LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboeken woekerpolissen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ClaimConcept schreef:
marian xyz schreef:Enfin, het bovenstaande AEGON probleem is een paar maanden geleden via Moneywise naar volle tevredenheid opgelost.
Vertel! Volledige reparatie, de oplossing voor 6,5 miljoen woekerpolissen?
Wat een flauwe reactie en dat weet u zelf ook wel. Het ging de vraagsteller over het laten uitkeren van haar polissen. En dat is nu naar tevredenheid opgelost.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ergens klopt er hier iets niet:
ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:Het heeft altijd zin om u ergens bij aan te sluiten. Misschien verstandig om eerst meer informatie te krijgen over uw kansen, te beginnen bij het topic AEGON moet schade BonusPlan vergoeden
@marian xyz, heeft u het rekensommetje al gemaakt? Inleg * 80% + 3,5% samengestelde rente? Als uw rendement lager is, kan uw schadevergoeding tientallen malen hoger liggen dan die € 150 kosten.
marian xyz schreef:Na een rekensommetje gemaakt te hebben, ben ik geschrokken en heb me in ieder geval aangemeld bij Woekerpolis.nl
Er is niets naar tevredenheid opgelost, of @marion xyz zit op het verkeerde forum. Haar oplossing heeft niets met het probleem Woekerpolis te maken.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

'Kan iemand mij adviseren bij welke bank ik het vrijgekomen geld van mijn woekerpolissen gratis op een spaarrekening kan zetten voor de komende 11 jaar, zodat ik belastingtechnisch geen probleem heb?'
Opgelost via Moneywise. Heeft uiteraard helemaal niets te maken met uw sarcastische commentaar van 'Vertel! Volledige reparatie, de oplossing voor 6,5 miljoen woekerpolissen?'

En voor drie polissen (o.a. Koersplan) is ze doorverwezen naar belangenorganisaties.
Loopt ook dus.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Met academisch denk- en schrijfniveau, zal @marian xyz toch prima in staat moeten zijn om zelf te reageren?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Wie weet gaat ze dat nog doen. Maar ze heeft het wel druk, zo hebben we kunnen lezen...
Maar als ik reacties zie die inhoudelijk kant nog wal raken dat reageer ik. Dat staat me vrij.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overboeken woekerpolissen

Ongelezen bericht door kweenie »

marian xyz schreef: Afgelopen weekend sprak ik iemand waarvan in juli 2015 de Levensverzekeringspolis vrijvalt. Deze Fortis polis is voortgekomen (2008) uit een spaarloonregeling (jaren negentig vorige eeuw). Deze persoon is vorige maand officieel met pensioen gegaan (65 jaar).
Stel dat deze dame met ingang van januari 2016 de polis wil laten uitbetalen in vijf jaar tijd (4x uitkering per jaar).
Kan dat dan? Of moet ze eerst weer kosten maken en een financiële constructie aangaan voordat Fortis overgaat tot het uitkeren van het ingelegde geld?
Daar is zo 1-2-3 geen antwoord op te geven. De regels hangen nl. af van de soort polis, wanneer die begonnen is en of die de laatste jaren nog is gewijzigd. Ook de hoogte van het bedrag kan invloed hebben op wat handig is. En de maatschappij ook een beetje.
Strikt genomen zou ze nu eerst een uitstel-product moeten nemen en dan vanaf 2016 een uitkeer-product. En strikt genomen zouden daar dus ook twee keer kosten aan zitten.Maar mogelijk wil de maatschappij de polis ook wel even 'parkeren' of maar een keer kosten in rekening brengen.
Let er ook op dat de uitkering niet persé bij Fortis hoeft te worden afgesloten. Dat kan overal, dus goed (laten) rondkijken waar het het voordeligste of beste kan.

Gesloten