LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

In deze cookie staat alleen "Menzis inloggen Akkoord" of iets van die strekking, meer niet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zombiemaster schreef:In deze cookie staat alleen "Menzis inloggen Akkoord" of iets van die strekking, meer niet.
Wat is dan in hemelsnaam de zin van die cookie en wat verifieert die?
Elke malloot kan die namaken of faken en op een pc plaatsen.. Dan is het dus gewoon een inlog met wachtwoord en de 2e trap is zo fake als maar kan.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 31 mar 2015 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is dan in hemelsnaam de zin van die cookie en wat verifieerd die?
Een cookie verifieert helemaal niets. En er worden al helemaal geen wachtwoorden in opgeslagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet)
Laatst gewijzigd door bprosman op 31 mar 2015 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Wat is dan in hemelsnaam de zin van die cookie en wat verifieerd die?
Een cookie verifieert helemaal niets.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet)
Dit ding doet uberhaupt niets...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet zo ongeduldig ;-)

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:Niet zo ongeduldig ;-)
Ik heb het over de cookie :wink:

maydayl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2015 02:23

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door maydayl »

Donna schreef:
sjohie schreef:
Een prepaid mobieltje kost bij Vodafone 12,50 zie ik, wat een prima verjaardagscadeau kan zijn voor een vriend of familielid op je eerstvolgende verjaardag, wat dacht je daarvan?
Vodafone heeft mij al twee keer mijn telefoonnummer en overgebleven beltegoed afgenomen, omdat ik de telefoon te weinig gebruik. En dan zal ik nu voor de derde keer daaraan moeten beginnen, omdat VGZ dat wil? Nee hoor, ze sturen het maar weer op papier.
U kunt bij vodafone toch opwaarderen vanaf 10 euro ?

maydayl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2015 02:23

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door maydayl »

U kunt toch uw beltegoed opwaarderen met b.v. 10 euro ?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Donna schreef:Ja, ik kan wel opwaarderen, maar ik gebruik die telefoon niet. Ik moet dan elk half jaar 10 euro beltegoed erbij zetten, alleen om bij VGZ te kunnen inloggen. En als ik het een keer vergeet, wat al twee keer gebeurd is, ben ik alles kwijt, want het beltegoed vervalt, je krijgt het niet meer terug. Of ik moet mobiel gaan bellen, terwijl op mijn vaste telefoon de gesprekskosten in het abonnement zitten.
Sommige vaste telefonen kunnen ook SMS ontvangen. Dan kun je ze laten voorlezen. Dat een idee?
Anders zijn er ook nog andere providers, waar beltegoed langer houdbaar is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door sjohie »

Donna schreef:Ja, ik kan wel opwaarderen, maar ik gebruik die telefoon niet. Ik moet dan elk half jaar 10 euro beltegoed erbij zetten, alleen om bij VGZ te kunnen inloggen. En als ik het een keer vergeet, wat al twee keer gebeurd is, ben ik alles kwijt, want het beltegoed vervalt, je krijgt het niet meer terug. Of ik moet mobiel gaan bellen, terwijl op mijn vaste telefoon de gesprekskosten in het abonnement zitten.
Vodafone was door mij gekozen omdat je daar het goedkoopste een telefoon met sim hebt, en je ook iets schreef over kosten/geld in een post. Hierboven worden al meer opties genoemd, en zo zijn er nog wel wat meer dingen te bedenken. Als Vodafone ivm de houdbaarheid een probleem is, zou ik eens naar Hema mobiel kijken, daar is de houdbaarheid 12 maanden, en het minimum opwaardeerbedrag 5 ipv 10 euro zoals bij Vodafone.

Ik zou zeggen, probeer eens wat meer in oplossingen te denken in plaats van obstakels. Makkelijk gezegd, dat weet ik ook wel, maar DigiD login+sms gaat het gewoon voor alle zorgverzekeraars worden. When confronted with lemons, make lemonade zogezegd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Donna schreef:Dank voor de tips. Ik koop toch geen mobiel meer, ik heb niet genoeg geld om het zomaar steeds weg te gooien. Ik heb VGZ gevraagd voortaan alles per post te sturen, vroeger ging dat ook zo, daar zal ik nu ook wel weer aan wennen.
Waarom neem je dan niet een goedkopere verzekeraar? Restitutiepolis bij bijvoorbeeld FBTO is € 98,50/maand. Dan zijn die kosten voor zo'n mobieltje in één maand alweer terugverdiend.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

Donna schreef:Als je van zorgverzekering wilt veranderen moet dat per 1 januari. Dat gedoe met mobieltje is in maart ingegaan. De verzekeraar kan wel tussentijds van alles veranderen.
Als je zo krap zit met geld dat je een tientje per jaar nog niet kan missen, dan zou je sowieso een goedkopere verzekering moeten willen hebben ( waar je heel wat meer mee bespaart dan dat tientje ). Blijkbaar valt het of nog wel mee met die krapte of het is weer eens een non-argument.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door sjohie »

Donna schreef:Als je van zorgverzekering wilt veranderen moet dat per 1 januari. Dat gedoe met mobieltje is in maart ingegaan. De verzekeraar kan wel tussentijds van alles veranderen.
Inhoudelijk, dus aan de polis of de achterliggende voorwaarden is niks veranderd, dus dat "van alles" is wel wat overdreven vind ik.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

angel1978 schreef:
Donna schreef:Als je van zorgverzekering wilt veranderen moet dat per 1 januari. Dat gedoe met mobieltje is in maart ingegaan. De verzekeraar kan wel tussentijds van alles veranderen.
Als je zo krap zit met geld dat je een tientje per jaar nog niet kan missen, dan zou je sowieso een goedkopere verzekering moeten willen hebben ( waar je heel wat meer mee bespaart dan dat tientje ). Blijkbaar valt het of nog wel mee met die krapte of het is weer eens een non-argument.
Dit. VGZ was vorig jaar december ook al een van de duurste verzekeraars. Het geldargument is dus inderdaad onzin, want VGZ is gewoon gemiddeld dan een tientje per maand duurder.

Om even bij mijn eerdere voorbeeld te blijven:
Naturapolis (goedkoopste) is bij VGZ € 95,95/maand. Dan vergoeden ze 50% van ongecontracteerd.
Bij FBTO is de naturapolis € 92/maand en vergoeden ze 75%. Scheelt je per jaar € 47,40. Kun je dus wel 4 mobieltjes van regelen.

Bij restitutiepolis is het verschil zelfs € 185,40 per jaar.

Als je je tientje per jaar niet zou kunnen missen, waarom dan wel 5-18 tientjes per jaar? Das niet logisch.
Sowieso maak je mij niet wijs dat een tientje per jaar echt niet op te brengen is. Dat is nog geen euro per maand.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

Donna schreef:Ik vind dat er heel veel geoordeeld wordt zonder op de hoogte te zijn van of rekening te houden met alle feiten.
Alleen feiten die bekend zijn kunnen rekening mee gehouden worden.
Rekening houdend met alle tot nu toe bekende feiten zijn alle conclusies volledig gerechtvaardigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Donna schreef:Ik vind dat er heel veel geoordeeld wordt zonder op de hoogte te zijn van of rekening te houden met alle feiten.
Ik vroeg waarom je dan bij een dure verzekeraar zit (feit). Jij gaf als reden dat je per 1 januari moet wisselen (feit).
Voor 1 januari was VGZ ook al een dure verzekeraar (feit). Sterker nog: toen waren alle prijzen al bekend (feit). Hieraan is, ondanks het feit dat jij beweert dat dit wel kan/gebeurt, niets aan veranderd (feit).

Waarom zit je dan bij VGZ, als een tientje per jaar te veel gevraagd is?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door angel1978 »

Donna schreef:Ik zal er nog één keer op reageren, dan stop ik ermee.

Ik wil niet betalen voor beltegoed dat mij steeds weer, (o nee, op alle slakken wordt hier zout gelegd), dat mij al twee keer is afgenomen, met het bijbehorende telefoonnummer.
De keuze voor een zorgverzekeraar maak ik op andere gronden, daar telt niet alleen wat ik betaal, maar ook wat ik ervoor terug krijg en of ik dat nodig heb. En ik weet dat ik een aantal zaken zeker nodig heb, niet alleen in de basisverzekering, maar ook uit het aanvullend pakket. In december was nog niet bekend dat in maart alleen nog maar kan worden ingelogd met een mobieltje. Ik heb er nu voor gekozen alles weer per post te krijgen.

Wat FBTO betreft, kijk eens naar de aanvullende verzekeringen, je moet modules aanzetten en dan krijg je een maand later de vergoeding. Alsof we allemaal helderziend zijn. En die modules zijn veel duurder dan mijn aanvullende verzekering bij VGZ.
Waarmee het hele verhaal: niet kunnen betalen idd de prullenbak in kan.
Het is niet: niet kunnen betalen, het is niet WILLEN
Laatst gewijzigd door angel1978 op 03 apr 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

angel1978 schreef:
Donna schreef:Ik zal er nog één keer op reageren, dan stop ik ermee.

Ik wil niet betalen voor beltegoed dat mij steeds weer, (o nee, op alle slakken wordt hier zout gelegd), dat mij al twee keer is afgenomen, met het bijbehorende telefoonnummer.
De keuze voor een zorgverzekeraar maak ik op andere gronden, daar telt niet alleen wat ik betaal, maar ook wat ik ervoor terug krijg en of ik dat nodig heb. En ik weet dat ik een aantal zaken zeker nodig heb, niet alleen in de basisverzekering, maar ook uit het aanvullend pakket. In december was nog niet bekend dat in maart alleen nog maar kan worden ingelogd met een mobieltje. Ik heb er nu voor gekozen alles weer per post te krijgen.

Wat FBTO betreft, kijk eens naar de aanvullende verzekeringen, je moet modules aanzetten en dan krijg je een maand later de vergoeding. Alsof we allemaal helderziend zijn. En die modules zijn veel duurder dan mijn aanvullende verzekering bij VGZ.
Waarmee het hele verhaal: niet kunnen betalen idd de prullenbak in kan.
Het is niet: niet kunnen betalen, het is niet WILLEM
Exact. Nou ja, niet willen met een N, maar dat er geen echte argumenten worden aangedragen mag duidelijk zijn.

evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door evt »

Met verbazing lees ik hier wat andere vinden - vaak niet zo positief - over iets wat wordt opgedrongen en wanneer men bezwaar maakt hiertegen men deze mensen weg zet minimaal als zeurpieten.
DigiD is van de overheid en kennelijk is er een probleem met de veiligheid van het versturen van de informatie.
Ieder andere aanbieder van deze dienst zou dan onmiddelijk aan het werk gaan om het probleem van de verzending van veilige gegevens op te lossen echter niet de overheid. Deze vindt dat de verbetering te veel geld kost en dan met deze schijnoplossing komt. Zie onderstaande link:

https://www.security.nl/posting/420440/ ... nen+kosten

Hoe kan VGZ mij adviseren om dan maar gebruik te maken van het nummer van de mobiele telefoon van kennissen of familie. Waarom zou ik kennissen of familie moeten lastig vallen om mij, telkens als ik beveiligde informatie wil inzien, een sms-code toe te sturen die zij ontvangen als alternatieve oplossing van VGZ?
Het wordt dan ook wel erg complex want op het moment van inloggen op DigiD krijgt mijn kennis of familielid een sms-code toegestuurd en als deze persoon opdat moment niet in de gelegenheid is om deze sms-code aan mij door te geven dan krijg ik geen toegang DigiD en zodoende geen toegang tot de beveiligde gegevens van mij bij VGZ.
Dit is een internetdienst aanbieden uit de tijd van Fred Flinstone!!!

En wat een ander er van vind dat ik mij niets laat opdringen wat ik zelf niet nodig vind dat zal mijn dagelijkse zorg zijn.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door G7 »

Donna schreef:Dank voor de tips. Ik koop toch geen mobiel meer, ik heb niet genoeg geld om het zomaar steeds weg te gooien. Ik heb VGZ gevraagd voortaan alles per post te sturen, vroeger ging dat ook zo, daar zal ik nu ook wel weer aan wennen.
Ik zou zeggen Donna, doe gewoon wat jij wilt en laat je door al deze tipgevers niets door je strot duwen, zoals ook veelal de bedrijven al doen. Als jij geen mobiel wilt of kunt betalen, wie verplicht jou het dan ? Die bedrijven zeker. Vraag of zij dan ook voor de kosten willen betalen.

Ik heb dan wel een mobieltje, zelfs een smartphone, maar ook ik doe alles zoveel mogelijk nog handmatig en geef bij bedrijven aan zoals de Nuon, de bank met de jaaroverzichten, enz, enz, dat ik dat nog per post wil. Als ik iets online bestel, ook dan vraag ik altijd nog naar de mogelijkheid om het met een acceptgiro te mogen betalen (dan maar iets meer kosten) maar hou zo wel zelf overzicht.

Succes en laat je niets en door niemand wat aanpraten !! :wink:

Gesloten