LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door vaart020 »

Deze mail ontving ik vandaag:

U heeft vandaag een e-mail ontvangen van de Vereniging Woekerpolis.nl om uw woekerpolis aan te melden voor de massaclaim. U moet nog wel uw aanmelding activeren!

Stichting ODIN heeft al haar klanten aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl. Dit is de partij die wij hebben geselecteerd als onze partner voor het voeren van massaclaims tegen verzekeraars. In deze e-mailing vertellen we u daar graag meer over.

Waarom een massaclaim?
Via het rapport integraal ontwoekeren dat wij voor u hebben gemaakt informeerden wij u over de mogelijkheden om uw polis naar het verleden en/of naar de toekomst te kunnen corrigeren. Extra schade claimen vanwege productgebreken in het verleden wordt via een individuele en/of een collectieve claimprocedure gerealiseerd. Een collectieve claimprocedure wordt een massaclaim genoemd.
Omdat wij graag willen dat u kans maakt op de maximale schadevergoeding op uw woekerpolis, hebben wij besloten om alle klanten aan te melden voor een massaclaim. Als daarnaast een individuele claimprocedure voor uw polis zinvol is, hebben we dat al in het ODIN rapport laten weten.
Het aanmelden voor een massaclaim is gratis. Bij een succesvolle claim betaalt u 10% over het resultaat. Door op de activatielink in de e-mail van de Vereniging Woekerpolis.nl te klikken start u het aanmeldingsproces. De aanmelding gaat overigens zeer gemakkelijk. U registreert eerst enkele basisgegevens en kunt eventueel op een later tijdstip nog specifieke polisgegevens toevoegen.
Ook als u al een individuele claimprocedure heeft lopen is het verstandig om u aan te melden voor de massaclaim. Experts in massaclaims en individuele claims werken namelijk met ander technieken en via andere procedures. De combinatie leidt tot de maximale kans op een zo hoog mogelijk claimresultaat.

U heeft uw polis al zelf aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl
Een aantal klanten van Stichting ODIN zijn al klant bij de Vereniging Woekerpolis.nl. U ontvangt dan geen e-mail en hoeft verder niets te doen.

U heeft uw polis nog niet zelf bij de Vereniging Woekerpolis.nl aangemeld
In dat geval heeft u nu de activeringsmail van de Vereniging ontvangen. Als u op de activatielink klikt, start u het aanmeldingsproces voor uw polis. Heeft u meerdere polissen, dan kunt u die in het proces (of op een ander moment) allemaal toevoegen.

Wanneer komt er eens een eind aan het 'van het kastje naar de muur' sturen...?? Dit betekent dat ik al mijn woekerpolissen (als zzp'er heb ik er nogal wat) weer helemaal opnieuw moet aanmelden!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Om eenieder aan een gezonde financiele toekomst te helpen volgt dit bericht.

Bent u in het bezit van een zogenaamde woekerpolis (bv verpand tbv je hypotheek, of als aanvulling op uw Pensioen, of als extraatje), kom dan in actie.

Stap 1: Meld uw woekerpolis aan op Vereniging Woekerpolis. Het maakt niet uit welk product het is, elke polis bij een verzekeraar welke kapitaal opbouwt middels beleggingen voldoet aan het criterium (de informatie op de web-site is nog niet actueel).
http://www.woekerpolis.nl/
Stap 2: Stuur een Stuitingsbrief, zie web-site woekerpolis.nl. De voorbeeldbrief op deze site is nog niet actueel. Toegevoegd/gewijzigd dient te worden “Wij zijn misleid op basis van op onjuiste wijze vastgestelde meetkundig fondsrendementen die substantieel te hoog zijn bepaald, zodat te hoge voorbeeldkapitalen zijn voorgespiegeld die nooit en te nimmer gerealiseerd kunnen worden zelfs als de beurs zich had ontwikkeld in historisch perspectief”.
Stap 3: Stuur een afschrift van de Stuitingsbrief aan Vereniging woekerpolis.
Stap 4: Nog veel belangrijker: volg de informatie van de consumentenbond stap 2: weg ermee!
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... ekerpolis/

In concreto:
Betreft het een polis voor je hypotheek, overleg dan met je adviseur (die de hypotheek destijds heeft afgesloten) om de polis te laten uitkeren en dat af te lossen op de hypotheek, en laat de hypotheek dan omzetten in een annuitaire of liever (als dat mogelijk is) naar een Bankspaarproduct maar niet bij de Verzekeraar. Loopt de polis korter dan 15 jaar heeft dat mogelijk fiscale consequenties, laat u voorlichten!
Betreft het een polis voor extra Pensioenopbouw, kan het gunstig zijn deze naar een Bankspaarproduct om te zetten: http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... anksparen/
Laat u goed voorlichten bijvoorbeeld door ODIN. http://www2.stichting-odin.nl/7-44/woekerpolis.html Zij hebben immers een beroepsaansprakelijkheidsverzekering! De advieskosten betalen zich terug als het onverhoopt mis gaat. Mensen betaal in godsnaam voor goed advies!!

Aanleiding voor mijn schrijven zijn recente ontwikkelingen in de zogenoemde woekerpolisaffaire, ook ontwoekeraar-experts van ODIN (Martin van Rossum) gaat nu al haar clientele aanmelden bij woekerpolis.nl.

Beleggingen (bij Levensverzekeraars) hebben een crash-risico. De uitleg op vereniging woekerpolis http://www.woekerpolis.nl/informatie/in ... rashrisico is nog niet bijgewerkt naar juist inzicht: niet het risico op beurscrash maar het risico op crashen van de Levensverzekeraar is m.i. het grootste risico.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door hakra »

@felix

Aanleiding voor mijn schrijven zijn recente ontwikkelingen in de zogenoemde woekerpolisaffaire, ook ontwoekeraar-experts van ODIN (Martin van Rossum) gaat nu al haar clientele aanmelden bij woekerpolis.nl. //

Dat is desinformatie:
Voor de duidelijkheid: Martin van Rossum heeft geen enkele binding (meer) met Odin. Evenmin Rene Graafsma. De dossiers van MvR zijn niet overgedragen aan Woekerpolis.
Zie website Odin waarin wordt medegedeeld dat R.G. niet meer daaraan verbonden is.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door felixbeijer »

http://amweb.nl/branche-724322/politiek ... lisdossier

Da's dan wel heel recentelijk gebeurd!
Enig idee waarom?
Wie heeft hen het zwijgen opgelegd?

Het begint steeds schimmiger te worden dit hele woekerpolisverhaal. :shock:

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door juwita »

@Felix,
Mijn donkerbruin vermoeden is dat R.Gr. bezig is met zijn zg. Financieel Verbond (stond in AM en VVP) Dat Verbond moet alle claimclubs in het woekerpolisdossier onder één dak brengen. Enig skepsis op resultaat is op zijn plaats. Een soort Federatie dus met het kennelijk oogmerk om dan sterker te staan tegenover verzekeraars. Kennelijk is het oogmerk dan een betere collectieve schikking met verzekeraars te bereiken dan de schadefooiregeling die rond 2010 door de advocatenstichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim is bereikt. Wedden dat er dan zoiets uitkomt dat ongeveer het dubbele inhoudt van de circa 2,5 miljard aan compensaties die er in 2010 uitkwam. Nog steeds een fractie van de daadwerkelijke veroorzaakte schade (die overigens -zie hieronder- nimmer gedegen is becijferd)

De hele volgorde van handelen door de claimclubs vanaf 2007 verbaast eigenlijk toch wel hooglijk. Al in 2007/2008 -ZES ZEVEN JAAR GELEDEN DUS !- had er al een gedegen onderzoek kunnen en moeten plaatsvinden naar alles wat er juridisch mis is met beleggingsverzekeringen en dan vooral op de aspecten dwalingveroorzaking en misleiding. Daarna collectieve voorbeeldzaken aanhangig maken die nu -anno 2014- al flink op streek zouden zijn geweest (Niet gebeurd !). Rechtsinbreuken definitief laten vaststellen door de rechter en dan schade afwikkelen.

Jaren aan tijd verloren dus ! Jammer, jammer......
Laatst gewijzigd door juwita op 19 nov 2014 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

vaart020
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 aug 2010 11:05

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door vaart020 »

Deze kwestie duurt nu inderdaad al veel te lang en dreigt nog jaren te duren. Eigenlijk zou de overheid nu eens met daadkracht moeten ingrijpen en er voor zorgen dat alle gedupeerden dat krijgen waar ze recht op hebben. Anders zijn we in 2020 nog steeds bezig met procedures e.d....

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door juwita »

@Vaart020,

maar ''waar ze recht op hebben'' daarover gaat nu juist de strijd. En ''2020 nog steeds bezig'',. dat lijkt me een ding dat wel zeker is.

En ingrijpen door ''de politiek'' is natuurlijk helemaal onwaarschijnlijk. De Minister roept meestal alleen maar dat de woekerpolis affaire een civielrechtelijk geschil is tussen consumenten en verzekeraars waar de Minister zich niet in wil mengen.. Dat standpunt klinkt op het eerste gezicht plausibel, maar gaat natuurlijk volledig voorbij aan het eigen falen van Minister (d.w.z. diens voorgangers Kok, Zalm, Hoogervorst) en het slapende parlement en overheidstoezichthouders in de periode tussen circa 1990 en 2007 ( de periode dat de producten werden verkocht)

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door hakra »

@felix


Da's dan wel heel recentelijk gebeurd!
A: enkele maanden geleden

Enig idee waarom?
A: Ja. Ga ik verder niet op in.

Wie heeft hen het zwijgen opgelegd?
A: Niemand. R.G. en M.v.R. zijn - om hen moverende redenen - teruggetreden.
Ga ik ook verder niet op in.

simsons
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 22:30

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door simsons »

Het blijft vreemd. Maar de woekerpolissen oplossingen zijn nog ver weg......Wat ben ik blij dat ik er vanaf ben.

SPAY
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2010 21:41

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door SPAY »

Inmiddels blijkt claimexpert failliet te zijn , maar ook doorgaan om zaken af te handelen. Mijn dossier is nooit behandeld, dus wie houd wie voor de gek.
Dan blijkt stichting Odin dossiers over te nemen en je betaalt 345 euro. (let op je hebt Claimexpert ook al betaald destijds ongeveer 350 euro , dat geld ben je kwijt.
Dan blijkt ook een woekerpolis.nl te bestaan nadat je al geld had gestort voor verliespolis.nl.
Men impliceert dat woekerpolis.nl gratis is , maar dat is niet waar, ik heb een mail ontvangen tot tweemaal toe of ik effe 12,50 euro wil storten.
Die woekerpolis heeft alle zogenaamde experts ook al in de tang. En vergeet de politiek niet, die smeerlappen laten dit rustig gaan en maar zeggen dat het vertouwen in de economie weg is, RARA hoe kan dat??
Nou ik weet het wel, dit is er een van de ander is die smerige rendemenstheffing. POLITIEK IS LEGALE MISDAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Van Verliespolis naar Odin en nu weer Ver. Woekerpolis...

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

SPAY schreef:Men impliceert dat woekerpolis.nl gratis is , maar dat is niet waar, ik heb een mail ontvangen tot tweemaal toe of ik effe 12,50 euro wil storten.
Dat is een vrijwillige bijdrage maar het vrijwillige karakter wordt niet genoemd in de genoemde mails maar staat wel op hun site. Dat het niet in de mails staat is kwalijk.

Wat een gedoe hebt u van al die claimorganisaties. Lijkt me erg frustrerend.

Gesloten