoogte van de waarde van uw aandeel in de bellegginskas (de zogenaamde fondswaarde) per 01-12-2005.

Na aftrek van de kosten die gemaakt zijn voor aan- en verkoop van de aandelen in het gekozen fonds en van de bruto premie voor overlijdensuitkering wordt het resterend deel van uw inleg belegd in de beleggingskas.

Deze bruto premie wordt maandelijks in rekening gebracht en is afhankelijk van de hoogte van het verzekerd kapitaal bij overlijden en de leeftijd op het moment van onttrekking. Gedurende de verstreken looptijd van het contract bedroeg deze premie gemiddeld per maand EURO 5,00.

Bovendien vinden er nog ontrekkingen plaats uit hoofde van de administratieloon.


Opbouw fondswaare in cijfers
Het certificaat is ingegaan op 01-03-1997 met als eind datum 01-03-2027: De inleg bedroeg E35,00 per maand. Per 01-03-2005 heeft er een conversie plaats gevonden. De conversiewaarde bedroeg toen euro 1.700. Het certificaat heeft per 01-11-2006 een fondswaarde van euro 2.900.00


Aan kosten/premies is tot nu toe in rekening gebracht:

- aan en verkoopkosten aandelen euro 17,50

- brutopremie overlijdensdekking euro 80,00

- eerste administratieloon euro 0,00

- doorlopend administratieloon euro 18,00

Totaal aan kosten/premies in rekenig euro 120,00



Totaal aan inleg betaald: euro 600,00

Waarde toename productver 2005 euro 190,00

Totaal aan kosten/premies in rek euro 115,00

Totaal voor belegging beschikbaar euro 650,00


Door koersverschil bedroeg de werkelijke fondswaarde per 01-12-2006 eur 2.900.00



Deze stand is duidelijk een momentopname. De waarde is ondermeer afhankelijk van de ontwikkeling van de fondskoers die per dag wordt vastgesteld. de maandelijkse ontrekkingen tussen twee vervaldata (bij kwartaal-, halfjaar- en jaarbetalingen) hebben een verlagend effect op de fondswaarde.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Heeft u nog vragen over deze brief, dan kunt u konakt opnemen met uw verzekeringsadviseur: Spaaradvies in Nieuwegein.

Telefoonnummer 030-2401 155
Hoogachtend,

Aegon

Gesloten