LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
iemant
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2015 22:46

Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door iemant »

Hallo,

Kreeg opeens een rekening van FBTO, dit vond ik vreemd omdat ik het hele jaar niet in het ziekenhuis ben geweest?
nagekeken op wat voor dag het was en ja hoor, hele dag aan het werk geweest.

FBTO gebeld,
1e telefoniste vertelde dat ik zelf naar ziekenhuis moest bellen om te regelen, ik heb niets met dat ziekenhuis te maken toch? uiteindelijk gooide deze vrouw de hoorn er op nadat ik duidelijk probeerde te maken dat ik niets met dat ziekenhuis te maken heb omdat ik daar het afgelopen jaar helemaal nooit geweest ben voor een behandeling????? huh?
2e telefoniste vertelde me dat ik een klacht kon indienen. kijk dat gaat al beter, duidelijk uitgelegd dat ik die zorg (iets met me huid, moedervlek verwijderen of zo) nooit heb gehad of nodig heb gehad. uitgelegd dat ik geen doorverwijzing heb van mijn arts en er een uitdraai van mijn werk bij gedaan (urenregistratie). verteld dat ze me lichaam mogen onderzoeken op littekens van de behandeling...

nou kat in het bakkie toch! Nee hoor, FBTO heeft met ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik er wel ben geweest dus.... betalen?
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik ze dan wel voor de rechter zie, ik kan gewoon aantonen dat ik die dag onmogelijk daar geweest kan zijn...

iemand idee hoe nu verder, want heb hier eigenlijk zo geen zin in, maar heb me principes, ga niets betalen.

groetjes

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door vroem »

ik denk dat er een vergissing is gemaakt met een persoonsverwisseling, bv door dezelfde geboortedatum en/of naam.
Kan gebeuren met de huidige gedigitaliseerde tijd, en is zeer waarschijnlijk makkelijk opgelost. Daarvoor moet u inderdaad bij het ziekenhuis zijn, namelijk de plek waar de vergissing gemaakt is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door crazyme »

vroem schreef:ik denk dat er een vergissing is gemaakt met een persoonsverwisseling, bv door dezelfde geboortedatum en/of naam.
Kan gebeuren met de huidige gedigitaliseerde tijd, en is zeer waarschijnlijk makkelijk opgelost. Daarvoor moet u inderdaad bij het ziekenhuis zijn, namelijk de plek waar de vergissing gemaakt is.
Eigenlijk een kromme situatie.

Wanneer je van de kpn een factuur krijgt voor diensten die niet zijn geleverd moet je bij kpn zijn.

Maar wanneer kpn zegt dat een opdrachtgever ergens op de wereld heeft gezegd dat je wel die diensten hebt gehad moet je maar op zoek naar die opdrachtgever....

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

vroem schreef:ik denk dat er een vergissing is gemaakt met een persoonsverwisseling, bv door dezelfde geboortedatum en/of naam.
Kan gebeuren met de huidige gedigitaliseerde tijd, en is zeer waarschijnlijk makkelijk opgelost. Daarvoor moet u inderdaad bij het ziekenhuis zijn, namelijk de plek waar de vergissing gemaakt is.
Misschien ook een andere/verkeerde BSN !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door GJvdZ »

@TS: ben je uberhaupt ooit wel eens in dat ziekenhuis geweest? Oftewel kan je in het systeem staan en hebben ze wellicht per ongeluk iemand voor of na jou in het bestand geselecteerd voor de declaratie?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vroem schreef:ik denk dat er een vergissing is gemaakt met een persoonsverwisseling, bv door dezelfde geboortedatum en/of naam.
Kan gebeuren met de huidige gedigitaliseerde tijd, en is zeer waarschijnlijk makkelijk opgelost. Daarvoor moet u inderdaad bij het ziekenhuis zijn, namelijk de plek waar de vergissing gemaakt is.
Met een kaartenbak kan je ook per ongeluk de declaratie op een verkeerde naam sturen....

iemant
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2015 22:46

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door iemant »

Ja, ik ben wel eens in dat ziekenhuis geholpen, laatste keer dat ik er was, was in de zomer van 2014 bij de geboorte van mijn 2e zoontje. maar betreft ziekenhuis in Alkmaar, staat superslecht te boek en ik ken meerdere negatieve verhalen over hoe mensen daar slecht zijn geholpen/behandeld door personeel daar. Als het geen spoed is ga ik dus ook niet naar dat ziekenhuis toe en dat doe ik al sinds 2010 na de geboorte van ons 1e kindje.
als ik iets had na 2010 ging ik naar haarlem, zaandam of amsterdam, maar zeker niet naar Alkmaar...

maar zoals ik het nu begrijp zal ik dus wel zelf contact op moeten nemen met ziekenhuis, zucht. gaat tegen me principes in omdat ik niets met ze te maken wil hebben... maar mogelijk wel de snelste manier om het probleem uit de wereld te helpen.

dank voor de reactie.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar dit kan toch nog anders zijn. Bijvoorbeeld een rekening van het laboratorium van het ziekenhuis. Dan hoef je er niet geweest te zijn ( monster door de huisarts ingestuurd).

Of het kan zijn dat de rekening staat op een datum dat een dbc verlengd is. Op die datum was je er niet. Dus tegenwoordig. ( wat een idioot systeem!) kun je een factuur krijgen van een datum dat je er helemaal niet was. Dat kan echt!

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

maar zoals ik het nu begrijp zal ik dus wel zelf contact op moeten nemen met ziekenhuis, zucht. gaat tegen me principes in omdat ik niets met ze te maken wil hebben... maar mogelijk wel de snelste manier om het probleem uit de wereld te helpen.
Sorry, dat ik het moet zeggen, maar dat had ik al veel eerder gedaan en mij de moeite bespaart, om hier op het forum een oproep te doen.
Misschien is het simpeler dan je denkt.
Als je van iemand anders een rekening krijgt, waar je niets mee kan doen,ga je toch ook achterna, om het recht te trekken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door crazyme »

stefanhouterman schreef:
maar zoals ik het nu begrijp zal ik dus wel zelf contact op moeten nemen met ziekenhuis, zucht. gaat tegen me principes in omdat ik niets met ze te maken wil hebben... maar mogelijk wel de snelste manier om het probleem uit de wereld te helpen.
Sorry, dat ik het moet zeggen, maar dat had ik al veel eerder gedaan en mij de moeite bespaart, om hier op het forum een oproep te doen.
Misschien is het simpeler dan je denkt.
Als je van iemand anders een rekening krijgt, waar je niets mee kan doen,ga je toch ook achterna, om het recht te trekken.
Dan moet je iets beter lezen. TS krijgt de rekening van de verzekeraar en heeft geklaagd bij de verzekeraar.

Deze verwijst echter naar een derde met de boodschap, ga het daar maar uitzoeken.

stofzuigertje

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 FBTO moet jou een factuur van het ziekenhuis sturen waar alles op staat.
Anders is het lastig zoeken.

2 Vraag het ziekenhuis of ze niemand gewisseld hebben, geboorte en moedervlek zijn totaal andere afdelingen en vermoedelijk administratie fout die zij kunnen terug draaien.

3 Kijk goed naar behandeldatum en factuur datum, dat kan maanden verschil opleveren en veel zoekwerk besparen dus vraag daarom de FBTO om factuur ziekenhuis met nummer.

4 Pasje, als je in ziekenhuis komt krijg je een pasje en als weg maken ze snel een nieuwe,
en daar gaat het vaak fout, iemand met zelfde naam krijgt dan jou pasje... achternaam en woonplaats zoeken zonder de rest te controleren.

De kans bestaat dan een oudere meneer nu deze behandeling kreeg en ook in 2014 een bevalling had!
Ja, als ze niet goed controleren en even snel doen....

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

crazyme schreef:
stefanhouterman schreef:
maar zoals ik het nu begrijp zal ik dus wel zelf contact op moeten nemen met ziekenhuis, zucht. gaat tegen me principes in omdat ik niets met ze te maken wil hebben... maar mogelijk wel de snelste manier om het probleem uit de wereld te helpen.
Sorry, dat ik het moet zeggen, maar dat had ik al veel eerder gedaan en mij de moeite bespaart, om hier op het forum een oproep te doen.
Misschien is het simpeler dan je denkt.
Als je van iemand anders een rekening krijgt, waar je niets mee kan doen,ga je toch ook achterna, om het recht te trekken.
Dan moet je iets beter lezen. TS krijgt de rekening van de verzekeraar en heeft geklaagd bij de verzekeraar.

Deze verwijst echter naar een derde met de boodschap, ga het daar maar uitzoeken.

Ik lees best goed.
TS heeft toch te horen gekregen, dat het een rekening van het ziekenhuis is, dan ga ik achter deze info aan.
FBTO kan toch niet weten, of TS wel of niet een bezoek aan het ziekenhuis gemaakt heeft.

Trouwens kan je bij veel zorgverzekeraars via "Mijn...." kijken welke nota betaald of niet vergoed is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer iemand een bedrag van jouw rekening afschrijft, dan is die persoon verantwoordelijk voor die afschrijving. En niet iemand anders.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

crazyme schreef:Wanneer iemand een bedrag van jouw rekening afschrijft, dan is die persoon verantwoordelijk voor die afschrijving. En niet iemand anders.
Jij leest dingen, die ik dus niet lees, want nergens staat, dat bij TS het bedrag van de rekening is afgeschreven . :shock:

FBTO heeft met ziekenhuis gebeld en die zeggen dat ik er wel ben geweest dus.... betalen?

Dus moet TS contact met het ziekenhuis zoeken,om volgens TS de verkeerde rekening, aan te vechten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door crazyme »

stefanhouterman schreef:
crazyme schreef:Wanneer iemand een bedrag van jouw rekening afschrijft, dan is die persoon verantwoordelijk voor die afschrijving. En niet iemand anders.
Jij leest dingen, die ik dus niet lees, want nergens staat, dat bij TS het bedrag van de rekening is afgeschreven . :shock:
het toverwoord is "analogie". Maar ik staak deze discussie verder vanwege gebrek aan inhoud.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik begrijp de redenering van crazyme maar al te goed . Als het ziekenhuis tegen FBTO zegt dat TS er wel is geweest, en de TS zegt van niet, is het eigenlijk aan FBTO om dit tot op de bodem uit te zoeken.

Maar soms is het beter om je principes even opzij te zetten, om bureaucratie en ellenlange vertragingen te voorkomen.
In dit geval zal de meest efficiente methode zijn voor TS om zelf even contact op te nemen met het ziekenhuis om de ogenschijnlijke fout recht te trekken. Als dat niet eenvoudig gaat , en het meningsverschil over de rekening blijft , kan TS gewoon alsnog de bal terugleggen bij FBTO.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

langste adem schreef:Ik begrijp de redenering van crazyme maar al te goed . Als het ziekenhuis tegen FBTO zegt dat TS er wel is geweest, en de TS zegt van niet, is het eigenlijk aan FBTO om dit tot op de bodem uit te zoeken.

Maar soms is het beter om je principes even opzij te zetten, om bureaucratie en ellenlange vertragingen te voorkomen.
In dit geval zal de meest efficiente methode zijn voor TS om zelf even contact op te nemen met het ziekenhuis om de ogenschijnlijke fout recht te trekken. Als dat niet eenvoudig gaat , en het meningsverschil over de rekening blijft , kan TS gewoon alsnog de bal terugleggen bij FBTO.

Ik begrijp de redenatie niet, om nog een keer aan te halen, dat het FBTO niets mee te maken heeft, het is het pakkie aan van TS, die door het ziekenhuis gedaagd is.
FBTO controleert toch alleen de rekeningen van de zorgverleners, of deze juist ijn en of TS recht op vergoeding heeft.
Of TS daar geweest is,weten ze dus niet!

Heeft met principes niets te doen, als er iets mis is, dan ge ik er achteraan, en laat deerde buiten spel.
En sluit mij bij jou tweede kolom helemaal aan!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik begrijp de redenatie niet, om nog een keer aan te halen, dat het FBTO niets mee te maken heeft, het is het pakkie aan van TS, die door het ziekenhuis gedaagd is.
FBTO controleert toch alleen de rekeningen van de zorgverleners, of deze juist ijn en of TS recht op vergoeding heeft.
Of TS daar geweest is,weten ze dus niet!
Natuurlijk kan FBTO achteraf niet ruiken of TS er nu wel of niet is geweest. Maar het is wel heel makkelijk om dan te zeggen zo van zoek het zelf maar even uit met het ziekenhuis.
Ik lees nergens dat TS rechtstreeks door het ziekenhuis is gedaagd. TS heeft een rekening van FBTO gehad die hij niet kan thuisbrengen. Omdat het ziekenhuis (blijkbaar ten onrechte) heeft gedeclareerd bij FBTO, heeft dat natuurlijk consequenties voor TS, maar TS lijkt mij juist de derde partij hierin.

Om even een heel gek voorbeeld te noemen. Stel, je krijgt je bankafschrift en er staat dat er 1000 euro automatisch is afgeschreven, wat volgens jou ten onrechte is . Dan wil je toch ook niet dat de bank dan tegen jou zegt, ja maar die Nigeriaanse vrouw zegt tegen ons dat je een eenmalige machtiging hebt afgegeven en bel zelf maar even met Nigeria.

Neemt niet weg dat in dit geval TS het best even een belletje kan wagen met het ziekenhuis, om meer gedoe te voorkomen.

iemant
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2015 22:46

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door iemant »

afkorting TS??? geen idee, kan hem ff niet plaatsen? Maar...

1:
Ja ik ben de gedupeerde en zo helemaal niet naar het ziekenhuis hoeven bellen... (zie bank verhaal als iemand plots wat van je rekening afschrijft) ziekenhuis moet hart kunnen maken dat ik daar geweest ben. FBTO is bemiddelaar en zou aan de kant van zijn klant moeten gaan staan. is dat ook niet iets waar ik FBTO voor betaal.

2:
ja, zo veel makkelijker om het op te lossen door ziekenhuis te bellen, en dat ga ik ook doen hoor. denk alleen dat het weinig gaat uitmaken omdat het ziekenhuis Alkmaar betreft. (zeer slecht ziekenhuis met weinig klantvriendelijkheid)

3:
zal iets worden van de lange adem, zal er veel tijd en energie in moeten stoppen en dat stoort me heel erg. maar hoe dan ook ga ik er dan voor zorgen dat zowel het ziekenhuis als FBTO er ook heel veel tijd in kwijt moeten zijn (of klink ik nu als een klein kind....) maar ja, wat moet je dan. ik wil straks gewoon de persoon zijn die kan zeggen: "had je maar gelijk naar me geluisterd, had het iedereen een hoop tijd gescheeld!"

;)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ik kan aantonen dat ik geen zorg heb gehad

Ongelezen bericht door tijger1 »

TS is topicstarter, dus u.

Blijkbaar maakt u nooit een fout, dat u er zo op blijft hameren dat het een slecht ziekenhuis is. Neem gewoon contact op en laat het ziekenhuis het uitzoeken. Pas als daar niets uitkomt of als ze dat niet doen, hebt u reden tot klagen.

Gesloten