LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Welkom123
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2013 12:06

Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door Welkom123 »

Wil mijn woekerpolis, Avero Achmea, omzetten naar lijfrente opbouw spaarrekening. Klopt het dat men geen inzicht kan krijgen in de berekening van de waarde van de polis? Heb het idee dat de opgegeven waarde te laag is, ondanks de gestegen koersen. Verder moet bij de bank toch 125,= euro kosten per product voor deze omzetting worden betaald (het gaatzelfs om een eigen product van die bank). Kan dit zomaar?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door vroem »

het heet niets voor niets een woekerpolis... maar volgens mij is men wel verplicht dat inzicht te geven, informeer anders eens bij de AFM daarover.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door arvandongen »

De verzekeraar is verplicht inzicht te geven in de prijs en de daarvoor geleverde prestatie.

Nu het blijkt dat de prestatie minder is dan je gedacht had, moet de verzekeraar kunnen verklaren waarom zij menen gelijk te hebben. Je polis, polisvoorwaarden en originele offerte zijn de belangrijkste documenten om te bepalen of jij gelijk hebt, of dat Achmea gelijk heeft.

Om te zien of de € 125 aan omzettingskosten terecht is, moet je eerst de voorwaarden nalezen. Staat het daar niet in dan zijn de kosten onterecht.

Veel verzekeraars hebben "beloofd" aan de minister om geen omzettingskosten in rekening te brengen bij een woekerpolis. Als je deze weg moet bewandelen (omdat de verzekeraar op jouw vriendelijk verzoek niet wil ingaan), dan ben je al snel bezig met een klachtenprocedure en kan je beter een expert inschakelen. Vorder dan meteen alle schade en één klap terug.
.

Gerard Burggraeve1
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013 17:42

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door Gerard Burggraeve1 »

Welkom123 schreef:Wil mijn woekerpolis, Avero Achmea, omzetten naar lijfrente opbouw spaarrekening. Klopt het dat men geen inzicht kan krijgen in de berekening van de waarde van de polis? Heb het idee dat de opgegeven waarde te laag is, ondanks de gestegen koersen. Verder moet bij de bank toch 125,= euro kosten per product voor deze omzetting worden betaald (het gaatzelfs om een eigen product van die bank). Kan dit zomaar?
klinkt wederom belachelijk als je je woeker polis zou willen beëindigen zou je allereerst de contante waarde op moeten vragen zodat je weet wat de uitgekeerde waarde waard is.

125 euro betalen voor een omzetting terwijl je een vordering heb op de woeker polis is absurd mogelijk zou je kosteloos de woeker polis kunnen beëindigen. dan komt de vraag waarom zou je hem om zetten naar een lijf rente waarom niet naar bank sparen?

laat me raden de aanbieder is NN?

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Gerard Burggraeve1 schreef:
Welkom123 schreef:Wil mijn woekerpolis, Avero Achmea, omzetten naar lijfrente opbouw spaarrekening.
laat me raden de aanbieder is NN?

s.v.bovenkerken
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2015 14:11

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door s.v.bovenkerken »

Beste lezer,

Zelf had ik hier ook het een en ander qua vragen over gehad. Ben gaan surfen over het internet en kwam een website tegen consumentenprogramma en woekerpoliscollectief. Ik heb hun website even goed doorgenomen en kwam tot de conclusie om toch maar eens een adviseur langs te laten komen. Gelukkig zaten hier geen kosten aan. Op hun site heb ik het contactformulier in gevuld en werd al snel terug gebeld. Binnen een week kwam en adviseur en die heeft alles stap voor stap uitgelegd en zo ben ik toch er achter gekomen om mijn woekerpolis over te sluiten naar een andere woekerpolis en tot mijn verbazing hield ik uiteindelijk meer over dan via mijn oude woekerpolis. Ik hoop dat ze u ook kunnen helpen.

Mvg.S.v.bovenkerken

Svenbos74
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2015 20:50

Re: Omzetten woekerpolis naar lijfrente spaarrekening

Ongelezen bericht door Svenbos74 »

Ik zou een aantal adviseurs aan huis laten komen. Zodat je zeker van je zaak bent, en vaak zijn ze gratis. En scheelt je een boel kopzorgen. Ik wou eerst ook het ei uitvinden, maar zag totaal geen overzicht meer. Door een aantal adviseurs aan huis te hebben gehad, heb ik het gemiddelde er uit gehaald. Sommige dingen kwamen wel overeen. Maar wees hier wel voorzichtig in, omdat er ook veel organisaties bij zitten met andere bedoelingen. Maar die haal je er zeker uit, zeker als je er een paar laat langs komen. En uiteindelijk heeft het me wel tijd gescheeld, omdat zelf uitzoeken toch wel de enige kopzorgen met zich mee brengen. Zelf ben ik uiteindelijk met adviesnedeland.nl in zee gegaan. En heb mijn woekerpolis laten omzetten wat me toch wel een zak centje heeft op geleverd.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 sep 2015 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gesloten