LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Beste mensen,

Ik heb nu sinds 3 weken een verzoek ingediend bij Achmea/Groeneland zorgverzekering voor een zorgverzekering voor mijn vrouw, en nog steeds geen uitslag, zijn hier meer klachten over oid?

Ik heb er over gebeld, krijg ik een heer aan de telefoon die zegt tegen me, ja het is in proces meneer, meer kunnen we er niet aan doen, toen zij ik, maar meneer ik ehb het al 3 weken geelden aangevraagd, zegt de heer, ja meneer, maar dat is nog niet zo lang, het is in behandeling, vraag ik, hoelang kan het ongeveer duren, geen iddee meneer, daar kan ik geen uitspraken over doen.
En er werd ook nog gezegd, Meneeer, had u het maar eerder aan moeten vragen, ik had gedacht ruim 3 weken van te voren meot dat toch ruim voldoende zijn


Ik vindt dit een waardeloze service, ik ben zelf al 33 jaar klant van Achmea Groene land zorgverzekering, en nu ben ik voor mijn vrouw een zorgverzekering nodig en dan duurt dat zo lang, terwijl ik wou dat het inging per 1 maart a.s ivm mijn vrouw dan begint met haar nieuwe werk.

Ik ben zelf verzekerd voor 127,50 euro p maand, dat heb ik nu ook afgesloten voor mijn vrouw, maar het schiet niet echt op, en heb ook nooit enig schrijven gekregen dat het in behandeling is.

Waardeloze service van Groeneland Achmea!, sorry maar helaas
Hoe ik te woord ben gestaan, en het duur nu al bijna 4 weken en nog niks gehoord.

Waardeloos!

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Zij is net komen wonen bij mij in Nederland nadat ze is geemigreerd uit frankrijk

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

dus moest een nieue verzekering voor haar zoeken, en heb dat begin februari gedaan, meer dan 3 weken geleden, en tot nu toe nog niks gekregen, en aangezien ik zelf ook bij groene land achmea verzekerd ben heb ik haar daar ook aangemeld, maar dat duurt allemaal erg lang, vervelende situatie, had ik neit verwacht allemaal zo op deze manier

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Hallo Vogels,

Ja hoor, zij heeft een verblijfsvergunning

P.S. , je lijkt wel een beetje op de man van de servicelijn van Groeneland, ja Meneer 3 weken is echtttt niet lang, ze kunnen toch proberen om een beetje meer duidelijkheid te geven, maar dat willen ze waarschijnlijk niet, of diegene was in een slecthe bui, maar dat maakt allemaal niet uit, ik vindt, ik ben een klant, en die horen ze netjes te woord te staan, en service gericht te werk te gaan, en dit noem ik geen service, je betaald wel 127.50 euro p maand voor de verzekering per persoon

Groene Land Achmea waardeloze service dus, en onklantvriendelijk!!!
Laatst gewijzigd door Jeroen32Holland op 28 feb 2008 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door BasO »

Jeroen volg je eigen gevoel als je windt dat het te lang duurt.
Annuleer de verzekering en ga naar een ander waar je meer vetrouwen in hebt.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Bedankt voor de tip Bas, maar ik wacht nu al bijna 4 weken, dus ik wacht nog wel even af, vindt het wel een rare situatie, en begrijp niet waarom het zo lang moet duren, zullen ze het zo druk hebben dan?

En ik vindt een beetje begrip van mijn vrouw zijn kant kan ook geen kwaad toch, alsof 4 weken niet genoeg is om een verzekering af te wikkelen

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door BasO »

Heb je een brief ontvangen dat de aanvraag ontvangen is?
Bij de meeste kan je je online aanmelden en zal je direct een bevestiging per email ontvangen.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Hallo Bas,

Ik heb een online aanvraag gedaan idd, ik heb geen brief ontvangen, wel een e-mail dat de aanvraag ontvangen is

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door BasO »

Dan zou ik die email in elk geval uitprinten als je voor het Groene Land kiest. Vier weken is wel erg lang. Als het druk is dan zouden ze een brief kunnen sturen dat de aanvraag meer tijd kost dan gebruikelijk.
Zaterdag zijn de meeste verzekeraars dicht dus als je een andere verzekering wilt dan moet je vanmiddag of morgen bellen.
Zorg wel dat je een annulering van Het Groene Land krijgt anders moet je dubbel betalen.
Succes ermee.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Bedankt Bas voor de adviezen,

ik wacht nog maar even af, wacht nu al zo lang, en hoop dat het snel eens voor elkaar is, als ik mijn vrouw aanmeld bij een andere verzekeraar zal het ook wel weer een aantal weken duren neem ik aan.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Voor de basisverzekering moet iedere gerechtigde geaccepteerd worden. Dus als je ene bevestiging gehad hebt en je vrouw is gerechtigd (iemand is gerechtigd als hij AWBZ gerechtigd is schijnt het) dan is je vrouw al verzekerd. Misschien zijn ze nog bezig om na te gaan of je vrouw wel gerechtigd is? Dat moeten ze wrsch. bij elke niet-Nederlander doen. Kun je niet om een voorlopig polisnummer vragen? Het lijkt me toch heel vervelend als er geen polis is: dan kan je vrouw in feite geen normaal gebruik van de zorg maken. Heeft je vrouw wel een BSN-nummer?

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Hallo Mathilda,

Bedankt voor de adviezen,

Zij heeft een Bsn nummer, en zij is bij mij komen vanuit Frankrijk waar zij Ziekenfondsverzekerd was.

Gelukkig is het met het werk goed gekomen, en heeft dit geen invloed gehad op haar aankomend werk wat ze gaat doen

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door BasO »

Ik zou er nog maar eens bellen naar het Groene Land.
Je wacht al lang genoeg.
Je hoopt dat je de verzekering niet nodig hebt maar je vriendin kan onverwachts ziek worden en dan heb je enkel een automatisch verzonden email.
Veel geluk samen!

:)

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Bedankt Bas,

Zal deze week eens bellen idd, idd het enigste wat ik heb is een e-mail met bevestiging dat het in behandeling is, het is alleen jammer dat het zo lang moet duren.

Ik vindt op zijn minst hadden ze even een briefje kunnen sturen dat het iets langer zou gaan duren, zij hebben ook in de computer staan toch dat het met startdatum 1 Maart was, en dan nog hoe je te woord wordt gestaan door een medewerker van groene land.

Het is omdat ik daar zelf al 33 jaar verzekerd ben en nog nooit geen enkele problemen heb gehad, en ook mijn familie is daar verzekerd, vandaar dat ik ook voor mijn vrouw gekozen ehb voor groene land, maar deze keer verdienen ze van mij echt geen pluim, vandaar publicatie op het Radar Forum.


Als ik wat hoor van het Groen land zal ik het hier ook vermelden

En ik bel deze week ook zeker nog

Chr.
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:51

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Chr. »

We vinden het heel vervelend te lezen dat uw vraag nog niet is beantwoord. We willen dit graag zo snel mogelijk voor u oplossen. Dit doen wij het liefst rechtstreeks met u in plaats van via dit forum. Hiervoor heb ik uw gegevens nodig. U kunt mij bereiken via [email protected]

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Nou nou, het is toch wat met het Groene Land Achmea, Mijn gegevens doorgegeven gisteravond, ontvangstbevestiging gekregen vanmorgen om 10.00 uur dat het gelezen is, thats it, kan nog niet even een e-mailtje af van groene land achmea.

Wat een maatschapij zeg, en dat zijn er vele met mij eens, heb eht er met meerder mensen over gehad, en die zeggen dat allemaal

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

vanmorgen e-mailtje terug gekregen, het wordt uitgezocht en met voorrang behandeld, dat klinkt positief nog even afwachten :)

1 ding wat scheeld, ik bespaar elke week op de ziektekostenverzekering, dat houden we weer in de pocket :lol: :lol:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

1 ding wat scheeld, ik bespaar elke week op de ziektekostenverzekering, dat houden we weer in de pocket
Dit klopt niet: je moet altijd de hele periode betalen, ook de tijd dat je zogenaamd nog niet verzekerd was: onverzekerd mag wettelijk niet.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

En wat als je ziek wordt en je bent niet verzekerd, dan moet je het zelf betalen idd, of als je het geld niet hebt dan wordt het betaald.
Als iemand niet verzekerd is hoeft ie ook niet te betalen, het is een verzekering

Maar ik betaal met plezier vanaf 1 Maart, vanaf die datum wou ik ook een verzekering hebben namelijk

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Achmea Groene Land ziektekostenverzekering afhandelen verzek

Ongelezen bericht door BasO »

Ze lopen niet erg hard voor meer dan 2000 euro premie.
:roll:

Gesloten