LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis/belasting

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Gerard Jantz
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017 12:40

Woekerpolis/belasting

Ongelezen bericht door Gerard Jantz »

Op maandag 13 februari keek ik naar het programma van Pouw, hierin kwam naar voren dat er door het afkopenvan een spaarpolis meer dan het gehele bedrag naar de fiscus ging, dit is niet uniek, helaas hen ik hier ook mee te maken. Oorzaak, een jaar of 15 geleden ben ik enorm de boot in gegaan door de bekende woekerpolis, dit koste mij steeds meer per maand, uiteindelijk werd het maandbedrag zohoog dat het niet meer op te hoesten was, om alles af te kopen heb ik toen een pl afgesloten bij de sns bank, het ging om ongeveer € 40000.-toen kon ik dit goed betalen, wel heb ik er een verzekering bij afgesloten voor het geval dat ik ziek zou worden, helaas is dat gebeurd toen ik 61 jaar was , de verzekering heeft gehandeld volgens de afspraak en betaalde de maandpremie tot dat ik 65 wed, daarna stopte de betalingen, er moest nog een bedrag van ruim 13000 euro betaald worden maar gezien de grote inkomstenderving was dat niet mogelijk. De oplossing voor mij was dacht ik om mijn lijfrentepolis af tekopen, contact hierover opgenomen met de bank, zij gingen hiermee accoord en zij zouden de laatste @
€ 3200.x kwijtschelden, wij hartstikke blij want deze molensteen zou verleden zijn, mede dank zij de sns, wij zijn naar NN gegaan en hebben dit in orde gemaakt, wij waren heel erg verbaasd dat er uiteindelijk iets meer dan €4000.~ werd overgemaakt, wij begrepen hier helemaal niets van. NN was verplicht om 52% belasting in te houden, dat wisten wij niet. Na nog eens ruim een half jaar heen en weer gepraat met de sns bank hebben zij het gehele openstaande bedrag gekwijt, fantastisch wij dachten hebben wij nu gelukkig schoon schip de sns bank verdiend hier wat ons betreft dan ook een heel erg grote warme douche mee. Wat komt er nog achteraan, ja, de belasting, wij kregen nog een aanslag , we hadden een gehoor inkomen gehad volgend de belasting, dit zijn we aan het aanvechten, of dat lukt weten we niet, ook moeten wij nu de ontvangen toeslagen terugbetalen, al met al gaat het gespaarde bedrag via de toenmalige loonspaarrregeling in zijn geheel naar de belasting, door alle lasten die wij hebben blijft er voor ons net genoeg over om van te leven, hoe wij dit moeten betalen weten we niet, de belasting wil van ons minimaal €125.~ dat hebben we noet, helaas. Hoe komen wij hier nu uit, wij zien geen oplossing meer, dank jewel Nederlandse staat.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woekerpolis/belasting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor de huurtoeslag kunt u vragen het afgekochte bedrag buiten beschouwing te laten. Daar zijn wel voorwaarden voor.

In principe een hele onverstandige zet dus dat afkopen. Maar als er 52% belasting ingehouden is, is dat genoeg.

Als u eerst advies ingewonnen over uw te nemen stappen zou elke goede adviseur die afkoop ten stelligste afgeraden hebben.

Gesloten