LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Hallo allemaal, ik heb een vraag!

Ik ben op een nederlands festival geholpen na een wespensteek op de aanwezige EHBO. Ik ben zwanger en allergisch voor wespen.
Ben gestoken en de EHBO heeft de steek uitgezogen en na een erg hoge hartslag is de ambulance aldaar gebeld door de ehbo, die hebben mij antihistamine en epi gegeven, maar ik had een ernstige reactie op deze steek, de ambulance heeft mij toen vervoerd naar een ziekenhuisje op het festival terrein.

Daar hebben ze mij aan de bewaking gelegd, tot zo ver geen probleem.. dit blijk netjes onder de basis verzekering te vallen.

Alleen kreeg ik toch na een uur een shock en ben even buitenbewustzijn geraakt, er is toen een arts bijgeroepen.

Er is aan mijn man gevraagd om 87 euro te betalen voor dit consult. Netjes een factuur gekregen en na verloop van tijd ben ik opgeknapt.

Er is mij nogmaals gemeld dat ik de factuur kon indienen bij de verzekering, viel netjes onder basisverzekering.

Nu heb ik vandaag eerst per brief zonder uitleg te horen gekregen dat wij de 87 euro niet gaan terug krijgen! Afwijzing hulp door huisarts staat er zelfs bij.. ( huisarts is altijd vergoed, kost zelfs geen eigen risico..)

Zelf maar gaan bellen en omdat de arts ingehuurd is door een 2e partij blijkt dit niet onder de verzekering te vallen??
Waarom kunnen ze mij niet uitleggen, ik had dus het terrein af moeten lopen (met een shock) en daar zelf een ambulance moeten bellen die mij naar het echte ziekenhuis had gebracht.. dit zou volgens de verzekering 800 euro hebben gekost en dat zou wel vergoed zijn..


Ik heb mijn voorwaardes doorgelezen en ik kan echt nergens vinden dat dit niet vergoed word, ook lijkt me de redenatie helemaal niet te kloppen.. zelfs het meisje van de klantenservice begreep deze beslissing niet en er is een klacht opgemaakt, maar ik vroeg mij af ... ben ik gek of mag dit echt zomaar??

Marietje2012

Berichten: 1
Geregistreerd: 05 sep 2012 18:43
Laatst gewijzigd door Marietje2012 op 05 sep 2012 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door nevermind »

twee keer gestoken?
Anders hoef het maar een keer geplaatst te worden! :mrgreen:


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=122902

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Ja sorry, ik zag later pas dat er een ook zorgverzekering forum was, vandaar!

Ik hoop dat iemand reageerd die er meer van weet, want meisje van de klantenservice begreep deze rare afwijzing ook niet van haar eigen werkgever Interpolis..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom niet naar een bijkantoor van Interpolis gaan? Praat makkelijker, trouwens als ze willen dat je eerst ergens anders heen gebracht wordt, wat stukken duurder is, dan snap ik er geen meter van.

Probeer een gesprek aan te gaan.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Er bestaan vaste tarieven voor huisartsen. En ook voor huisartsenposten en weekendartsen. Het is niet toegestaan dat buiten deze tarieven om facturen worden gestuurd. Als de zorgverlener wel een echte huisarts was, zou m.i. Wel het standaard consulttarief ( 27/28 euro) vergoed moeten worden.
Spreek anders de organisator van het festival aan en meld dat er problemen zijn met de vergoeding door je zorgverzekering. Misschien weet de organisator dat er meer prolemen zijn of juist niet met andere zorgverzekeraars. Misschien moet hij het zich aantrekken voor een volgende keer.

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Om het nog mooier te maken!!!!.. volgens Interpolis heb ik een formulier getekend waarop ik heel duidelijk aangeef zelf op te draaien voor de artsen kosten.
Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals.. en nee het staat niet te vinden in de polisvoorwaarden, ik kan dat dus niet nergens terug vinden... maar sommige andere zorgverzekeraars betalen dit ook nooit terug.. dus ja ... dan hoeven wij het ook niet.. sorry hoor maar wat is dit voor een grote onzin zeg!

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Mathilde D. schreef:Er bestaan vaste tarieven voor huisartsen. En ook voor huisartsenposten en weekendartsen. Het is niet toegestaan dat buiten deze tarieven om facturen worden gestuurd. Als de zorgverlener wel een echte huisarts was, zou m.i. Wel het standaard consulttarief ( 27/28 euro) vergoed moeten worden.
Spreek anders de organisator van het festival aan en meld dat er problemen zijn met de vergoeding door je zorgverzekering. Misschien weet de organisator dat er meer prolemen zijn of juist niet met andere zorgverzekeraars. Misschien moet hij het zich aantrekken voor een volgende keer.

Bedankt voor je reactie, ik heb dit gevraagd en bovenstaande gaat dus niet op volgens Interpolis, er word niks vergoed of terug betaald, gewoon daarom niet....doen ze nooit! duidelijk he?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door ciske »

Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals
Kan best wel zijn, maar als jij volgens hun getekend hebt, lijkt het mij wel normaal dat je het mag inzien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door berndv »

Marietje2012 schreef:Om het nog mooier te maken!!!!.. volgens Interpolis heb ik een formulier getekend waarop ik heel duidelijk aangeef zelf op te draaien voor de artsen kosten.
Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals.. en nee het staat niet te vinden in de polisvoorwaarden, ik kan dat dus niet nergens terug vinden... maar sommige andere zorgverzekeraars betalen dit ook nooit terug.. dus ja ... dan hoeven wij het ook niet.. sorry hoor maar wat is dit voor een grote onzin zeg!
Ik had al gelezen dat je in de polisvoorwaarden hebt nagezocht of het vergoed werd, en dat je iet kon vinden dat dit uitgesloten was, maar heb je wel kunnen vinden dat het vergoed werd. Ik heb namelijk een overzicht van wat wel vergoed wordt, niet een direct overzicht van war niet vergoed wordt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind het wel heel raar!! Slaat toch nergens op!! Je hebt medische hulp nodig??

Zou het er niet bij laten zitten...

Volgens hun,ga je dus naar festival ,je wordt onwel,arts komt,en dan moet je dus zeggen ,nee je moet me niet helpen ,anders moet ik betalen??

Vraagme af of dit mag?.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door berndv »

Ligt er aan hoe het geregeld is. Ben zelf heel veel werkzaam op festivals, grote en kleine, maar heb een dergelijke regeling nog nooit meegemaakt. Vaak mogen de op festivals werkzame huisartsen niet eens de volledige taken van een huisarts uitvoeren, ivm de aansprakelijkheidsverzekering van de arts en het festival. Ze mogen vaak niet verder gaan dan de zorg die een ambulance ook kan bieden. En dat er betaald zou moeten worden voor een verbandje of een aspirientje kan ik me ook nog iets bij voorstellen. Maar dergelijke zorg waar TS het over heeft, waarbij je zelf niet eens helder genoeg bent om een keus te maken uit de normaal vergoedde zorg of de schijnbaar dure zorg aldaar vind ik eerder een behoorlijke tekortkoming van het festival. Zij sturen een factuur waar je vooraf niet eens ja of nee op hebt kunnen zeggen. Ze behandelen je en verblijden je vervolgens met een rekening, zonder vooraf de kosten en gevolgen duidelijk kenbaar te maken. En belangrijker nog, zonder de mensen de keus te geven om de eigen vergoedde zorg aan te spreken.

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

ciske schreef:
Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals
Kan best wel zijn, maar als jij volgens hun getekend hebt, lijkt het mij wel normaal dat je het mag inzien.
Ik kreeg als antwoord dat de MAI ( waar de declaratie/factuur van is) het formulier niet aan ze wil geven ivm privacy.. ik snap er geen reet meer van..

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

berndv schreef:
Marietje2012 schreef:Om het nog mooier te maken!!!!.. volgens Interpolis heb ik een formulier getekend waarop ik heel duidelijk aangeef zelf op te draaien voor de artsen kosten.
Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals.. en nee het staat niet te vinden in de polisvoorwaarden, ik kan dat dus niet nergens terug vinden... maar sommige andere zorgverzekeraars betalen dit ook nooit terug.. dus ja ... dan hoeven wij het ook niet.. sorry hoor maar wat is dit voor een grote onzin zeg!
Ik had al gelezen dat je in de polisvoorwaarden hebt nagezocht of het vergoed werd, en dat je iet kon vinden dat dit uitgesloten was, maar heb je wel kunnen vinden dat het vergoed werd. Ik heb namelijk een overzicht van wat wel vergoed wordt, niet een direct overzicht van war niet vergoed wordt.
Ik heb aan de jongen gevraagd waar ik deze uitzondering op zorg (van huisartsen (hun eigen afwijzingscode) en of andere artsen hulp) specifiek vermeld stond, helemaal nergens gaf hij aan.

Er heeft een afwijzing plaatsgevonden omdat ik een formulier zou hebben getekend.. die ze me niet kunnen laten zien.
En omdat ze gewoon een festival arts niet betalen.. was beleid, maar niet te vinden in welke polisvoorwaarden dan ook.. had ik dus ook niet van te voren wel kunnen weten omdat het echt nergens staan, zijn eigen woorden..
Tja ik vind dit echt weer een duidelijk voorbeeld van hoe asociaal de financiele wereld is...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door ciske »

Marietje2012 schreef:
ciske schreef:
Maar dat formulier kunnen ze me niet geven, maar ze betalen nooit artsenzorg uit op festivals
Kan best wel zijn, maar als jij volgens hun getekend hebt, lijkt het mij wel normaal dat je het mag inzien.
Ik kreeg als antwoord dat de MAI ( waar de declaratie/factuur van is) het formulier niet aan ze wil geven ivm privacy.. ik snap er geen reet meer van..

Jouw privacy zal je niet vreemd zijn denk ik zo? Raar dat hoor je toch te krijgen.

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Nou er is een officiele klacht aangemaakt, heb ondertussen de MAI gemaild en de organisatie van het festival.
Op de declaratie/factuur van de MAI staat een naam van een arts, ik heb gevraagd om het formulier wat ik zou hebben getekend en het registratienummer van die arts, kunnen ze daar ook niet meer over discussieren.

En aan het festival gevraagd of ze weten dat er door de verzekeraars toch echt vervelend word gedaan over de daar vertrekte ( zeer goede!!) zorg.

Ik wacht het af, blijft Interpolis vervelend doen, ga ik mijn rechtsbijstand ook maar even bellen, het gaat mij niet om de 87 euro maar op het belachelijke feit dat je bij hulpeloosheid zomaar in dit land met dit soort geneuzel kan worden opgezadeld door de graaiende verzekeringsmaatschappijen.. en dat zonder enige duidelijke reden.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik geef je gelijk, als hun trouwens vol houden dat jij een forumlier hebt getekend, heb je recht om dat in te zien.

Is denk ik nu ook een principe kwestie geworden. 87 euro is trouwens niet niks.
succes.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geef je groot gelijk!
vind het onzin,hulp is hulp....

en je hebt recht op inzage in je eigen papieren!

87 euro idd duur consultje...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door vroem »

ik vind persoonlijk dat de prijs van het consult op zich gezien de bijzondere omstandigheden (arts op locatie, weekend zeer waarschijnlijk) nogal meevalt. maar hoort gewoon vergoed te worden...Het mag niet uitmaken waar wanneer en hoe iemand de allergisch is gestoken wordt.

Marietje2012
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2012 18:43

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door Marietje2012 »

Ik heb een reactie van de MAI gehad waarin ze aangeven nooit Interpolis welke info over hun formulieren en of voorwaarden te hebben gegeven, zeker geen info mbt tot mijn hulp vraag.

Ook heb ik netjes een BIG nummer van betreffende huisarts gekregen, de naam stond op het declaratieformulier.

Heb dit als aanvulling beide gemeld bij de Interpolis, even afwachten hoe lang het duurt dat ik een reactie krijg... :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hulp arts op festival valt niet onder Interpolis Zorgverzek?

Ongelezen bericht door ciske »

Daar kunnen ze toch niet omheen, ik wens je succes.

Gesloten