LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
brakel61
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 22:29

Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door brakel61 »

Op 16 en 17 maart jl. heb ik via de financiële tussenpersoon gevraagd aan REAAL om een verandering van het fonds waarin mijn beleggingsverzekering in belegt door te voeren. Ik wil namelijk mijn opgebouwde waarde zeker stellen en van een neutraal beleggend fonds overstappen naar een defensief fonds, alles binnen de door REAAL zelf aangeboden fondsen.
Het blijkt dat hier 25 tot 27 werkdagen voor nodig zijn. Dat is dus in deze maanden met veel feestdagen een week of zes.
REAAL laat hiermee zien dat er geen sprake is van de mogelijkheid om actief te switchen. Ik vind dat erg omdat ik nu gedurende zo'n 6 weken het risico loop dat de waarde van het fonds sterk terugloopt terwijl ik juist even op safe wil spelen. Dit i.v.m. aanstaande verkoop van ons huis en het, los van de afgedragen kosten voor de woekerpolis, tevreden zijn met de opgebouwde waarde.
Ik vind het schandalig dat we zo'n 20 jaar net als vele anderen veel betaald hebben voor de adminstratie van deze verzekering en dat op het moment dat we een keer service vragen van REAAL dit de aangeboden oplossing is. 25 tot 27 werkdagen voor het doorvoeren van een verandering van het fonds waarin belegd wordt is naar mijn idee een wanprestatie waarvoor wij niet het risico hoeven te dragen. Heeft iemand een idee hoe dit probleem aangepakt moet worden? Ik heb inmiddels telefonisch wel een klacht ingediend maar daar helaas geen bevestiging van gekregen.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Goedemiddag [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator],

Jij wil graag switchen van fonds, maar je geeft aan dat je ontevreden bent met de doorlooptijd van jouw verzoek. Als ik het verhaal hierboven lees kan ik me dat wel voorstellen. Gelukkig (voor jou) gaan wij niet zo te werk. Graag vertel ik je hoe dit proces loopt.

De switch zelf wordt, twee werkdagen nadat wij het door jou ondertekende wijzigingsformulier hebben ontvangen, verwerkt. Dus als wij maandag het wijzigingsformulier hebben ontvangen is op woensdag de nieuwe fondsverdeling van kracht. De hierboven genoemde 25 tot 27 werkdagen geldt dus alleen voor het administratief doorvoeren de nieuwe fondsverdeling. Jij loopt dus niet 6 weken het risico dat de waarde van het fonds terugloopt. Ik hoop dat je met dit bericht enigszins gerust bent gesteld.

In het initiële verzoek geef je aan dat je wil overstappen naar het Reaal depositofonds. Deze switch is voor jouw verzekering niet mogelijk. Via de volgende link: http://bit.ly/1EUlaRz is te zien voor welke fondsen het wel mogelijk is om te switchen en hoe je dat kunt doorgeven. Geef onderaan de pagina aan om welk product het gaat (Verzekerd Hypotheekfonds) zodat je het overzicht krijgt in welke fonds belegd kan worden. Ik denk wel dat je hier uit gaat komen. Let wel op: het wijzigingsformulier moet ondertekend worden door u en [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. We kunnen ook even telefonisch contact opnemen, als jij dat prettig vindt. Is jouw klacht met deze uitleg opgelost?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2015 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

brakel61
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 22:29

Re: Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door brakel61 »

Ik heb via de email inmiddels contact met jullie gehad. Ik hoop dat ik nu snel de switch kan maken. Het is niet gemakkelijk echter om achter de juiste fondsen voor mijn verzekering te komen. Ik snapte het blijkbaar niet, maar erger nog, de tussenpersoon ook niet. Laten we hopen dat het nu wel goed loopt....Maar misschien kunnen jullie ook eens nadenken over een eenvoudiger website.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Switchen fondsen REAAL beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Wederom bedankt voor uw reactie. Goed om te vernemen dat er reeds contact is geweest. We waarderen het ook dat u feedback geeft op onze website.

De site is enige tijd geleden een complete metamorfose ondergaan. Het doel was onder andere om alles overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Maar wellicht dat dit nog niet volledig geldt voor het onderdeel dat u benoemt.

We zullen uw bevindingen doorgeven aan onze website beheerders. Mocht er nog iets zijn wat we voor u kunnen doen? Dan vernemen we dat graag. Voor nu nog een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groet,

Arjen
Reaal Webcare

Gesloten