LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reaal Verzekering

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Claude Hollebecque
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:56

Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door Claude Hollebecque »

Ik heb 3 maanden geleden aan mijn verzekerar, REAAL Verzekeringen, gevraagd om de radar formulier in te vullen. 3 maanden later hebben ze kleur bekend: Nee, de directie van REAAL heeft besloten NIET de formulier in te vullen. In plaats hebben ze me de originele contract gestuurd.

IS :( REAAL bang? Kunnen ze niet die formulier invullen? Willen ze niet? Er is dus geen spraak van een transparent en duidelijke beleid bij REAAL. Ik ben teleursgestelt. Had ik toch meer vervacht van een professionele organisatie....

RalphL
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:29

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door RalphL »

Claude, je bent echt niet enige die het Tros Radar formulier niet ingevuld heeft zien worden. Ook ik, die een aantal beleggingsverzekeringen bij Fortis heb lopen, heb het formulier niet ingevuld teruggekregen (van mijn tussenpersoon). Ik wist overigens voordat mijn tussenpersoon mij met een persoonlijk gesprek zou komen "geruststellen" dat ik het formulier niet ingevuld terug zou krijgen omdat zijn overkoepelende organisatie (NVBA geloof ik) al had aangekondigd niet te zullen meewerken. De verzekeraarsbranche werkt niet echt graag mee, maar is tijd aan het rekken, heb ik het idee. Ik zou zeggen, blijf vragen stellen, bij tussenpersoon en verzekeraar zelf, want er moet duidelijkheid komen. Ik heb overigens bij Fortis zelf (dus niet van mijn tussenpersoon die de provisie al heeft ontvangen) een kosten-specificatie gekregen. Er blijft dus hoop.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door particulier »

Claude,

Het is natuurlijk niet zo gek dat Reaal niet wil meewerken. Ze hebben jaren lang polissen met een onduidelijke kostenstructuur verkocht aan tienduizenden mensen. Als mensen vantevoren hadden geweten wat voor effect die kosteninhoudingen zouden hebben, zouden veel mensen de polis niet afgesloten hebben.

En dan zouden ze nu ineens meewerken? Aan een onderzoek dat mogelijk later tegen ze wordt gebruikt? Daarmee graven ze hun eigen graf.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door harry77 »

Je kan alles in het leven doen, maar NOOIT SPAAR-enz................ bij ratten als ..... en ... en ...... Alles afkopen en gewoon ASN bank nemen met 4% rente, simpel....

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door roland48 »

Iets meer over de rendementen zie:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=24133

Veelal over het ABC spaarplan.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door rugzak »

Bij mij wil Reaal het inventarisatieformulier ook niet invullen.
Ik heb ook een kopie van de polis gekregen.
Verder verwijzen ze me naar m'n tussenpersoon die op zijn beurt me weer naar Reaal stuurt.
Zo is het balletje weer rond en hoeven ze allebei niets te doen.
Nu zijn ze wel verdacht.

Ik denk maar zo, eerlijkheid duurt het langst.
We komen elkaar wel weer tegen.

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: Reaal Verzekering

Ongelezen bericht door changi »

ik denk dat het ook van je tussenpersoon afhangt of Reaal wel of niet meewerkt aan invullen formulier.

Ik heb ( medewerker assurantie kantoor ) voor een klant die brief ook naar Reaal gestuurd en inderdaad kwam die brief ook niet terug. Vervolgens gaan bellen er diverse keren achteraan zitten en de brief komt echt wel ondertekend terug hoor duurt alleen even maar de meeste tussenpersonen zullen de brief doorsturen en vervolgens geen of weinig aktie ondernemen om er voor te zorgen dat die brief ook terug komt. Ik denk dat tussenpersonen zich in de woekerpolis affaire kunnen onderscheiden door juist wel mee te werken

Gesloten