LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep tot actie, de beuk erin !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Hallo allemaal,

Ik ben klant bij Avero-Achmea, altijd braaf geweest, vertrouwd dat de verzekeraars, adviseurs en de politiek met mij het beste voorzouden hebben.

Helaas moet ik constateren dat dat niet het geval is.

3 hoofdschuldigen:
1) de maatschappijen
2) de tussenpersonen
3) de politiek

1) Hun schuld is duidelijk. Helaas weigeren deze bedrijven ook maar iets te doen aan de door hen veroorzaakte problemen. Deze bedrijven hebben, als criminele organisaties, geen bestaansrecht en moeten worden genationaliseerd of vernietigd. Actie: Dien klachten in, zoveel als je kunt. Verstop de burocratie en vernietig deze "bedrijven". Bel, bel opnieuw, schrijf, mail, schrijf opnieuw en opnieuw, mail opnieuw etc etc.

2) De tussenpersonen hebben eerst de klant gepakt met torenhoge provisies en laten zich nu betalen voor 'advies". Actie: Leg zoveel mogelijk klachten neer bij de tussenpersonen. Ga over alles in discussie, hou ze aan de lijn, stel ze aansprakelijk als medeplichtig aan grootschalige roof. Zorg ervoor dat de tussenpersonen door de problemen die ze op die manier met klanten krijgen, de ellenlange telefoongesprekken, de klachtenregen, de kosten die zij moeten maken uit zichzelf niets meer met de verzekeringsmaatschappijen te maken willen hebben.

3) Schrijf je parlementarier of politieke partij, stem op partijen die toezeggen de verzekeringsmaatschappijen te nationaliseren.

Al jarenlang worden de burgers van dit land aan het lijntje gehouden en uitgemolken door de bedrijven die wel bij diezelfde belastingbetaler tientallen miljarden komen eisen wanneer ze door hun eigen fouten failliet dreigen te gaan. Als niemand ons helpt dan zullen we onszelf moeten helpen.

Tijd voor actie !

Hans

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door bprosman »

Tijd voor actie !
Wat is het aktieplan ?

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

L.s.

Het actieplan is in het kort de bedrijven op alle mogelijke manieren de voet dwars tezetten en ze te treiteren zoals ze hun klanten (en degenen die ze gered hebben met miljarden belastinggeld) al jarenlang treiteren.

Wat gebeurt er wanneer 2.000.000 klanten iedere dag 3 klachten indienen bij hun maatschappij en tussenpersoon ?

Je ziet aan alles dat de bedrijven duidelijk te kwader trouw handelen, de overheid zijn eigen burgers laat vallen als een baksteen en de tussenpersonen eerst verdienden aan het verkopen van troep en nu als ervaren lijkenpikkers proberen het laatste restje vlees van de karkassen van hun klanten te pikken.

Overheid en tussenpersonen hebben hun keuze gemaakt. Voor de verzekeraars en tegen de burgers, verzekerden en belastingbetalers. We zullen zelf de druk moeten opvoeren.

De discussie moet niet gaan over wat de slachtoffers krijgen als compensatie (overigens betaald met hun eigen geld, waar blijft een strafrechtelijk onderzoek ?), maar moet gaan over het bestaansrecht van deze bedrijven.

Zolang bedrijven weten dat er van hun klanten geen werkelijke bedreiging voor hun voortbestaan uit gaat en ze zich door onze zgn "volksvertegewoordigers" gesteund weten zal dit nooit ten einde komen.

Bedrijven die hun klanten zo oplichten als deze bedrjven hebben gedaan hebben geen bestaansrecht.

Verliezen hun klanten daarmee ? Niet meer dan ze nu al hebben verloren.

Het enige wat we te verliezen hebben zijn de ketenen waarmee we door verzekeringsmaatschappijen en overheid worden vastgehouden.

Niemand komt op voor de klant, burger en belastingbetaler. Als we iets willen veranderen dan zullen we het de verzekeraars onmogelijk moeten maken zaken te doen.

Misschien dat dat helpt. De verzekeraars laten het zover komen, niet de klant.

Hans

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

witte angora schreef:
Ik ben klant bij Avero-Achmea, altijd braaf geweest, vertrouwd dat de verzekeraars, adviseurs en de politiek met mij het beste voorzouden hebben.
Meen je dat nou echt? :shock:
Ja, stom he. Ik ben van nature niet radicaal maar ik wordt treurig van alle jarenlange discussies, "oplossingen", "compensaties" (=sigaren uit eigen doos), het criminele treineren doorde verzkeraars, het onder-1-hoedje spelen van politiek en bedrijven. Als we maar met genoeg zijn dan kunnen we het hele radarwerk in het honderd gooien.

En zo hoort dat ook. Sorry, AFM, TrosRadar, politiek (ahem) etc etc, jullie hebben je best gedaan, het was te laat, te weinig. Het is tijd voor actie.

Verzekeraars moet het werken onmogelijk worden gemaakt. Pak ze waar het HEN pijn doet, na alle jaren dat ze hun klanten hebben gepakt waar het die klanten pijn deed.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door juwita »

Duidelijke boodschap !

Alleen die 2.000.000 klanten/polisbezitters die in actie moeten komen. Daarin schuilt vermoedelijk het grootste probleem. 99,9% -zo is de voorbije jaren al gebleken- is niet vooruit te branden. Zit vastgeplakt in de luie stoel.

Eerst maar eens beginnen met 20 ?

Hans van Doorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2007 13:55

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Hans van Doorn »

Niet erg optimistisch. En toch werkt het. Jaren geleden heb ik een akkefietje met een verzekeraar gehad die ten onrechte zorgpremies in rekening bracht (hetgeen aantoonbaar een leugen was).

Ben een faxcorrespondentie begonnen waarin ik, hoe langer ze wachtten met antwoorden:
1) hoe meer vragen ik ging stellen, dus hoe langer de faxen werden, iedere keer met alle bijlagen (want daar hadden ze immers om gevraagd, ik moest van alles aantonen).
2) hoe meer locaties van de verzekeraar ik ging faxen, met steeds langere faxberichten
3) werd er niet binnen de door mij gestelde termijnen gereageerd dan ging er een enorme fax uit met alle klachten, de hele correspondentie, bijlagen etc etc, desnoods ieder uur.


Alle onterechte facturen, boetedreigingen etc etc zijn uiteindelijk ingetrokken. Een laatste klein bedrag, waarvan ze vonden dat ze er recht op hadden (wat ook een leugen was), hebben ze maar "kwijtgescholden", met een briefje erbij waaruit bleek dat ze het opgaven.

Dat was dus 1 consument tegen een groot bedrijf.

In dit geval zijn miljoenen mensen opgelicht.

De maatschappijen, overheid, tussenpersonen zijn in deze moreel failliet. Eis dus datgene terug wat je zelf eerlijk en billijk vindt. Je hoeft dat niet te onderbouwen, dat doen de verzekeraars ook niet wanneer ze hun klanten afpersen met torenhoge kosten.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door arvandongen »

Alle onterechte facturen, boetedreigingen etc etc zijn uiteindelijk ingetrokken. Een laatste klein bedrag, waarvan ze vonden dat ze er recht op hadden (wat ook een leugen was), hebben ze maar "kwijtgescholden", met een briefje erbij waaruit bleek dat ze het opgaven.

Dat was dus 1 consument tegen een groot bedrijf.
....en dat werkte ditmaal dus prima.

Een andere, elegantere, manier is net zo effectief: Dien je klacht in bij het KiFiD. Kost (helaas) ook veel tijd.

Maar geef toe: Het businessmodel van de verzekeraars is flink winstgevend:

1) Je ontneemt klanten hun geld d.m.v. misleiding/bedrog
2) 99% van de klanten onderneemt geen actie tot terughalen daarvan (=pure winst voor verzekeraar)
3) 1% van de klanten procedeert succesvol en krijgt de schade vergoed
(= geen verlies voor verzekeraar, slechts terugbetaling plus eventueel wat rente)

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Ook voor deze Avero-Achmea polissen zijn experts van de Stichting ODIN in de weer.
Consumentenactie prima, ondertussen ook voor initiatiefnemers alvast boter bij de vis.

Groepen LOTGENOTEN sloten zich al aan.


http://www2.stichting-odin.nl/23-450/de-procedure.html

En klein beginnend: richt groep TR LOTGENOTEN op! "Vind medestanders".

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door sadfly »

Je kan wel stemmen voor ene partij, alleen.....
Hier in nderland weet je toch dat het resultaat en beloftes nooit waargemaakt worden.
Zou fijn zijn als ook de kleef kiezers eens nadenken. 8)

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

woekerprofi schreef:Ook voor deze Avero-Achmea polissen zijn experts van de Stichting ODIN in de weer.
Consumentenactie prima, ondertussen ook voor initiatiefnemers alvast boter bij de vis.

Groepen LOTGENOTEN sloten zich al aan.


httq://www2.stichting-odin.nl/23-450/de-procedure.html

En klein beginnend: richt groep TR LOTGENOTEN op! "Vind medestanders".
Gemeld als Spam.

Ook hier weer een partij die meent Euro 82.50 (per polis) te moeten incasseren alvorens iets voor u te kunnen doen. Ook hier weer een stichting waardoor het lijkt dat alles belangeloos gaat, maar intussen zijn het juristen en administratiekantoren die er met uw geld vandoor gaan.

Deze partijen zijn geen haar beter dan de partijen die de woekerpolissen verkopen.

(Het is wrang om te zien dat ODIN door dezelfde mensen is opgericht die in het verleden financiele adviseurs in dienst van assuradeuren waren, en u eerst voor veel geld aan een woekerpolis hebben geholpen en u nu voor veel geld er weer vanaf willen helpen)
linked-in profiel van de voorzitter van ODIN schreef:Financieel adviseur in loondienst Makelaardij- en assurantiekantoren.
March 1985 – March 1995 (10 years 1 month)

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door jll »

@Leo The Emperor, wat is dan het alternatief? Voor niets gaat de zon op.
Niet dat woekerprofi altijd de wijsheid in pacht hoeft te hebben, maar wie heeft dat wel?

Een advocaat voor EUR 250 per uur? Welke advocaat?

Een andere no cure no pay organisatie? Welke?

Zelf procederen? Hoe? Waar?

Waarom Spam?
Tros Radar?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jil schreef:wat is dan het alternatief? Voor niets gaat de zon op.
Niet dat woekerprofi altijd de wijsheid in pacht hoeft te hebben, maar wie heeft dat wel?
Ook het helpen van mensen met een woekerpolis (of andere financiele debacles die hier op het forum te vinden zijn) is gewoon een (consumenten)markt geworden met verschillende aanbieders.

Het is mijn inziens SPAM, als een van deze verkopers hier een link naar hun eigen website plaatst. immers het plaatsen van een link naar bijvoorbeeld BCC, Mediamarkt, Expert, Saturn en dergelijke verkooprorganisaties is ook niet toegstaan volgens de huisregels.

Verder stoor ik me eraan dat deze verkopers zich presenteren onder vlag van een Stichting, en daarmee pretenderen dat ze geheel belangeloos zijn en uitsluitend mensen willen helpen. Dit is niet het geval.

Natuurlijk zullen mensen die geholpen willen worden met hun woekerpolis hiervoor ook moeten betalen. Misschien is het handig als er een keer een vergelijked onderzoek komt (Consumtentenbond, Trosradar,Kassa? ) wat de diverse aanbieders eigenlijk bieden/doen en vragen, zodat de consumenten hier een richtlijn aan kunnen ontleden wie er betrouwbaar zijn

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door arvandongen »

@Leo
(Het is wrang om te zien dat ODIN door dezelfde mensen is opgericht die in het verleden financiele adviseurs in dienst van assuradeuren waren, en u eerst voor veel geld aan een woekerpolis hebben geholpen en u nu voor veel geld er weer vanaf willen helpen)
linked-in profiel van de voorzitter van ODIN schreef:
Financieel adviseur in loondienst Makelaardij- en assurantiekantoren.
March 1985 – March 1995 (10 years 1 month)
Omdat hij begon te begrijpen dat er verborgen kosten ingehouden werden, ook verborgen voor adviseur, heeft hij eerst vele jaren belangeloos actie gevoerd. Vooral voor zijn eigen klanten (slachtoffers).


Leo's bijdrage zou hier meer on-topic geweest zijn als Leo argumenten aanvoert waar mensen dan WEL effectief tot actie kunnen komen.

Of anders argumenten te geven waarom Leo vindt dat mensen NIET in actie hoeven te komen.

.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

avandongen schreef:Omdat hij begon te begrijpen dat er verborgen kosten ingehouden werden, ook verborgen voor adviseur, heeft hij eerst vele jaren belangeloos actie gevoerd. Vooral voor zijn eigen klanten (slachtoffers).
Een filantroop klaarblijkelijk, die zijn eigen belang wegcijfert voor de slachtoffers (maar wel even eerst 82,50 euro per polis aftikken als inschrijfgeld).
avandongen schreef:Leo's bijdrage zou hier meer on-topic geweest zijn als Leo argumenten aanvoert waar mensen dan WEL effectief tot actie kunnen komen.
Omdat ik al die schijnheilige stichtingen zoals Leaseverlies, Zinloos betalen en nu weer ODIN , niet geloof?

Voorlopig is er nog geen enkele Stichting die een verlies en winstrekening en balans publiceert, waar de consumenten kunnen zien waar hun geld blijft cq. voor het faillissement is gebleven.

En ja, als ik deze stichtingen niet vertrouw, betekent het niet dat ook gelijk wel een betrouwbare organisatie paraat heb.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door hakra »

Woekerprofi (voorheen martin van rossum) heeft tientallen postings op zijn naam staan en werd door trosradar op her forum geblokkeerd omdat hij adviezen gaf, rekenmodellen verschafte, vragen beantwoordde, etc.
Alles geheel belangenloos.

Verliespolis en Woekerpolisclaim hebben inderdaad nog nooit cijfers gepresenteerd. ZIjn wel, samen met Consmentenbond en V.E.B. de architecten van de (waardeloze) Compensatieregelingen. Zitten natuurlijk advocaten in die stichtingen. En Woekerpolisclaim heeft al weer een nieuwe stichting opgericht.

Het cynisme/sarcasme van Leo ten aanzien van Odin is misplaatst. Maar "de boodschapper aanvallen" is
een bekend gezelschapspelletje.
En ten aanzien van Odin/Graafsma: Je weet werkelijk niet waarover je praat, maar juist dat maakt het je kennelijk gemakkelijk om ongenuanceerd iets te insinueren. Chapeau!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door bprosman »

Je weet werkelijk niet waarover je praat
Jij blijkbaar wel, kun jij me dan vertellen welke stichting/organisatie nu geslaagd is in om voor klanten hun woekrpolis 'terug te halen' of verkopen ze allemaal alleen maar gebakken lucht ?

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door hakra »

@bprosman
Jij blijkbaar wel, kun jij me dan vertellen welke stichting/organisatie nu geslaagd is in om voor klanten hun woekrpolis 'terug te halen' of verkopen ze allemaal alleen maar gebakken lucht ?


Ja. Ik wel.
Ga voor de aardigheid eens in gesprek met

Odin
of
Claim Concept
of
New Flame.

je zult verbaasd zijn.

over -buitengerechtelijke- schikkingen hoor je nl. helemaal niks. En die zijn er voldoende.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door jonis »

Woekerprofi (voorheen martin van rossum) heeft tientallen postings op zijn naam staan en werd door trosradar op her forum geblokkeerd omdat hij adviezen gaf, rekenmodellen verschafte, vragen beantwoordde, etc.
Alles geheel belangenloos.

Die was niet geblokkeerd vanwege zijn behulpzaamheid maar zeker ook vanwege zijn aangeslagen toonsoort en de discussies wat daardoor ontstonden......met (mede)gedupeerden dus.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

hakra schreef:Het cynisme/sarcasme van Leo ten aanzien van Odin is misplaatst. Maar "de boodschapper aanvallen" is"een bekend gezelschapspelletje.
Hoezo is Odin alleen een boodschapper?

Een boodschapper is iemand die alleen een bericht van een ander overbrengt. Dat is hier abosluut niet het geval.
Website Odin schreef:Stichting ODIN is de enige marktpartij die elk dossier individueel behandelt. Elke polis krijgt alle aandacht en een advies op maat. Beter kunt u uw belangen niet laten behartigen.
Odin is dus een marktpartij in de ontwoeker/claim-back/ zinloos-betalen markt zoals er nog meer zijn.
Ik vraag me daarmee dus af of u werkelijk wel weet waar u over praat

Maar on-topic. Er zullen wellicht ook goede bedrijven in deze markt zijn.(Dat is ook waarom ik het eerste bericht als SPAM heb betiteld).
De aanbodzijde in deze markt is echter zeer ondoorzichtig door de gekunstelde opzet met de stichtingen, en de zogenaamd geheel belangeloos werkende adviseurs

Efin, misschien zou een keurmerk of onderzoek door een partij als kassa/trosradar/consumentenbond het kaf beter van het koren kunnen scheiden
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 01 jun 2013 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Oproep tot actie, de beuk erin !

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ja, ook ik hoor van vele geslaagde procedures dankzij new Flame of Odin. Deze worden met een schikking, soms ruime schikking, afgedaan. Ik heb geen mening over claimconcept, gewoon omdat ik ze niet ken.

Bekijk de bijdragen van @jammer maar eens bij de discussie: "Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan".
jammer schreef:Ja hoor ben erg tevreden, odin heeft er meer uitgesleept wat ik ooit gedacht had....Mijn schade bedrag die door Odin is berekend, was veel groter dan ik ooit gedacht had. Nu gezien een hele juiste beslissing genomen om met Odin in zee te gaan.
De polis staat nu vast op 4% rente tot aan de einddatum feb. 2014 en de polis loopt nog gewoon door...he t is nu een soort spaarrekening geworden..
beter voor mij....
Jammer had al vele jaren gevochten (het bewijs staat overal op dit forum)

New Flame heeft recent een megasucces geboekt bij NN, gaande over eerste kosten. Zie de media.

Het is trouwens heel gezond om niemand in deze branche te vertrouwen. Naar mijn mening is 90% NIET te vertrouwen. Ze behartigen hun eigen belang ten koste van jou, of de verzekeraar heeft achter de schermen invloed op de "onafhankelijke" hulpverlener.

Ja @Leo: Odin New Flame en Caimconcept zijn gewoon marktpartijen die klanten helpen en tegelijk zelf ook beter van worden. De grote vraag is enkel: Brengen zij jou méér waarde, en besparen ze jou tijd of ergernis ?
.

Gesloten