LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AnderZorg = RotZorg?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
alexD
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:55

AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door alexD »

Afgelopen twee jaren waren een rotjaren voor ons. Ik werkte me in het eerste kwartaal uit een depressie en bezocht daar een psycholoog voor, zowel in 2011 als in 2012. Tegenwoordig gaat het allemaal lekker & goed. Opgelost dus?

NIet helemaal. Helaas heb ik mij bij AnderZorg verzekerd. Allereerst duurde het al enkele maanden voordat de rekeningen (van het deel dat zij niet vergoeden) bij mij kwamen. Dus een gesprek in okrober 2011 diende ik in juni 2012 te betalen. Nu gebeurd dat dus weer. Of ik even binnen twee weken 670 euro ga betalen. Een rgeling kan natuurlijk niet, 'want u heeft in het verleden niet betaald'. Een grove leugen. Dus weer een mail gestuurd. Nu blijkt het dat de premie van september nog niet binnen was, dus 'gaat de incassoprocedure verder'. Mijn verweer dat ik wel WIL betalen, maar nog niet KAN betalen, dat maakt niets uit. Ik stelde voor om het openstaande bedrag in december te betalen. Dan hebben hun het geld en kan ik weg bij deze geldmachine. Het maakt me eerlijk gezegd niets uit of ik aan een deurwaarder zal moeten betalen of direct aan deze oplichters. Maar die arrogantie! Die houding van 'kom nou maar met je geld', dat maakt ons zo kwaad.

Bedankt hoor, voor deze verplichte zorgverzekering die niets dekt!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zie in deze niet wat Anderzorg fout doet. Die rekening moet je toch betalen dus of ie nou gelijk komt of een tijd later, wat is het verschil. Dat jij niet kan betalen is toch niet de schuld van Anderzorg.

Ook moet je van tevoren de polisvoorwaarden doorlezen om te zien wat wel of niet vergoedt wordt.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door klaas1978 »

alexD schreef:Mijn verweer dat ik wel WIL betalen, maar nog niet KAN betalen, dat maakt niets uit.
Wat had je dan gedacht? Dat jij niet kan betalen is lullig voor jou maar in principe niet hun probleem.
alexD schreef:Het maakt me eerlijk gezegd niets uit of ik aan een deurwaarder zal moeten betalen of direct aan deze oplichters.
Geloof me, dat maakt wel degelijk uit. Aan een deurwaarder betaal je aanmerkelijk meer dan aan Anderzorg.
alexD schreef:Maar die arrogantie! Die houding van 'kom nou maar met je geld', dat maakt ons zo kwaad.
Jouw fout is dat je het allemaal persoonlijk opvat, dat moet je niet doen. Je hebt een zakelijke relatie met Anderzorg, verder niks.
alexD schreef:Bedankt hoor, voor deze verplichte zorgverzekering die niets dekt!
Leer ermee leven, het heeft geen enkele zin om je er druk over te maken. De dekking van de basisverzekering is overal hetzelfde dus je zit daar hoedanook aan vast. Overstappen levert je alleen maar meer stress op en lost niks op.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door sephora30 »

alexD schreef:Afgelopen twee jaren waren een rotjaren voor ons. Ik werkte me in het eerste kwartaal uit een depressie en bezocht daar een psycholoog voor, zowel in 2011 als in 2012. Tegenwoordig gaat het allemaal lekker & goed. Opgelost dus?

NIet helemaal. Helaas heb ik mij bij AnderZorg verzekerd. Allereerst duurde het al enkele maanden voordat de rekeningen (van het deel dat zij niet vergoeden) bij mij kwamen. Dus een gesprek in okrober 2011 diende ik in juni 2012 te betalen. Nu gebeurd dat dus weer. Of ik even binnen twee weken 670 euro ga betalen. Een rgeling kan natuurlijk niet, 'want u heeft in het verleden niet betaald'. Een grove leugen. Dus weer een mail gestuurd. Nu blijkt het dat de premie van september nog niet binnen was, dus 'gaat de incassoprocedure verder'. Mijn verweer dat ik wel WIL betalen, maar nog niet KAN betalen, dat maakt niets uit. Ik stelde voor om het openstaande bedrag in december te betalen. Dan hebben hun het geld en kan ik weg bij deze geldmachine. Het maakt me eerlijk gezegd niets uit of ik aan een deurwaarder zal moeten betalen of direct aan deze oplichters. Maar die arrogantie! Die houding van 'kom nou maar met je geld', dat maakt ons zo kwaad.

Bedankt hoor, voor deze verplichte zorgverzekering die niets dekt!

alexD
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:55

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door alexD »

Ik kan het ook zo stellen: Ik wil graag een betalingsregeling, maar AnderZorg wil dat niet. Zij doen, om wat voor reden dan ook, er zes maanden over om een rekening te sturen maar verwachten wel dat ik vervolgens binnen twee weken betaal. Die twee zaken knellen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door grun »

alexD schreef:Zij doen, om wat voor reden dan ook, er zes maanden over om een rekening te sturen maar verwachten wel dat ik vervolgens binnen twee weken betaal. Die twee zaken knellen.
Dat begrijp ik niet. Dat zij er een hele tijd over doen om je de rekening te sturen is juist gunstig voor jou, want dan heb je meer tijd om het geld bij elkaar te krijgen. Toch?

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door klaas1978 »

alexD schreef:Ik kan het ook zo stellen: Ik wil graag een betalingsregeling, maar AnderZorg wil dat niet. Zij doen, om wat voor reden dan ook, er zes maanden over om een rekening te sturen maar verwachten wel dat ik vervolgens binnen twee weken betaal. Die twee zaken knellen.
Nogmaals, jouw fout is dat je het persoonlijk opvat. Dat moet je niet doen, dat levert alleen maar frustratie op. Als je stofzuiger het niet doet ga je er toch ook niet mee in gesprek?

superklaver

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door superklaver »

Het hoeft niet aan de verzekering te liggen dat je de rekening zo laat krijgt. Kan ook liggen aan de psycholoog dat die de rekening zo laat indient. Ik loop ook in het ziekenhuis en daar sturen ze 1 maal per jaar de rekening op naar de verzekering. of de behandeling moet afgerond zijn. maar dan kan er nog een tijd over heen gaan.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door manondoris »

sephora30 schreef:Ik zie in deze niet wat Anderzorg fout doet. Die rekening moet je toch betalen dus of ie nou gelijk komt of een tijd later, wat is het verschil. Dat jij niet kan betalen is toch niet de schuld van Anderzorg.

Ook moet je van tevoren de polisvoorwaarden doorlezen om te zien wat wel of niet vergoedt wordt.
helemaal mee eens !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door manondoris »

superklaver schreef:Het hoeft niet aan de verzekering te liggen dat je de rekening zo laat krijgt. Kan ook liggen aan de psycholoog dat die de rekening zo laat indient. Ik loop ook in het ziekenhuis en daar sturen ze 1 maal per jaar de rekening op naar de verzekering. of de behandeling moet afgerond zijn. maar dan kan er nog een tijd over heen gaan.
precies! ik heb in jan en maart wat onderzoeken gehad en nog geen rekening van de menzis ontvangen.ik weet wel dat ik hem ga krijgen dus de centjes staan er apart voor gereserveerd :)

alexD
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 nov 2006 20:55

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door alexD »

:D Ik wil ook niet ontkennen dat ik moet betalen, integendeel.
manondoris schreef:
sephora30 schreef:Ik zie in deze niet wat Anderzorg fout doet. Die rekening moet je toch betalen dus of ie nou gelijk komt of een tijd later, wat is het verschil. Dat jij niet kan betalen is toch niet de schuld van Anderzorg.

Ook moet je van tevoren de polisvoorwaarden doorlezen om te zien wat wel of niet vergoedt wordt.
helemaal mee eens !
Nou, ik rekende niet op een depressie en de behandelingen. Wie wel?

En of het een verschil maakt of de rekening direct komt of zes maanden later. Ik vraag vriendelijk om een regeling, AnderZorg heeft er geen zin in. Gewoon betalen, binnen twee weken. Die houding: Wij hebben geen haast, gewoon even betalen. Nix regelen! Dat bevalt me niet, juist niet omdat er eerst maanden voorbij gaan. Terwijl de rekeningen binnen een dag bij hun lagen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door manondoris »

alexD schreef::D Ik wil ook niet ontkennen dat ik moet betalen, integendeel.
manondoris schreef:
sephora30 schreef:Ik zie in deze niet wat Anderzorg fout doet. Die rekening moet je toch betalen dus of ie nou gelijk komt of een tijd later, wat is het verschil. Dat jij niet kan betalen is toch niet de schuld van Anderzorg.

Ook moet je van tevoren de polisvoorwaarden doorlezen om te zien wat wel of niet vergoedt wordt.
helemaal mee eens !
Nou, ik rekende niet op een depressie en de behandelingen. Wie wel?

En of het een verschil maakt of de rekening direct komt of zes maanden later. Ik vraag vriendelijk om een regeling, AnderZorg heeft er geen zin in. Gewoon betalen, binnen twee weken. Die houding: Wij hebben geen haast, gewoon even betalen. Nix regelen! Dat bevalt me niet, juist niet omdat er eerst maanden voorbij gaan. Terwijl de rekeningen binnen een dag bij hun lagen.
ik denk dat niemand rekent op ziek worden :? er zal toch rekening mee gehouden moeten worden,ongeluk zit in een klein hoekje :shock:

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door electomonteur »

anders zorg heeft een zeer achterlopende administratie

personeels lid van mij heeft sinds 2010 anderzorg en krijgt verleden week een bericht van deurwaarder dat ondanks meerdere sommaties hij in gebreken blijft

nu blijkt dat hun nu beweren dat hij in januari 2010 niet heeft betaald en
hij heft dat bij zijn bank op gezocht en blijkt dus wel te hebeben betaald

nu komt anderszorg met het verweer dat ze dat nu niet meer na kunnen zien omdat het langer dan 2 jaar gelden is en die bank gegevens in de opslag staan en hun dat niet gaan op of uitzoeken maar gewoon moet betalen

het incasso bureau is niet tot rede vatbaar en meld dat het bewijs zelf in elkaar is gezet
en hun alleen akkoord gaan met originele bank afschriften
laten nu veel banken eind 2009 aan geboden hebben om 1 maandelijks te versturen of niet meer te versturen tegen 2 euro korting per maand en hij daar gebruik van heeft gemaakt aan gezien je ze online 2 jaar kan in zien en hij meestal aan het eind van het jaar alles uitprint

maar het incasso bureau zet dat het een zelf gemaakt vodje is dus gewoon betalen

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja de administratie van Anderzorg is al jaren een puinhoop maar betalen van je rekeningen moet je gewoon doen. Vroeg of laat. Dat is niet alleen zo bij Anderzorg :D

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door electomonteur »

dat is dus juist het probleem
het is betaald alleen verrotten hun het om dat na te kijken en het incasso bureau denkt dat ze GOD zijn want hun accepteren de door de bank aan geleverde afdruk niet
dus handelen op die gronden tegen de wet

ik heb de collega al als advies gegeven het incasso bureau te schrijven/mailen dat ze de zaak voor het gerecht mogen brengen en dat de rechter mag oordelen of dit bewijs is en zo ja hij een tegen vordering gaat doen van een nader te bepalen bedrag en bij komende kosten welke op zitting worden in gebracht en per zittings-dag worden verhoogt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door berndv »

alexD schreef:Of ik even binnen twee weken 670 euro ga betalen. Een rgeling kan natuurlijk niet, 'want u heeft in het verleden niet betaald'. Een grove leugen. Dus weer een mail gestuurd. Nu blijkt het dat de premie van september nog niet binnen was,
Dus ze willen geen regeling treffen voor die 670 euro omdat je achterloopt met je premie? Logisch toch? Een betalingsregeling is geen verplichting voor een bedrijf, het is een gunst. U heeft namelijk beide een overeenkomst gesloten waar een aantal zaken in zijn opgenomen, namelijk dat u anderzorg betaald. U bent hier degene die zich niet aan haar deel van de overeenkomst houd. Er staat nergens in de voorwaarden dat je maar moet zien wanneer je zin hebt om te betalen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waar lees jij dat ts achterloopt met zn premie?

Wel is het inderdaad vaak zo dat als je in het verleden een regeling niet na bent gekomen, een bedrijf een nieuwe regeling niet toestaat. Weet niet of dat in het geval van ts zo is.
Anderzorg heeft het over betalingsproblemen in het verleden, ts betwist dat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door berndv »

sephora30 schreef:Waar lees jij dat ts achterloopt met zn premie?
Hier:
alexD schreef:Nu blijkt het dat de premie van september nog niet binnen was, dus 'gaat de incassoprocedure verder'.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Oke maar waaruit blijkt dat? Is dat echt zo of een foutje van Anderzorg.

AnderZorgNL
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2011 09:31
Contacteer:

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door AnderZorgNL »

Hoi AlexD,

Ik heb het bericht gelezen en zou graag voor je nakijken wat er precies aan de hand is.
Zou je de gegevens kunnen mailen naar [email protected]? Wanneer je refereert aan dit bericht hoef je niet het hele verhaal nogmaals te vertellen.

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Webcareteam Anderzorg

Gesloten