LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschaffing no-claim

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
_jolanda_
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2007 11:16

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door _jolanda_ »

:roll: gezien de eensgezindheid hier in het Forum!!!
De straat op met z'n allen!! en protesteren!!! :shock:

tolsma1945
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:51

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Zo, eindelijk iedereen tevreden,de No claim is gelukkig weg.
Nu zijn we blij met het eigen risico,of toch maar niet,het is ook nooit goed

valkenier
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005 20:16

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door valkenier »

Ben het volledig eens met Paco Paco onder andere , We worden wéér belazerd met z'n allen. Kunnen we wel weer verkiezingen houden, maar
het zal altijd zó blijven met zo'n coalitie-clubje.
En jawel hoor...wéér zijn de zwaksten de sigaar.
Zonde , van het zo mooie land !

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door Webbie »

Mee eens de bende zakken vullers zijn er allemaal bij gebaat.
Ze lachen ons allemaal uit met hun snoep baantjes en top salarissen.
De heren krijgen er weer een magere 13% de arme zielen.
Mag je raden wie daarvoor betalen ( gossie wat goed die opruiming in de wao) levert mooi meer voor draaiBos/Balkellende zijn zakken op.

vdijken
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:46

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door vdijken »

Een cadeautje voor mijn werkgever. Volgens de secondaire arbeidsvoorwaarden betaalt hij de premie. Die 150 euro schuift hij mooi naar mij door, wat een sociaal kabinet.

annmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 23:53

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door annmar »

Nou dit gaat me dus 450 euro per jaar meer kosten en daar ben ik niet blij mee :twisted: bedankt minister hier schieten we wat mee op wat ben ik ineens kosten bewust zeg gelul van een dronken aardbei,wij gaan weinig naar de zorg dus kost het euris :(

knegtjf
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 00:13

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door knegtjf »

fijn hoor, doordat iedereen die meer gebruik maakt van de gezondheidszorg zo veel commentaar had op de no claim hebben we weer fijn de eigen bijdrage terug. maar de ziektenkosten verzekering word niet goedkoper. dit kost mij per jaar 225,-- maakt niet uit hoor ik werk me toch al het schompes voor iedereen die niet wil of kan werken en voor iedereen die kinderen heeft. allemaal heel erg bedankt

gersonz2
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:50

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door gersonz2 »

Als je genoeg hebt van zakkenvullers en je wilt goed, ik bedoel echt goed en zonder uitsluitingen ga dan je aanmelden bij het AZIVO Den Haag, waar je ook woont in nederland.

http://home.wanadoo.nl/gvdvegt

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door companancy »

nou ik vond ook dat die 255 euro afgeschaft konden worden
maar dat ik nu een 150 euro moet betalen voor eigen risico
vind ik helemaal belachelijk
ik kreeg al nooit wat terug omdat ik verschillende aandoeningen heb
ik ben cronisch ziek dus ik ga er zoals elke keer weeer op achter uit
hoe je het ook bekijkt.
ik betaal nu al het hoogste voor cz super top betaal ik 164 euro zoveel
en ik ga nu in belgie een operatie tegemoet
nou je moest eens weten hoe moeilijk men deed. en daarbij moet je bijna smeken voor de 100 euro per dag lig geld die je moet krijgen
als je in het ziekenhuis hebt gelegen. eigenlijk is dat een extraatje zodat je bijv tv of tijdschriften enz gewoon extra uitgaven die je hebt als je in het ziekenhuis ligt. maar je moet het zelf aanvragen en krijgt het achter af als je je de bewijzingen opstuurd naar cz. dit is belachelijk want men weet dat ik in belgie de operatie ga doen omdat ik het eerst heb aan moeten vragen en ik maar 90% van het ned tarief betaald krijg. dus ze moeten het zelf betalen zodra ik de rekeningen instuur.

ik vind dan ook dat ze dan rechtstreeks die dagen kunnen betalen aan je zonder dat je dat nog eens moet aanvragen.
maar goed zo gaat het hier altijd.

je krijgt 50 euro extra van de gemeente want je hoeft geen ziektekosten meer te betalen. maar dan komt de water peelmatschapij
en dan krijg je geen kwijtschelding meer omdat je 50 euro teveel krijgt van de gemeente. dat wil zeggen dat ik die 170 euro of zo iets zelf moet betalen van mij mogen ze die 50 euro dan houden hoor.

het zelfde geld voor cz je krijgt 33 euro van de belasting maar je moet 164 euro betalen om alles verzekerd te hebben.

waarm dat geromslom om elke keer dingen voor te schieten en dan weer terug te storten en anders om.

niet moeilijk doen en gewoon de prijs geven die je moet betalen en als de prijzen hoger zijn kan de belasting dat toch rechtstreekf betalen aan de verzekeringen.
waarom moeten wij elke keer dingen voorschieten als het niet nodig is.

het zelfde met de electra enz.
waarom krijgen we op het eind van het jaar een eindjaar afrekening
belachelijk gewoon. op aruba een klein eilandje waar niet alles zo goed geregeld is als het hoort te zijn is dit wel beter geregeld hoor.
je betaald gewoon wat je gebruikt hebt elke maand klaar.
elke maand komt er iemand kijken wat er op je water meter staat
of je geeft door hoeveel elektra je gebruikt hebt en dan word het afgerekend. niks geen eind rekening en achteraf verassingen.

wat daar ook fijn is dat je betaald krijgt laten we zeggen eind van de maand en dat alle rekeningen voor de 15de betaald moeten zijn. dus geen gezeur van vandaag trekt die geld van je rekening en morgen die andere enz enz

nee alle vaste lasten horen voor de 15de betaald te zijn.
ik kreeg bijv mijn salaris in mijn hand en nam mijn acceptgiro's en ging naar de bank oke daar moet je dan 3 euro bank kosten betalen maar goed dit was voor mij het makkelijkste. je hoefde dan niet in lange rijen te staan bij elk kantoor.
ik betaalde de rekeningen huur,water,ligt,tv enz en wist precies oke dit hou ik over en daar kan ik het de helemaand mee doen.

lekker simpel geen verassingen achter af,geen geromslom wat net zoveel geld en tijd kost als je iemand op pad stuurd om de meters op te nemen. daarbij verg je gelijk ook nog werkplekken
wat wil je nog meer en iedereen weet waar ze aan toe zijn. want merendeel van de mensen snapt er allemaal niks van hoe het werkt en hoe het gaat.

ik ben van mening dat dit zo gedaan word zodat mensen in de war raken en dan zeggen pff veelste moeilijk laat ik het maar gaan betalen en zo kunnen die dikke boeren aan de top hun geld in hun zakken steken.

want kijk maar als je een maand niet betaald hebt dan heb je zo een aanmaling aan je broek hangen en dan met rente
maar ohwee als je geld terug moet krijgen omdat hun een fout hebben gemaakt dan kun je lang wachten en zonder extra rente.

zo kan ik nog uren doorgaan met voorbeelden die ik gezien heb en met mij gebeurd zijn. maar dan kan ik beter een boek schrijven.

groetjes compa

andor2003
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2007 19:34

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door andor2003 »

Ik vind het van de zotte om de no-claim korting weer zo in te vullen dat de ouderen en de chronisch zieken de dupe ervan zijn. Ik ben getransplanteerd en met mij nog velen, die moeten elke dag medicijnen innemen voor afstoting, wij zijn dus weer de klos om die 150 euro op te hoesten, wij kunnen er niets aan doen dat we ziek zijn.
Nu was de regel voor ons zoals die was ook wel niet leuk, want terugkrijgen deden we toch nooit, maar we hoefden in ieder geval niets te betalen, maar deze regel slaat alles, wanneer gooien we dit kabinet er eens uit? :evil: :evil:

paulanita
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:05

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door paulanita »

Vanochtend las ik op teletekst,dat PVDA en PVV willen dat o.a. cronische zieken en gehandicapten niet met deze regelingen te maken krijgen.
Het gaat al weer de goede kant op.
nu nog afwachten of het wel gebeurd en of er ook rekening gehouden word met andere ziektes,die bv.erfelijk zijn.
Daar heb je ook niet om gevraagd wel??!!!.
gr.paulanita

andor2003
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2007 19:34

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door andor2003 »

Dat zou tenminste eens gerechtigheid zijn, als de chronisch zieken en invaliden geen eigen bijdrage hoeven te betalen, wij hebben er inderdaad niet voor gekozen om ziek te zijn, mijn kinderen hebben die nierziekte weer van mij geërfd terwijl ik niet eens wist dat ik die ziekte had toen mijn kinderen kwamen! Dus die kunnen er ook niets aan doen...
Als het kabinet dit zou beslissen dan zou ik dat nu eens een keer terecht vinden.. terwijl ik net een opmerking las over iemand die gezond is, is het dan teveel gevraagd om voor die gezondheid 150 euro te betalen? Ik zou er 500 euro voor over hebben als ik gezond zou zijn... :roll: :)

Ecilop
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2006 14:55

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door Ecilop »

Achter elke beslissing ligt een reden !

De regering komt net als het nieuws, altijd met slecht nieuws. Ik wordt daar zo moe van ! Ik noem nederland al niet voor niets Nederigland !

Waarom moeten wij (de werkende mensen) altijd maar weer inleveren?
Die no-claim is precies het zelfde.

We kunnen alleen maar inleveren inleveren inleveren en inleveren.

Wanneer wordt er door de regering net als bij een echt bedrijf eens naar de grootste kostenposten gekeken. Doe daar eerst eens iets aan. Wie durft?

harryann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:28

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door harryann »

ja hoor daar gaan we weer nederland op z'n kromst, hoe moeten de minder draag krachtigen dit weer betalen, ben zelf chronisch ziek en als je medeicijnen , dokter, of ziekenhuis de eerste € 150 zelf moetbetalen waar willen ze dat ik dat van doe met € 800 inkomen per maand, en weer voor de deur van degemeente gaan zitten om terug te vragen, daar ga je ookweer dor een hele malle molen en als je iemand treft die jou er niet ziek genoeg vindt uitzien krijg je dus niets.

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door DL3B »

Best hoor zo'n eigen risico maar: kunnen dan de premies misschien eens omlaag? Ik was wel tevreden met die no-claim teruggave, maakte tenminste nog wat goed met die ieder jaar maar weer stijgende premie voor de ziektekostenverzekering. Nu is het gewoon weer dubbel op, want de premies zullen volgend jaar ook wel weer stijgen.
Kijk ook eens naar het verhaal zorgtoeslag, werkt ook helemaal niet. Mensen gebruiken dat geld voor heel andere dingen (want ze komen al te kort) en nu lopen de zorgverzekeraars te mauwen dat ze zoveel wanbetalers hebben. Waarom moet het ook allemaal zo omslachtig door het eerst te laten overmaken naar "de klant" die het dan weer moet betalen. Meen al eens ergens gelezen te hebben dat dat aan de zorgverzekeraars ligt, die vinden het anders teveel werk als ze het geld van de overheid direct ontvangen.

JHS
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 09:16

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door JHS »

Het gaat weer dezelfde kant op als altijd! Zo gauw als het pluche in zicht is ...... ja, dan weten de dames en heren politici het mooi te vertellen, maar zo gauw ze erop zitten (op het pluche) dan zijn ze alle beloften vergeten. Je kan wel zeggen geheel beneveld. Kijk nu toch weer eens! "No claim" eraf ...... eigen bijdrage erbij. De grote bedotterij gaat gewoon verder. Stop Balkenende en zijn kornuiten. Het nu wel genoeg geweest.
Het "opvoeden" van de artsen en apothekers zou een beter resultaat opleveren. Kijk eens naar de "alternatieve" geneeskunde; er wordt meer naar de patiënt geluisterd en aandacht besteed, waardoor er minder pijnstillers, minder opnames in ziekenhuizen etc. voorgeschreven behoeven te worden en het helpt. De bron aanpakken, die dit voorschrijft. De farmaceutische industrie en de geneeskunde industrie vullen hun zakken rijkelijk. Deze bron ook aanpakken. Eerst de politiek en dan de andere zakkenvullers. Wanneer wordt Nederland beter?

phoenixcmb
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2006 21:18

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door phoenixcmb »

Volgens mij zal er op korte termijn dus niet veel veranderen en is deze wijziging alleen een te gemoetkomen voor personen die "veel" medische zorg nodig hebben.

De huidige no-claim kun je volgens mij ook zien als een eigen risco en die wordt dus verlaagt van 255 naar 150 euro.
Personen met medische zorg waarbij de kosten dus lager zijn dan 150 euro veranderd er niet veel. behalve de premie verlaging van 90 euro. "als die ook wordt ingevoerd". Maximale verdiensten 90 euro voor deze groep personen.

Personen met een medische zorg hoger dan 150 euro krijgen nu dus meer vergoedt. Minimale verdiensten: 90 euro premie verlaging + 105 euro minder eigen risico.

grinskerke
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:22

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door grinskerke »

Hebben jullie je no claim al terug gehad.... Ik heb al zowat mn volgende no claim al helemaal betaald...
reken er maar op dat ze er erg veel rente op krijgen.......

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen no claim en eigenrisco........ niets toch????????

No claim en eigenrisico is trouwens iets voor auto's!!!!!!!
NIET VOOR IEMANDS LICHAAM!!!!!!!!!!!

Vroeger leerde je dat een verzekering een pot is waar iedereen iets in doet en degene die het nodig heeft mag het er uit halen......

Al die persoonlijke afgemete verzekeringen slaat nergens meer op; dat is meer individualiseert ipv collectief!!!!!! en die verzekeringen op maat kost alleen maar meer!!!!!!

In de krant stond als gewoon iedere nederlander 90 euro zou betalen zouden we daarmee alle ziektekosten kunnen betalen...... ( want dan zouden al die verzekeringsapparaten weg vallen)

Mijn zorgverzekering bepaald wat mijn dokters me vooschrijven; belachlijk toch??

Gizmis
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2006 19:26

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door Gizmis »

Ik vind het belachelijk. Ik ben een gezond mens en vond dat spaarpotje van € 255,00 altijd wel lekker. Maar ja, ik zal wel niet alleen aan mezelf mogen denken. Dat laten we maar over aan de mensen die veel gebruik moeten maken van het zorgstelsel.

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: afschaffing no-claim

Ongelezen bericht door tham »

Omdat de chronisch zieken nu benadeeld worden, wordt de no-claim afgeschaft. Ondanks dat ik een gezonde 56-jarige ben die elk jaar zijn no-claim terugkrijgt, ben ik het er helemaal eens. Maar dan wordt er ook nog eens een eigen risico ingevoerd van 150 euro die weer gecompenseerd wordt met 90 euro korting p.j. op de premie.Hoe ziet nu het financiele verschil er voor de diverse groepen uit in 2008 t.o.v. 2007:
De chronisch zieken gaan er 90 euro (=korting) op VOORuit omdat hun eigen risico vergoed gaat worden. Een gezonde 18-jarige student met alleen een bijbaantje gaat er 165 euro op ACHTERuit: hij krijgt geen no-claim meer terug (=255 euro), heeft geen eigen risico te betalen omdat hij nooit zorgkosten maakt en krijgt 90 euro korting op de premie (255 minus 90= 165). Een oudere die veel zorgkosten maakt maar niet onder de chronisch zieken valt gaat er 60 euro op ACHTERuit: No-claim kreeg hij al niet terug, moet een eigen risico van 150 euro gaan betalen en krijgt een korting op de premie van 90 euro (150 minis 90= 60).
Dus wie worden het meest de dupe: de arme gezonde 18-jarige student met alleen inkomsten uit een bijbaantje. Hopelijk komt er voor hen een compensatie via de Studiefinanciering.
Maar als je sect naar de kosten in 2008 kijkt dan is er wederom een groep die achtergesteld wordt n.l. de oudere die niet chronisch ziek is maar wel veel zorgkosten maakt. De arme gezonde student heeft geen eigen risico en de chronisch zieke wordt gecompenseerd dus beide groepen betalen hetzelfde. Maar....de veel zorgkosten-hebbende-niet-chronisch-zieke-zijnde oudere betaalt t.o.v. de andere 2 groepen 150 euro MEER (150 eigen risico). Kortom, de invoering van een eigen risico zorgt ervoor dat het wederom niet eerlijk verdeeld wordt. Konklusie: LAAT HET EIGEN RISICO niet doorgaan en geef studenten een compensatie voor verlies no-claim teruggave.

Gesloten