FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
2raymond64
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2022 14:53

FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door 2raymond64 »

Op 5 november sluit ik een restitutiepolis af bij FBTO: 100% vergoeding GGZ volgens de site. Ik wordt geaccepteerd, bevestigingsmail, opzegging huidige polis (VGZ). Een week (12 nov) later krijg ik een mail, GGZ gaat terug naar 75%. Contact met klantservice: helaas, nieuwe voorwaarden.
Uit niets op de website bleek dat de regels nog aangepast zouden kunnen worden.

Ik heb de verzekering geannuleerd en ga opnieuw op zoek naar een betere zorgverzekeraar.

Het voelt toch alsof ik een auto gekocht heb, die bij aflevering een wiel mist, maar nog wel hetzelfde kost. Slechte beurt van FBTO, afrader.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door Hophophop »

Ok

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door Moneyman »

2raymond64 schreef:
15 nov 2022 15:06
Op 5 november sluit ik een restitutiepolis af bij FBTO...
Raar moment: waarom een week voordat de nieuwe voorwaarden bekend worden? Uiteraard houd je niet de oude voorwaarden in 2023.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

2raymond64 schreef:
15 nov 2022 15:06
Op 5 november sluit ik een restitutiepolis af bij FBTO: 100% vergoeding GGZ volgens de site. Ik wordt geaccepteerd, bevestigingsmail, opzegging huidige polis (VGZ). Een week (12 nov) later krijg ik een mail, GGZ gaat terug naar 75%. Contact met klantservice: helaas, nieuwe voorwaarden.
Uit niets op de website bleek dat de regels nog aangepast zouden kunnen worden.

Ik heb de verzekering geannuleerd en ga opnieuw op zoek naar een betere zorgverzekeraar.

Het voelt toch alsof ik een auto gekocht heb, die bij aflevering een wiel mist, maar nog wel hetzelfde kost. Slechte beurt van FBTO, afrader.
De FBTO polis Basis Vrij ( niet 100% restitutiepolis, niet voor GGZ en wijkzorg) kost in 2023 €141, 95. Er is een goedkopere, echte, restitutiepolis: die van Stad Holland (€140,75).

Witte Zwaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2022 10:34

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door Witte Zwaan »

Hallo,
Ook ik heb deze wijziging via een brief van FBTO vernomen. Maar ik vraag me af of een verzekeraar eenzijdig zomaar een restitutiepolis mag omzetten naar wat zij zelf nu noemen een 'combinatiepolis'?
Ik betaal meer premie dan verzekerden met een naturapolis en dan kunnen zij mijn premie wel in stand houden, maar het pakket inperken voor een deel en daar een naturapolis van maken?
Is de enige manier om hier niet in mee te gaan, opstappen? Of weet iemand nog een ander pad om gewoon 100% restitutiepolis te behouden?
Vriendelijke groet,
Sylvia

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men sluit ieder jaar een nieuwe verzekering af, met de dan geldende voorwaarden.

Wenst u die niet, dat moet u overstappen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: FBTO past restitutiepolis aan nadat ik besteld had....

Ongelezen bericht door scontra »

2raymond64 schreef:
15 nov 2022 15:06
Op 5 november sluit ik een restitutiepolis af bij FBTO: 100% vergoeding GGZ volgens de site. Ik wordt geaccepteerd, bevestigingsmail, opzegging huidige polis (VGZ). Een week (12 nov) later krijg ik een mail, GGZ gaat terug naar 75%. Contact met klantservice: helaas, nieuwe voorwaarden.
Uit niets op de website bleek dat de regels nog aangepast zouden kunnen worden.

Ik heb de verzekering geannuleerd en ga opnieuw op zoek naar een betere zorgverzekeraar.

Het voelt toch alsof ik een auto gekocht heb, die bij aflevering een wiel mist, maar nog wel hetzelfde kost. Slechte beurt van FBTO, afrader.
Een zorgverzekering loopt van 1 januari t/m 31 december en daarom gaat per 1 januari 2023 een nieuw verzekeringsjaar in voor de zorgverzekering.
Die nieuwe zorgverzekering gaat ook gelden voor hen die in 2022 tussentijds zijn ingestapt.
U bent wel weer vrij om (eventueel) van polis te veranderen of om over te stappen naar een andere zorgverzekering.

Plaats reactie