LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis stopt eenzijdig met Robeco-fondsen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Kwasten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2015 13:23

Interpolis stopt eenzijdig met Robeco-fondsen

Ongelezen bericht door Kwasten »

Na de woeker affaire een paar jaar terug begint Interpolis weer van vooraf aan. Van de een op andere dag ( in mij geval 11 maart ) valt de er een brief in de bus dat ze per 1 april stoppen met de Robeco fondsen in de opmaat verzekeringen. Ze worden allemaal overgezet naar Achmea fondsen. Een eenzijdige beslissing die je maar moet slikken als zoete koek. Nu eindelijke ook geholpen door de economie momenteel de Robeco fondsen goed presteren worden de ze zonder opgaaf gewoon overgezet naar de fondsen van Achemea. Bij zoeken naar deze fondsen op internet blijken ze gewoon weg nog niet te presteren. Ze bestaan net sommige fondsen.
Je stort elke maand je eigen geld op de rekening, en koopt fondsen aan die hun aanboden en nu zetten tussen nu en 14 dagen om naar fondsen die minder op brengen dan de spaar rente, En Rabobank doet als tussen persoon gewoon mee. Die hebben Robeco verkocht en dus zijn fondsen ook gelijk uit de gratie. Wat ik wil weten is, kan dit allemaal wel. Hoe zit Juridisch. En is er een Jurist die hier mee van weet en kan helpen. Van Interpolis snap ik het, die zit in de Achmea groep.
Dus hun beslissen over mijn geld. We gaan toch weer niet de rollen omkeren

Er zijn al meerdere klachten ingediend. Er is ook al een Facebook pagina.

Graag reacties hierover
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2015 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd/titel aangepast

colivers
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2015 16:23

Re: Interpolis stopt eenzijdig met Robeco-fondsen

Ongelezen bericht door colivers »

Zie mijn post onder Hypotheken.
Heb dezelfde brief ontvangen. Rabobank Amsterdam weet momenteel geen informatie te verstrekken, zeggen alleen dat het onontkoombaar is en wordt gedaan "vanwege kosten". Zij kunnen geen inzicht verschaffen in rendementen of risico's

Let op: Achmea Monidaal is NIET hetzelfde als Achmea Wereld fonds.

Vergelijking rendement met Robeco, vergelijk
http://www.achmeabeleggingsfondsen.nl/l ... ersen.aspx
met http://www.iex.nl/Beleggingsfonds-Koers ... eco-A.aspx

Achmea Mondiaal koers op 1 october 2014 (begin van het fonds) 25.00, op 11 maart 2015 op 26.53, dat is een bruto rendement 6.12%
Robeco A (of EUR G, is hetzelfde) koerst op 1 october 2014 30.82, op 11 maart 2015 36.04, bruto rendement 16.94% (!)

Wat bijzonder storend is:
- Onaangekondigd word je voor een feit geplaatst
- Gebeurt in minder dan een maand, ze geven je geen tijd om te reageren
- Hoewel het om grote investeringen gaat geven ze geen enkele informatie, geen brochure, geen meerjaarsrendementen, geen managamentstijl, geen portfolio.

De INFORMATIE- en ZORGPLICHT wordt hier weer aan alle kanten verzaakt en er wordt ons een naar het nu uitziet inferieur product door de strot geduwd onder het mom van 0.28% minder kosten (op 10% minder rendement!)....

Ik raad anderen aan flink aan de bel te trekken bij de Rabobank of financieel adviseur. Zij zullen u in eerste instantie proberen af te schepen richting Achmea. Echter zij hebben zelf een informatie- en zorgplicht. Zeker als er ook nog een hypotheek aan verbonden is.

Gesloten