LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen machtiging bij Zilveren Kruis: ongelijke behandeling!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Geen machtiging bij Zilveren Kruis: ongelijke behandeling!

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wellicht een optie om uw man een machtiging te laten afgeven dat u volledig inzicht krijgt in de dossiers. Vaak kan dit met een simpel briefje inclusief kopie ID van beiden.

HOUD ALSTUBLIEFT OP MET DE DISCRIMINATIE KAART!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Geen machtiging bij Zilveren Kruis: ongelijke behandeling!

Ongelezen bericht door vroem »

angel1978 schreef:
vroem schreef:
Degene die de polis niet betaalt heeft geen belang bij de informatie van de andere verzekerden.
dat lijkt mij dus niet juist, uitgaande van huwelijk in gemeenschap van goederen heeft de partner wel degelijk belangen. Sterker nog: ook wanneer met huwelijkse voorwaarden is getrouwd, is de gezins- zorgpolis iets gemeenschappelijks, tenzij men individueel .
De zorgverzekeraar heeft niets te maken met de voorwaarden en omstandigheden binnen het gezin. Willen ze ook niet weten en vragen ze ook niet naar.
Of men dus getrouwd, samenwonend of gescheiden zijn doet er niet toe. De polishouder sluit een verzekering af voor zichzelf en wellicht de partner en kinderen en is dus verantwoordelijk. Dat er nog een ouder is die ook verantwoordelijk is voor de kinderen is fijn, maar voor de verzekeraar in principe niet interessant. Welke afspraken tussen gezinsleden hierover gemaakt worden is / hoort bij het gezin.
ik stel alleen dat de stelling dat de personen die de polis niet betalen geen belangen heeft niet klopt. Dat is alles. Kanttekening: daar is altijd (redelijk makkelijk softwarematig) een weg omheen aan de kant van verzekeraar. Bij mijne wel in ieder geval.
blijkbaar redelijk verschil in klantvriendelijkheid tussen verzekeraars.

mbt TS: in een huwelijk mag wat zij beschrijft als probleem geen probleem zijn eigenlijk...lijkt mij helder dat er openheid van zaken is. Een schriftelijke machtiging zou niet nodig hoeven/moeten zijn...
Laatst gewijzigd door vroem op 24 mei 2018 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen machtiging bij Zilveren Kruis: ongelijke behandeling!

Ongelezen bericht door bprosman »

mbt TS: in een huwelijk mag wat zij beschrijft als probleem geen probleem zijn eigenlijk...lijkt mij helder dat er openheid van zaken is. Een schriftelijke machtiging zou niet nodig hoeven/moeten zijn...
@Vroem, zie mijn eerdere reactie, … het zou inderdaad niet zo moeten zijn, ik ken toch (2) huwelijken waarbij de echtenoot het niet goed uit zou komen als zijn eega de medische geschiedenis en/of medicatie ziet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geen machtiging bij Zilveren Kruis: ongelijke behandeling!

Ongelezen bericht door tttlocke »

kiz schreef:.....

Het is gewoon gemakzucht en "omdat het vroeger zo was" dat de man des huizes kostwinner is, de financiën doet en "dus" contract- en polishouder etc. is. Dat stoort me pas een jaar of 25, maar met een beetje creativiteit lukt het toch om als "moeder de vrouw" de financiën te doen en contracten en polissen etc. te regelen.....
Wat een kletskoek.
U heeft daarvoor, 'als moeder de vrouw' net zo veel of net zo weinig 'creativiteit' nodig als 'de man des huizes'.
Niet meer, niet minder.

Gesloten