LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoop NN beleggingsverzekering

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Afkoop NN beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door angel1978 »

Theotrucker schreef:
24 apr 2020 16:43
Als je vindt dat dat een strafzaak waardig is kun je een officier van Justitie benaderen.
Maar dan zal er wel aangetoond moeten worden dat de fouten bewust zijn gemaakt. Zonder bewijs daarvoor kun je vrij weinig.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Afkoop NN beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door jonis »

k2p schreef:
24 apr 2020 15:53
Ik voel me geflest. Zij hebben als verzekeraar/bank volledig toegang tot de ruif dat mijn spaarpot is. Een complex product bestaande uit beleggingen berekend uit participaties tegen een koers van een fonds gebaseerd op meerdere fondsen. Zij doen het inkopen en afkopen, op een nogal non-transparente manier waarin ik maar ten dele kan mee kijken. En na de nodige kennis en inzet betrap ik ze op het sjoemelen met mijn spaarpot. En dan als ik ze er op wijs, met een officiële klacht, houden ze vol ‘nee hoor meneer, echt 2 kg sinaasappelen’. En als ik dan wil ‘nawegen en video-opnames bekijken’, lees de algemene voorwaarde en afkoopvoorwaarden opvraag en ze van eea beticht zwaaiend met uitdraaien in mijn hand waarop anders staat, dan is het ‘Ow. Foutje, bedankt. We zullen nu toestaan dat je JOUW geld mag hebben’.

Sorry, maar dat zie ik niet als een foutje dat is rechtgezet, maar als diefstal op heterdaad betrapt. Een ander zou de kennis niet hebben gehad om de koersen bij te houden en om te rekenen, en zou niet tijdig uitdraaien hebben gemaakt. Die was nu zonder het te weten bestolen zijn en had achteraf zonder uitdraaien niet kunnen uitrekenen waar hij recht op had. Volgens mij zijn er een heleboel mensen bedonderd doordat NN op willekeur de voor haar meest gunstige afkoopdatum te hanteren.

ik krijg mijn geld nu. Maar eigenlijk vind ik dat dit soort praktijken strafbaar moeten zijn.

Je krijgt toch een overzicht hoeveel tegen welke koers is afgekocht.
Je weet wanneer de opdracht gegeven is inclus koersdata (je zou je voorwaarden eigenlijk nog moeten hebben, zodat je dat ook kunt nakijken tegen welke koers volgens voorwaarden echt zou moeten)
Dus wat is dan eigen non--transparente manier?
Dat kan toch iedereen gewoon nakijken of dat allemaal goed gaat...……..

Ik geloof niet in je bewering van hun bewuste willekeur als ze klanten ook informatie sturen wat ze hebben omgezet.....dat zou nl zoiets zijn als : kijk wat ik van je gestolen heb. :wink:

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Afkoop NN beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door k2p »

jonis schreef:
24 apr 2020 17:10
Je krijgt toch een overzicht hoeveel tegen welke koers is afgekocht.
Je weet wanneer de opdracht gegeven is inclus koersdata
Dat is niet zo. Je krijgt een overzicht waarin de afkoopdatum, de afkoopwaarde en de gemoeide kosten staan.
Koersdata moet je zelf maar terug rekenen uit de afkoopwaarde. Als je ten minste op tijd een overzicht had uitgeprint met daarop hoeveel participaties je had. Na afkoop kun je geen overzichten meet raadplegen.
jonis schreef:
24 apr 2020 17:10
(je zou je voorwaarden eigenlijk nog moeten hebben, zodat je dat ook kunt nakijken tegen welke koers volgens voorwaarden echt zou moeten)
Dat is mij wellicht te verwijten. Maar de polis liep al ruim 20 jaar, van toen ik nog bij mijn ouders inwoonde en nog met guldens betaalde. De polis was via een tussenpersoon afgesloten. Een aantal jaar terug bleek de tussenpersoon zich zonder kennisgeving terug te hebben getrokken. Hier kwam ik recent achter. (De kosten voor de tussenpersoon werden daarna nog altijd in rekening gebracht.)
jonis schreef:
24 apr 2020 17:10
Dat kan toch iedereen gewoon nakijken of dat allemaal goed gaat...……..
Dat betwijfel ik dus. Het is in mijn geval toeval geweest dat ik nauwlettend de koersen (en de datum) in de gaten hield. En dat ik mij vooraf heb laten informeren over de afkoopprocedure.

Gesloten