LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
marijkelimbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2017 12:04

Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door marijkelimbeek »

Het farmaceutisch bedrijf Bayer roept uit voorzorg een partij Mirena-spiraaltjes terug. Dat hebben de Inspectie voor de Gezondheidzorg (IGZ) en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) woensdag bekendgemaakt.

Het gaat om een partij die vanaf 27 oktober 2016 is uitgegeven. Tijdens de productie van 76.000 spiralen is bij een aantal een fout gemaakt met de inbrenghuls. Dit kan ertoe leiden dat hij verkeerd wordt ingebracht. Naar aanleiding hiervan heeft mijn dochter een echo laten maken omdat ze net in die periode de mirenaspiraal bij zichzelf had laten plaatsen. Nu krijgt ze van de zorgverzekering hiervoor een rekening van 90 euro. Kan ze dat op de fabrikant verhalen en terug krijgen? Groeten Marijke.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12328
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat ligt er aan. Als uw dochter op eigen houtje de echo heeft laten maken draait ze zelf voor de kosten op. Als het op advies van Bayer gaat zijn de kosten voor hun.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door berndv »

gelukkig hebben we google en de zoekopdracht "bayer terugroepactie mirena" leverde voor mij direct een juiste pagina op, van bayer nog wel, en daar staat alles correct vermeld. Waarschijnlijk nog sneller dan hier een account aanmaken en een bericht typen.
https://www.bayer.nl/nl/media/nieuws/te ... mirena.php
A. Als de terugroepactie leidt tot kosten vanwege een controle-echo, noodzakelijk om de correcte plaatsing van de Mirena®-spiraal vast te stellen, dan kan de patiënt een verzoek tot vergoeding indienen bij Bayer, mochten deze kosten anderszins niet worden vergoed.

Voorwaarden

Het betreft een Mirena®-spiraal met batchnummer TU01DCZ of, indien niet meer bekend, die is opgehaald bij de apotheek tussen 27 oktober 2016 en 21 december 2016 .
Na plaatsing is er geen echo gemaakt.
dus mits uw dochter aan de voorwaarden hierboven voldoet, krijgt ze de kosten vergoed. Zo niet, dan niet, aangezien de echo dan schijnbaar niet noodzakelijk was voor dit probleem.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da's nog eens een topantwoord!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

en anders mag haar vriend ook de helft betalen lijkt mij.... Ik vind het vreemd dat anno 2017 nog steeds de vrouw opdraait voor deze kosten....

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Frantic2 schreef:en anders mag haar vriend ook de helft betalen lijkt mij.... Ik vind het vreemd dat anno 2017 nog steeds de vrouw opdraait voor deze kosten....
Wat een onzinopmerking. Waaruit maak je op dat de vriend/man sowieso al niet betaalt of dat het van een gezamenlijke rekening gaat? Echt compleet niet ter zake doende hier.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kosten echo voor fabrikant, na fout met spiraaltje?

Ongelezen bericht door Brainless »

Frantic2 schreef:en anders mag haar vriend ook de helft betalen lijkt mij.... Ik vind het vreemd dat anno 2017 nog steeds de vrouw opdraait voor deze kosten....
Ohhh dus je mag alleen een spiraaltje laten plaatsen als je een (vaste) vriend/partner hebt?!
Wist niet dat dat zo werkte.

Gesloten