LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar onafhankelijk?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

LS,

Het valt mij op dat independer regelmatig genoemd wordt in de uitzendingen van Radar. Ik heb er moeite mee dat een tussenpersoon op deze wijze gratis reclame mag maken op het publieke net. Zogenaamd omdat ze zo onafhankelijk zijn......

Jammer Radar, ben trouwens erg benieuwd wat mw Herzenberg verdient per jaar.....

air
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2007 20:01

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door air »

Pot verdrie Jan K.

Kan niet anders constateren dat u het ook hier weer bij het rechte eind heeft! Ik weet niet of u de uitzendingen vanaf aanvang gevolgd heeft maar deze meneer van Independer, DIE ZELF OOK GEWOON NN PRODUCTEN VERKOOPT!!!!!!, trekt nogal fel van leer.

Ik heb me laten vertellen dat NN deze persoon ook even op het spreekwoordelijke matje heeft geroepen.

Anyway, in het kader van transparantie.....krijgen we van Tros nog te horen wat mevrouw Herzendingen toegeschoven krijgt ieder jaar???

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

werkzaam voor NN?

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door rugzak »

Dat zal wel in de buurt van deze info uit het Tros jaarverslag 2006 komen:

"Het bestbetaalde TROS-gezicht was goed voor 286.687 euro. Wie dat is, wil de TROS niet zeggen. Bekende kijkcijferkanonnen van de omroep zijn onder anderen Antoinette Hertsenberg en Jaap Jongbloed."

air
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2007 20:01

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door air »

Ooit ook een blauwe maandag voor NN gewerkt. Hoewel ze de afgelopen jaren matig hebben gepresteerd met achterstanden en klantenservice etc is dat midden jaren 80/90 wel beter geweest. Hoewel ik nu minder met ze te maken heb hoor ik de laatste tijd toch wel weer meer positieve geluiden om me heen over hun gang van zaken.

En voor wat dat jaarverslag: zou me idd niet verbazen hahaha

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

...begin me af te vragen of er nog organisaties zijn die de belangen van consumenten (zeggen te) behandelen die wel onafhankelijk zijn: ooit al eens opgevallen op hoeveel pagina's van het huisorgaan van de vereniging eigen huis de naam FBTO voorkomt?

Het is blijkbaar goed verdienen aan het geven van een indruk dat je aan de kant van de consument staat!

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Zoals eerder opgemerkt ik signaleer alleen maar:
* mw Hertzenberg verdient 2,5 ton
* diverse advocatenkantoren kunnen de komende 15 jaar procederen
* radar dweept een tussenpersoon

En let wel, allemaal van publiek geld...

Zo cynisch is de werkelijkheid.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door D1RK »

Independer is een site die vele aanbied maar niet compleet is, mede omdat sommige dit weigeren!

Ze verdienen door tussenpersonen brodeloos te maken, maar als ik die soms bekijk....?

Als ik zoals vaak http://www.kieskeurig.nl noem doe ik dat niet voor de collega's en mijn eigen webwinkeltje, maar ook omdat je als winkel koper daar ook gebruikers kunt lezen!
Dus hoewel je verleid word tot voordelige aankoop met lage prijzen, in ruil voor soms mindere service....
De info van gebruikers, dus ook levenduur die Consumentenbond meestal vergeet.... en ik weet dat beste koop soms binnen enkele maanden in Werkplaatvulling veranderde.. en deze uit de verkoop ging!

Ook Woekerpolis is een lastig onderwerp en als je Advokaten via Radar groepen voordelig wil verdedigen moet je dus daar reclame voor maken!
Dus ook daar zijn ze dus dan niet 100% onafhankelijk, maar beter als dat vrijwel niemand iets doet omdat het te duur is, en zo firma's vrijuit gaan!

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door sieward »

Om het cirkeltje rond te maken (uit de volkskrant):
Don Shepard van de Haagse verzekeraar Aegon was in 2006 met afstand de best verdienende bestuursvoorzitter. Shepard kreeg in totaal 6,35 miljoen euro overgemaakt – een inkomensstijging van bijna 50 procent. Michel Tilmant van ING is de op een na best verdienende baas met een jaarsalaris in 2006 van 4,3 miljoen.
Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij NV is onderdeel van de ING groep. Het bedrijf is gevestigd in mooie grote gebouwen in Rotterdam en Den Haag. Ik neem aan dat het hun juristen de komende decendia niet slecht zal vergaan. Indien men hieraan twijfelt kijk dan ook even op hun balans wat ze verder nog aan activa hebben.

http://www.ing.com/group/index.jsp

d'n Woerd
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 mei 2007 14:02

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door d'n Woerd »

Ik ben het met Jan Klaassen eens dat Radar moet ophouden te flirten met Independer. Er zijn veel bedrijven die zich onafhankelijker opstellen dan Independer. Radar laat zich verblinden door de naam. Tegelijkertijd lijkt mij de gratis reklame niet passend bij een publieke omroep.

Dat Hertzenberg misschien wel EUR 286.000 verdient... JP Balkenende verdient nog minder met zijn drukke baan.

Het is gewoon van belang dat een consument weet wat hij/zij koopt. Hij moet een heldere uitleg krijgen van de voor- en de nadelen, van de kosten, hoe die onttrokken worden en waarvoor die zijn. Hoewel steeds meer tussenpersonen zich daarvan bewust zijn, is het helaas nog steeds geen vanzelfsprekendheid dat de consument iets koopt wat bij hem of haar past.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Zelfs al zou Mevrouw Hertsenberg 286.687 per jaar verdienen,
wat volgens mij (n vrouw) 23.890 euro en 58 cent per maand is,
houd u dan ook even rekening met wat zij naast TROS RADAR
presenteren nog meer allemaal doet ...
Denk hierbij aan werk achter de schermen en bv. 1vandaag enzo.

Of moet ik zeer matig tot slecht presterende "top" voetballers
(en hun belachelijke salarisen)
in deze discussie gaan werpen zodat het helemaal of topic gaat
en de Mod een GOEDE SMOES HEEFT om dit topic te sluiten ... ???

Maar zelfs dan zou een open antwoord ook door mij op prijs gesteld
worden ... al bevalt de manier van vragen (lees eisen) mij niet zo.

>Cyber<

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door sieward »

D'n Woerd/Klaassen/Air: waar jullie gelijk hebben, is dat zo. Het zou inderdaad mooier zijn, indien ook andere onafhankelijke intermediairs meer aan bod zouden komen, en indien men nadrukkelijker zou melden dat er ook andere onafhankelijke intermediairs zijn. Daar waar Independer wat extra's doet mogen ze het wat mij betreft best melden. We hoeven nou ook weer niet preuts te worden.

Tja, Balkenende doet het alleen voor de roem en zijn politieke wil, anders zou het land echt op z'n kop staan: laat hun dan ook de topsalarissen in de (semi)overheid uitzoeken. Herinneren jullie je trouwens nog aan de publiekstrekker "kopspijkers", eigenlijk toch wel sonde.

Ik begrijp dat de "kostenstructuur" van NN ingewikkeld is en dat ook niet iedereen een balans kan doorgronden. Maar wellicht geeft deze bouwtekening van het zg. nieuwe ING- bijgebouw in Amsterdam meer inzicht:
http://duckman.pettho.com/sc_cover/v_moneyb1.html

Dit is toch ook best wel cynisch. Daarom vind ik de laatste passage van d'n Woerd belangrijk.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door peewee »

Geen méér misbruikt woord dan ''onafhankelijkheid''

Onafhankelijk van wie, van wat, tegenover wie ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door D1RK »

Mijn onafhankelijke Hypotheek adviseur mag zelf bepalen welke hij niet verkoopt omdat de provisie erg laag is!

Toen ik met een andere kwam, de rest was nog wel goed, maar hij was eerlijk, en dus wat is onafhankelijk?

Dit betekende dus niet in dienst van 1 bank, maar wel moeten ze kiezen tussen winstmarge en klanten die weglopen als het advies en dus hun werk niet goed genoeg is!

Als U meerdere tussenpersonen open en eerlijk laat vergelijken, dus vooraf bekend, dan komt er altijd een offerte met voor mij beter, en hun lagere provisie uit!

Indeperder is zeker erg scherp geprijst, maar niet altijd de goedkoopste, en bij zelf online invullen zou je ook wel eens iets verkeerd kunnen invullen, zodat je niet het beste produkt tegen de laagste prijs zou krijgen!

Jan Klaassen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2007 13:56

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

LS,

Wat betreft het aanpakken van tussenpersonen die:
- geen openheid van kosten (durven) geven
- mensen na afsluiten in de kou laten staan
- polissen verkopen ipv een plan maken voor de toekomst

zijn we het gauw eens met elkaar. Ik vind het prima dat Radar clubs als legiolease, spaarbeleg, cardiff e.d. aanpakt. Mijn kritiek is echter dat Radar met hagel schiet en een hele bedrijfstak over één kam scheert. Ik mis nuance en dus klim ik in de pen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Weet iemand misschien of Radar een vergoeding krijgt vanuit Independer? Kan toch bijna niet anders...?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Geen idee .
Stuur de TROS een mail en vraag het zou ik zeggen.

>cyber<

ktn001

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door ktn001 »

Hie een ander idee. Zolang banken en verzekeraas weigeren de afsluitprovisie voor tp's in mindering te brengen op de kosten voor de consument alle provisie doorvergoeden onder aftrek van de gemaakte kosten.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door peewee »

kan toch bijna niet anders
Gerborch,

Suggesties zijn nog geen feiten. Ik denk dat Tros Radar zelf geen menskracht of kennis heeft om vergelijkende onderzoeken te doen en het dus heel gemakkelijk vond om voor de uitzendingen steun te krijgen van een productvergelijker annex tussenpersoon als Independer.
Tros Radar wordt gefinancierd door de omroepbijdragen en zal echt niet zo hard lopen om daarnaast ook nog wat stuivers binnen te slepen van Independer. Daarmee is e.e.a. niet uit te sluiten, maar ik acht de kans klein. Wellicht verbieden de voorwaarden van het Commissariaat van de Media en de geldende regelgeving voor omroeporganisatie ook het ontvangen van dit soort retourprovisies of subprovisies of andersoortige gebonden vergoedingen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Radar onafhankelijk?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

@ PeeWee: ik begrijp dat er geen antwoord op de vraag te geven is. Wel een feit is dat Independer door haar continue bijdrage aan het programma goedkope media-expose krijgt en de indruk wekt een consumentenbehartiger te zijn. Het feit dat zij echter ook bemiddelen in producten maakt deze rol uiterst dubieus. Het zou Radar dan ook sieren om zich niet alleen van "assistentie" van één assurantiebemiddelaar te bedienen, maar ook de visie en kennis van andere bemiddelaars te gebruiken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er voldoende tussenpersonen met kennis van zaken zijn die graag een bijdrage aan het programma zouden willen geven.

Gesloten