LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

Misschien wordt het nu beter. Of toch niet??

bron: AM
28-06-2011

Johan van der Schoot vertrekt per 1 oktober bij ASR Nederland. De huidig directeur Externe Communicatie, Public Affairs & Intermediaire Zaken werkt meer dan zestien jaar voor ASR en diens rechtsvoorgangers; daarvoor was hij secretaris van intermediairorganisatie NBVA. Bij ASR volgt Dennis Koot hem als manager op voor het onderdeel Public Affairs.

"Mijn werkterrein ervaar ik nog steeds als een fantastische uitdaging en ik bruis van de ambitie, ideeën en energie. Maar ik heb behoefte aan meer uitdaging en ruimte dan de vertrouwde ASR-omgeving mij daarvoor biedt", zo motiveert Van der Schoot zijn besluit. "Wat ik ga doen, weet ik nog niet. Daar beraad ik mij op".
Namens ASR Nederland is Van der Schoot ook zeer actief binnen het Verbond van Verzekeraars, onder meer op de terreinen intermediaire distributie, reputatie en consumentenbeleid.

Dennis Koot (40) gaat per 1 juli als manager Public Affairs deel uitmaken van het managentteam Corporate Communicatie van ASR. Koot vervulde die functie tot voor kort bij de NBA, de beroepsorganisatie van accountants, en werkte daarvoor onder meer bij vermogensbeheerder Veer Palthe Voûte en de Nederlandse Vereniging van Banken.

kovis
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2011 11:01

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kovis »

Misschien dat Dhr.Johan van der Schoot zich diep schaam hoe ASR de woekerpolis klanten blijft oplichten en ze met een kluitje het riet in stuurt met de toegekende compensaties en als manager van de externe communicatie met toch wel wat eigen respect dit boven ze eigen normen en waarden stijgt is dit een goede keus.

Kunnen de werknemers van de verzeker maatschappijen die dagelijks met deze oplichter praktijken nog steeds mee bezig zijn een voorbeeld aan nemen. :evil:

Ko Vis

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Het merkwaardige is dat je geen oude schoenen weg gooit voordat je nieuwe hebt.
Natuurlijk dat het bij verzekeringmaatschappijen anders aan toe gaat
Vreemd dat Johan van der Schoot eerst ontslag neemt, en dan opnieuw opzoek gaat naar een nieuwe uitdaging.
Die verdienen natuurlijk een stukje meer
Of zou het een andere reden hebben?

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door sonora »

Sluit mij bij Floris2 aan .

Heeft iedereen zo een beetje een overzicht gekregen over de beleggingsverzekering 2010? (kreeg het afgelopen maandag ).
Komt bij het ASR vandaan .Er wordt een bedrag in genoemd ,maar ik weet niet ofdat ik het daadwerkelijk zal krijgen .
Het is weer een halfbakken brief waar ik niet om gevraagd heb .Ik wil weten hoeveel geld ik zal krijgen per 31 dec 2011.Nu weet ik het nog niet .

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

klacht XXX

Op xxx hebt u mijn collega xxx geproken. hij heeft uitgelegd dat er in uw
verzekering geen sprake is van hefboom inteereffect.
wij bevestigen dit ook nog schriftelijk aan u.

Compensatieregeling


betreft brief overt het rendement van de beleggingen onvoldoende is om aan de polis en fondsen verbonden kosten terug te verdienen U vraagt ons terugstorting van de ingehoudingen en een schadevergoeding. Wij zullen NIET aan uw verzoek voldoen.

Wellicht ten overvloede wijzen wij u erop dat wij een compensatieregeling hebben. Wij hebben een akkoord bereikt met stichting Woekerpolis Claim
Verliespolis, Vereniging van Effectenbezitters, en de Vereniging Eigen huis en de vereniging Consument& geldzaken.
De belangrijkste afspraak is dat de kosten van individuele particuliere beleggings-verzekering niet boven een maxium uit mogen komen.

Op dit moment zijn wij voor al onze polishouders aan het berekenen of de kosten in hun beleggingsverzekering boven het maximum uit komen. Als dat het geval is berekenen wij welke vergoeding zij daarvoor in hun polis gestort krijgen

Kan iemand mij vertellen welk maxium?
Laatst gewijzigd door Floris2 op 23 jul 2011 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Dat is volgens de norm:
Premie 1e verzekeringsjaar E2000,- of meer met een looptijd van 30 jaar of meer.
En bij een koopsom van E20.000 of meer met een looptijd van 30 jaar of meer.
Deze vallen onder categorie 1: maximaal 2,35% per jaar van de belegde waarde.

Premie 1e verzekeringsjaar E1200 of meer .
En bij een koopsom van 12000 of meer.
Deze vallen onder categorie 2: maximaal 2,45% per jaar van de belegde waarde.

Premie lager dan E1200.
En bij een koopsom lager dan E12000.
Deze vallen onder categorie 3: maximaal 2,85% per jaar van de belegde waarde.

Mij dank is gericht aan aegon voor de folder, waar het zo in staat. (of Wij dankbaar moeten zijn voor deze norm laat ik maar even in het midden) :shock:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hangt ervan af hoe je het interpreteert.
Als je de afslag van 2.5% van het opgegeven bruto historisch fondsrendement doet, dan is het zo gek nog niet. :D
Al die andere percentages zijn irrelevant.
het is strijdig met het gelijkheidsbeginsel bestaande klanten meer te blijven verrekenen dan nieuwe klanten.
Die extra afslag van 1% voor de rol van de tussenpersoon, dat soppen ze zivch onbderling maar op, niet relevant
De afslag voor garantie is ook verre van reeel,

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Jammer,

bedankt voor de informatie!
Of we daar nou inderdaad zo dankbaar voor moeten zijn :(
Dit zijn de daadwerkelijke compensaties!

Rekenvoorbeeld Stad Rotterdam Fortis ASR
Na een gedaalde beurs worden onttrekkingen voor risicopremies betaald over risicobedragen die stijgen bij een waardedaling van polisbeleggingen(eenheden). Door de gedaalde waarde van de polis moet er meer extra worden uitgekeerd bij overlijden in theorie dan.
De beleggingen zijn in waarde gedaald en daarom moeten er meer beledigingen worden verkocht om de risicopremies en de kosten te kunnen betalen het zogenaamde hefboomseffect de betaling van risicopremies en kosten gebeurt met de onttrekking van beleggingwaarden die zijn gedaald: het inteereffect Waar je geen compensatie over krijgt! ASR gaat uit van de bestaande aanwezige kapitaal, niet over ontrokken beleggingen om het ORV mee af te dekken!

Voorbeeld
Waerdye Levensverzekering met kapitaalverzekering van stad Rotterdam

start 1996
eerste inleg € 7500
periodieke inleg per maand € 113
jaarlijkse inleg € 1356

Hiervan worden de volgende kosten afgetrokken

Overlijdensrisicodekking € -2,43 LETOP! verrekend met verkochte beleggingen dit staat niet op je jaaroverzicht.

Kosten verzekeringsmaatschappij € 193.73
Kosten bemiddelaar verzekeringsadviseur € 162.39

totaal € 353.69

Overgang Fortis naar ASR bij positief beleggingsresultaten bij laag risico ORV
2007 was dit 87.991 x 0,3868 eenheden komt overeen € 34.034,91

Dit zou in werkelijke kapitaal moeten zijn over 2011
Eenheden gespaard 105.527 stuks x 0.3868 komt overeen € 40,817,84
Dan zou het aardig synchroon lopen, zoals ASR het voorbeeld kapitaal van € 138.000 op einddatum had voorgespiegeld.

Helaas is de werkelijkheid anders bij afkoopwaarde

59.115 opgespaarde eenheden komt overeen met € 22.865.68
Ik mis dan nog een fiks bedrag van € 17,952.16 46.411 verkochte eenheden
door ORV kosten te dekken.


laten we de beste koers er eens bij pakken van 2007 van het ASR NED Fonds.
€0.6717 per eenheid
ASR beloofd toch jaarlijks 4 % rente?
Ik verwacht geen koers explosie van 200%

Dit zou beter in de buurt komen € 17,952.16 voor compensatie

Stel dat ik dat ik dit nu eens mijn inleg van mij woekerpolis gewoon op periodieke spaarrekening had gestort. (niet schrikken!)

Periodieke inleg per maand € 113
Eenmalige inleg van € 7500
rente gemiddeld van 3%
over een periode van 30 jaar
Eindkapitaal zou dan zijn € 82.020.00

Dit is op basis van rente op rente.
Laatst gewijzigd door Floris2 op 25 jul 2011 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Eef1967 »

tja :? :D
Nooit meer naar een zogenaamd financieel adviseur dus voor dit soort zaken.
Gewoon op de spaarbank zetten. Zeker nu.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Helaas voor jullie dat mogen ze doen van Wabeke de ORV zijn GEEN kosten volgens hem.......
Ik zit er zelf òòk mee maar dan bij aegon gèèn hefboom en inteer effect, maar ik weet mijn hoogte van de ORV niet????Die zit ingebakken in de black box en die is acturiaal bepaald. Zie voor meer nieuws aegon 3. En ben uitgenodigd.....

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer,

mijn Safe-pensioen van de aegon heeft geen overlijdsnrisicoverzekering, althans volgens de overzichten in februari. :shock:
Volgens mij hebben ze er echt helemaal niets van begrepen, die aanbeveling van Wabeke leggen ze ook al verkeerd uit.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Felix die ORV zit in die black box die actuarieel bepaald is. en nog steeds niet open is gegaan voor iedereen......
Dat is ook de reden dat ik uitgenodigd ben om te komen praten......Want ik wil die box open hebben, omdat Wabeke mij ZEER geholpen heeft met de uitspraak de ORV zijn GEEN kosten. Dus aegon moet als ik mijn polis wil kunnen controleren op de wabeke norm de doos open doen....Want die orv hoort NIET bij de kosten.......En dat is aegon grootste zorg. En dat was met die andre 52 ook al het geval. En volgens mij beheerd Paul Boomkamp die sleutel..........
Ik zeg het zo cryptische omschrijving: Kap de bomen dan vindt je een kamp en daar bevindt zich u raadt het al: PAUL BOOMKAMP....... Sorry deze tekst hoort thuis in aegon 3. Kun jij hem, verplaatsen felix ik weet niet hoe dat moet.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

HELP IK WIL JULLIE Humeur niet verpesten MAAR:
In het boekje van eric smit en rene Graafsma woekerpolis hoe kom ik er vanaf staat op blz.64 Over DIT product: De MOEDER ALLER woekerpolissen.......
Sterkte jongens/ deelnemers. en probeer je geld/inleg terug te krijgen.........
Ik ben zelf een aegon slachtoffer......

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

jammer schreef:HELP IK WIL JULLIE Humeur niet verpesten MAAR:
In het boekje van eric smit en rene Graafsma woekerpolis hoe kom ik er vanaf staat op blz.64 Over DIT product: De MOEDER ALLER woekerpolissen.......
Sterkte jongens/ deelnemers. en probeer je geld/inleg terug te krijgen.........
Ik ben zelf een aegon slachtoffer......
Dan hebben TOCH wel 1 ding gemeen, we zitten in hetzelfde schuitje!
Hij is vergelijkbaar met de Falcon polissen
Nou mijn humeur was al niet zo best na deze uitzending.

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1670/


Waarschijnlijk is Aegon de GROOTMOEDER met de meeste kinderen in oomloop.

Jammer, ik hoop dat je uitsluitsel krijgt bij Aegon, als ZWARTE doos geopend wordt.
Misschien een belletje naar Aegon dat je nog wat extra bezoekers meebrengt, mannen in blauwe pakken met een pet op. :lol:
De Politie zou best geïnteresseerd zijn, naar de onthulling van een zwarte doos. :lol:
Aegon slachtoffer......[/
Bellen naar slachofferhulp?
Tros opsporring verzocht?
Tros opgelicht anders maar bellen?

reneke69
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2009 21:03

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door reneke69 »

Vandaag een jaar later dan beloofd ook de compensatieregeling gekregen. Ik heb volgens hen geen recht op vergoeding alleen voor het hefboomeffect.

Dit alles op een luttel a-viertje geschreven zonder verdere berekening.

Meteen het vermelde telefoonnummer gebeld voor uitleg en een verzoek voor een specificatie. Let op :
Sorry meneer dit is niet mogelijk, dit wordt door een computerprogramma berekend door een bepaald eindbedrag.

Ik zeg als dat door een computer berekend wordt kan ik ook een uitdraai krijgen maar nee dat is niet mogelijk volgens deze mevrouw.

Direct het adres van het klachtenservice gevraagd, ik ga hier dus absoluut niet mee akkoord dat ik ergens geen recht op heb maar niet te weten kan komen hoe het berekend is dat ik er geen recht op heb.

Ik ben helemaal klaar met ASR en hoop dat er een collectief komt die ze keihard gaat aanpakken en ik sluit me er gaarne bij aan.

Ik heb een berekening gekregen bij afsluiten van de polis waarin bedragen zijn genoemd die nooit haalbaar zijn bij de rendementen die daarin genoemd zijn.

Het is gewoon zo triest dat grote bedrijven kapitalen verdienen over onze ruggen en nu ook weer zolang zoeken dat ze zo min mogelijk hoeven uit te keren waardoor de gewone burger het slachtoffer blijft.

Je kunt ook naar een tussenpersoon gaan maar ja je raadt het al, daar mag je ook weer betalen voor hun service terwijl ik nu nog jaarlijks een bedrag over maak naar de tussenpersoon ( na 8 jaar).

Om nu gebruik te maken van het eindbedrag en van daaruit terug te rekenen is gewoon een truc om weer zo min mogelijk te betalen. Welk eindbedrag hebben ze gebruikt en wat als dit lang niet haalbaar is en dus achteraf toch weer teveel kosten betaald zijn?

Ik wil gewoon weten welk eindbedrag ASR heeft gebruikt zodat ik ook zelf weet wat ik kan verwachten.
En ik wil een specificatie van de kosten die berekent worden maar op beide vragen vrees ik een groot vraagteken want het is door een computer berekend en tja dan kan je het niet op een papiertje zetten.....

René
Laatst gewijzigd door reneke69 op 26 jul 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Floris2,

Niet de politie.
De AFM is de door de overheid aangewezen en erkende instantie hiervoor, voor witteboordencriminaliteit.
De AFM heeft wat meer kennis op dit gebied, is wat efficiënter en gaan ook veel effectiever te werk. Die ontmantelen gewoon de hele boel. Daar wordt uiteraard weinig ruchtbaarheid aan gegeven dus veel merk je er niet van anders dan berichtgevingen dat management/directie opstapt nog zonder dat ze iets nieuws hebben. :lol: :lol:

Dus jammer, klacht tzt schriftelijk indienen en een afschrift aan de AFM ([email protected])
Zaterdag 13 augustus zal een zwarte dag in de geschiedenis van aegon worden, zeg maar het begin van het einde.
Tot dan ben ik op vakantie, onbereikbaar.

Misschien kun je de AFM nog vragen of zij het voor je kunnen regelen dat zo een paar van die aardige mannen met blauwe petten kunnen meegaan. :)

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Felix,

Maarja bij diefstal bel je meestal de politie! Als je kunt aantonen dat er geld gestolen is praten we toch over diefstal?
Met vormen van het kabinet hadden ze beter de woekerpolis cops kunnen aanstellen, inplaats van die Animal cops die verdienen zich snel terug lijkt mij.
Ik heb geen hoge pet meer op van de afm.
Zeker niet na de vergadering met Jan Kees de jager wabeke norm over de woekerpolis affaire. Ook over de disfunctioneren kifid had de afm harder moeten optreden.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Diefstal is niet de juiste term.

Zie volgende thread mijn vierde bericht voor de juiste termen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=101068

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

jammer schreef:Felix die ORV zit in die black box die actuarieel bepaald is. en nog steeds niet open is gegaan voor iedereen......
Dat is ook de reden dat ik uitgenodigd ben om te komen praten......Want ik wil die box open hebben, omdat Wabeke mij ZEER geholpen heeft met de uitspraak de ORV zijn GEEN kosten. Dus aegon moet als ik mijn polis wil kunnen controleren op de wabeke norm de doos open doen....Want die orv hoort NIET bij de kosten.......En dat is aegon grootste zorg. En dat was met die andre 52 ook al het geval. En volgens mij beheerd Paul Boomkamp die sleutel..........
Ik zeg het zo cryptische omschrijving: Kap de bomen dan vindt je een kamp en daar bevindt zich u raadt het al: PAUL BOOMKAMP....... Sorry deze tekst hoort thuis in aegon 3. Kun jij hem, verplaatsen felix ik weet niet hoe dat moet.
Lees het Rapport van commissie de Ruiter maar eens goed door.
http://www.consumentenclaim.nl/FileUplo ... Ruiter.pdf
Door het verkopen van eenheden wordt er waarde ontrokken van je polis
De zogenaamde Zwarte doos, kijk goed met welke eenheden je bent begonnen.
Er moet een gat inzitten en daar zit het zakelijk model van de verzekeraar in verborgen om via deze weg,geld te ontrekken aan je polis wat in de zakken van de verzekeraar verdwenen is via (ORV)
Het spaardoel bepaald woekerpolis samenstelling Pensioen, lijfrente ,Hypotheek, spaarloon,sparen
Drie basis vormen woekerpolis

-Europolis
-United-linked
-universallife -ABC spaarplan -ASR WAERDYE

universallife
Hierbij gaat het alleen om verschil tussen waarde beleggingen in de polis en het verzekerd bedrag bij overlijden, dat extra overlijdenskapitaal door de verzekeraar moet worden uitgekeerd. Daarmee word de polisdekking bij overlijden goedkoper, ook als men rekening houdt met de stijgende leeftijd van de verzekerde hoe meer de waarde in de polis is opgebouwd hoe kleiner het verzekeren overlijdensrisico. wat denk je wat er gebeurd bij een dalende beurs?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Bij mijn Safe-pensioen zijn al drie jaar geen overlijdensrisicopremies opgegeven, ze staan ook niet in mijn polis.
DUS ZIJN ZE NIET OVEREENGEKOMEN!

Bij mijn Safe-Pensioen worden inderdaad participaties onttrokken voor beheerkosten (van de fondsbeheerder). later is aangegeven dat deze beheerkosten van de fondsbeheerder (zogenaamde fondskosten) worden verrekend met de koersen. Er is dus DUBBELOP ingenomen!
(ze staan maar een keer in mijn polis vermeld).
DUS OOK NIET OVEREENGEKOMEN!

Gesloten