LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valt de belastingdienst ook onder een woekerpolis?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Johan3
Berichten: 139
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:39

Valt de belastingdienst ook onder een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Johan3 »

We betalen belasting voor onze voorzieningen, als deze door oneigenlijk gebruik verdwijnt in de zakken van andere, praat je dan niet in grote lijnen over het zelfde?
De belastingdienst heeft de plicht om de binnen gekomen gelden op een zorgvuldige manier te beheren en te besteden.
Ik vind dat recht heb op terug betaling, van het deel van mijn betaalde belasting geld, wat oneigenlijk gebruikt is. :mrgreen:
Ben ik hier de enige in?

http://www.youtube.com/watch?v=-oA05vcD5p8

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Valt de belastingdienst ook onder een woekerpolis?

Ongelezen bericht door kokka »

bij de meeste woekerpolissen beloven ze winst die ze niet waar kunnen maken. de belastingdienst probeert het alleen makkelijker te maken, niet leuker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valt de belastingdienst ook onder een woekerpolis?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Belastinggeld wat ten onrechte bij iemand terecht komt, wordt uiteindelijk op die persoon verhaald. Er hoeft dus niets aan de andere belastingbetalers te worden terugbetaald.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Valt de belastingdienst ook onder een woekerpolis?

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee dan praat je niet over hetzelfde, ook niet in grote lijnen. Dit is geen (welbewuste) misleiding door de overheid met een winstoogmerk, maar pure fraude bij de aanvrager. Dat zou pas te vergelijken zijn met een woekerpolis als de schuld bij de aanvrager van de polis in kwestie zou liggen, wat behoudens die paar gekken die op werkgeversverklaringen bedragen ophoogden om een hogere hypotheek te krijgen, duidelijk niet het geval is.

Gesloten