LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Floris1
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2013 06:08

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris1 »

megabun schreef:zijn er meer gedupeerden? Ik heb ook een compensatievoorstel gehad wat m.i. niet overeenkomt met de geleede schade. Er zijn aannames gemaakt van een koers waarvan de gegevens niet meer beschikbaar zijn. Ik wil dat dit tot de bodem wordt uitgezocht. Ik ga niet akkoord met het voorstel en zoek mensen die met mij op willen trekken.
2 jaar geleden heb ik een klacht neergelegd bij de Kifid over sterke uiteenlopen waarde eenheid (koers)
heb hierin een schikking gekregen in een compensatievoorstel, probeer je totale inleg in ieder geval terug te krijgen.

megabun
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2011 21:39

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door megabun »

Floris1 schreef:
megabun schreef:zijn er meer gedupeerden? Ik heb ook een compensatievoorstel gehad wat m.i. niet overeenkomt met de geleede schade. Er zijn aannames gemaakt van een koers waarvan de gegevens niet meer beschikbaar zijn. Ik wil dat dit tot de bodem wordt uitgezocht. Ik ga niet akkoord met het voorstel en zoek mensen die met mij op willen trekken.
2 jaar geleden heb ik een klacht neergelegd bij de Kifid over sterke uiteenlopen waarde eenheid (koers)
heb hierin een schikking gekregen in een compensatievoorstel, probeer je totale inleg in ieder geval terug te krijgen.
dank voor je steunbetuiging. ik heb je nog een priveberichtje gestuurd met meer details.

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door luci »

Inmiddels hebben ruim 30 waerdye polishouders zich gemeld bij advocatenkantoor Lexius [email protected] die de mogelijkheden van een collectieve actie of een groepsactie onderzoekt. Hoe groter deze groep is hoe meer informatie verzameld kan worden en kan steeds laagdrempeliger geprocedeerd worden.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door stfwlk »

Zeg Luci jij hebt precies weinig geluk met beleggingen. Negen berichten over een aantal verschillende onderwerpen en allemaal sporen ze gedupeerden aan om vooral contact op te nemen met lexiusadvocaten.

Het zou toch zeker niet kunnen dat je werkt voor dat advocatenkantoor.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door woekerprofi »

luci schreef:Inmiddels hebben ruim 30 waerdye polishouders zich gemeld bij advocatenkantoor Lexius [email protected] die de mogelijkheden van een collectieve actie of een groepsactie onderzoekt. Hoe groter deze groep is hoe meer informatie verzameld kan worden en kan steeds laagdrempeliger geprocedeerd worden.
Kennelijk bestaat er een grote behoefte om veel geld aan een advocatenkantoor te betalen. Twee andere groepen LOTGENOTEN (SWISS LIFE, resp. ALLIANZ FUTURE) hebben zich daarentegen gewend tot de claimexperts die samenwerken met de Stichting ODIN. Op no cure no pay basis zijn door deze groepen inmiddels tientallen klachten met hulp van deze experts bij KiFiD ingediend en bevinden zich in de finale fase van behandeling. Ook voor inmiddels vele Waerdye polissen zijn klachten ingediend, waaronder die van een aantal leden van dit forum die ook de nieuwsbrieven ontvangen van de groep LOTGENOTEN WAERDYE.

De claimexperts werken bij toekenning van de vordering met een vaste vergoeding en niet met een percentage. Daarbij is het bedrag dat KiFiD bij een gunstige uitspraak toekent voor vergoeding van de advieskosten bepalend, met een verplichting tot aanvulling tot het vaste bedrag als KiFiD wel de vordering toekent, maar een veel te lage vergoeding voor advieskosten berekent.

Nu het de verzekeraars duidelijk wordt dat het menens is, zal ook de Commissie van Beroep er aan te pas moeten komen. Op 14 april het begin van de "lakmoesproef" bij de mondelinge behandeling van een Swiss Life zaak, die ook het juridisch kader zal afbakenen voor andere woekerpolissen.

megabun
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2011 21:39

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door megabun »

Ik zie dat ik mij niet meer kan aanmelden voor waerdije lotgenoten?

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door woekerprofi »

megabun schreef:Ik zie dat ik mij niet meer kan aanmelden voor waerdije lotgenoten?
Dat lijkt me stug. Stuur me een privé bericht met emailadres en ik breng je in contact met "trekker" van die groep.

BertusKibbel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2015 22:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door BertusKibbel »

Onlangs ontdekt, dat het aantal eenheden in het oude Weardye-levensverzekering overzicht van Stad Rotterdam (SR) van 4-5-2007, dat staat bij "01-06-2006 het reeds opgebouwde aantal eenheden 15.233 eenheden". niet klopt met het nieuwe overzicht van ASR van 03-08-2008 waarin staat "Eenheden 01-06-2006, 7.718 eenheden."
Dat is een verschil van 7.515 eenheden, bijna de HELFT minder !

Dus weer een verhaal over verdwenen eenheden...

Dit verschil is toen opgetreden bij het overzetten van het oude SR overzicht naar het nieuwe ASR overzicht in 2007.
Dit heeft niets te maken met waarde vermindering door de banken crisis in 2008 of het samenvoegen van beleggingspolis SR top 11 naar ASR Nederlandfond in 20-03-2006.

In beide overzichten wordt er alleen gesproken over voorbeeldkapitalen en voorbeeldrentepercentages, maar niet over prognoses over eenheden.
Overal staat "door u reeds opbouwde aantal eenheden.

Als reactie van ASR (via de tussenpersoon) komt dit omdat dit een prognose is wat op het oude overzicht staat.

Nu lees ik op dit forum, dat ASR al verschillende verklaringen gegeven heeft.

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Kijk even naar de bedragen die erbij horen.


juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door juwita »

@Hakra,

Die kop boven artikel ...... ''Einde Woekerpolis-affaire'' van Woekerprofi lijkt mij wat kort door de bocht. Volgens mij zegt de Commissie van Beroep niets meer (noch minder) dan dat de verzekeringsnemer in zo'n Waerdije product hadden kunnen zien dat het hier om een belegging door middel van participaties ging. Dat aspect zal de dwalingveroorzaking ook niet betreffen.

Eerst maar even de (publicatie van de) hele uitspraak afwachten.

Gesloten