In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door PGros »

Of je kijkt niet goed. Ik ga 9 euro meer betalen. En CZ stond in het nieuws en ging 3,75 euro omhoog.

bettyvogels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2011 09:16

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door bettyvogels »

Misleidend artikel. Wij hebben een top aanvullende verzekering voor 43 euro inclusief riante tandartsverzekering (DSW).
Wij zijn vorig jaar vanwege de fysiotherapie gewisseld van verzekeringsmaatschappij. Wel hebben wij gezien dat de ene verzekering dit ruim in het aanvullende pakket heeft zitten en de ander dat. In totaal blijft het uiteindelijk ongeveer hetzelfde. Goed zoeken kost echter heel veel tijd.
Ik ben voor één landelijke verzekering, zonder winstoogmerk Dat scheelt ook heel veel reklamespotjes en geld. Dan blijft de zorg langer betaalbaar voor iedereen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat hier over de basisverzekering, niet over aanvullende dekkingen.

Goofert
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2007 15:41

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Goofert »

Ik wordt er doodmoe van om ieder jaar weer een keuze te moeten maken uit de verschillende ziekteverzekeraars, net zoals te moeten kiezen uit de verschillende energie leveranciers. Weer zoiets dat door de VVD door onze strot is geduwd. Er was een jong meisje een studente met weinig geld dat daarom voor een goedkope Natura budget polis had gekozen. Helaas was ze betrokken bij een ernstig ongeluk, en ze werd ondergebracht bij een ziekenhuis in de buurt van het ongeval. Zij was buitenkennis, en kwam terecht in een ziekenhuis, dat geen contract had met haar verzekeraar. Omdat zij daar zo'n twee weken werd opgenomen en behandelt, moest zij meer dan €70.000 zelf bijpassen.
Afschaffen die handel, iedereen dezelfde basisverzekering met een uitgebreide dekking en dezelfde premie. En geen concurrentie tussen verzekeraars.
Ik ben nu 74 jaar en kan het allemaal nog volgen. Maar hoe het over 10 jaar met mij gaat ? Ik zie nu oude mensen die hier de weg zijn kwijt geraakt, doodsbang om iets te veranderen, en gewoon alles bij het oude laten. En gewoon de dekking voor zwangerschap en anticonceptie handhaven.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je door een ongeval opgenomen wordt in een ziekenhuis waar je verzekeraar geen contract mee heeft, wordt er toch vergoed.

Dus spookverhaal van die student.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, dat wordt gewoon 100% vergoed.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens zitten de kosten voor zwangerschap en, anticonceptie tot 21 jaar, in elke basisverzekering en kan je dat helemaal niet laten vervallen. Net zo min als een behandeling voor bijvoorbeeld prostaatkanker, die vrouwen ook niet kunnen laten vervallen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 18 nov 2022 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

hvv1951 schreef:
18 nov 2022 12:41
Wat ik niet begrijp is dat er gezegd word dat de premies met gemiddeld € 10,00 pp stijgen maar ik ben ze nog niet tegen gekomen bij allemaal ga je € 20,00 pp betalen ze zetten je wel op het verkeerde been
Vreemd ik betaal bij CZ volgend jaar €3,75 meer dan dit jaar en dat is dan ook nog eens een restitutiepolis.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goofert schreef:
18 nov 2022 17:47
Ik wordt er doodmoe van om ieder jaar weer een keuze te moeten maken uit de verschillende ziekteverzekeraars, net zoals te moeten kiezen uit de verschillende energie leveranciers. (...)
Daar hoeft u niet moe van te worden, u bent immers niet verplicht om over te stappen. U kunt gewoon bij uw huidige verzekeraar blijven.

HJAAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2022 13:50

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door HJAAM »

We zouden weer terug moeten naar het oude systeem zoals dat in de jaren 80 was. Iedereen was verzekerd, en kon overal terecht. Geen gezeur over dit kan wel of niet. Echter dit werd geregeld door het "rijk". Echter hier zitten mensen vast geroest op een stoel en zijn er met geen mogelijkheid te bewegen om nu eindelijk weer is het werk te doen waar zij verantwoordelijk voor zijn. Privatisering is leuk maar heeft ook negatieve kanten. In de loop der jaren zijn de negatieve kanten steeds meer naar voren gekomen, waardoor het hele systeem in de soep loopt. Dit dank zij een regering die alles vooruitschuift en geen daadkracht toont bij het oplossen van de echte problemen. Door allerlei schijn maatregelen toe te passen loopt het systeem alleen maar verder in de soep.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het “oude systeem” was helemaal niet van het rijk. We hebben eenprima gezondheidszorgsysteem. Daar kunnen veel landen nog een puntje aan zuigen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Hophophop »

HJAAM schreef:
20 nov 2022 13:10
We zouden weer terug moeten naar het oude systeem zoals dat in de jaren 80 was. Iedereen was verzekerd, en kon overal terecht. Geen gezeur over dit kan wel of niet. Echter dit werd geregeld door het "rijk". Echter hier zitten mensen vast geroest op een stoel en zijn er met geen mogelijkheid te bewegen om nu eindelijk weer is het werk te doen waar zij verantwoordelijk voor zijn. Privatisering is leuk maar heeft ook negatieve kanten. In de loop der jaren zijn de negatieve kanten steeds meer naar voren gekomen, waardoor het hele systeem in de soep loopt. Dit dank zij een regering die alles vooruitschuift en geen daadkracht toont bij het oplossen van de echte problemen. Door allerlei schijn maatregelen toe te passen loopt het systeem alleen maar verder in de soep.
Welke problemen dan? En worden die opgelost door terug te gaan naar het systeem van vroeger (toen alles beter was)? En wat zijn de nadelen van terugkeren naar het oude systeem? Weegt het een op tegen het ander?

Ik vind dit soort posts altijd heel bijzonder, als je in het achterhoofd houdt dat we mondiaal gezien een goed en efficiënt zorgstelsel hebben.

Polissen waarmee je overal terecht kan en overal voor verzekerd bent zijn overigens gewoon beschikbaar. Als je daar veel waarde aan hecht wordt daar ook binnen het huidige systeem gewoon een oplossing voor geboden (hetgeen logischerwijs ook gepaard gaat met bepaalde kosten).

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
20 nov 2022 13:15
We hebben eenprima gezondheidszorgsysteem. Daar kunnen veel landen nog een puntje aan zuigen.
Hophophop schreef:
20 nov 2022 13:18
................ als je in het achterhoofd houdt dat we mondiaal gezien een goed en efficiënt zorgstelsel hebben.


Ik hoor en lees dergelijke opmerkingen vaker. Incorrect zijn ze niet, maar ze hebben wel het gevaar in zich dat we blind worden voor hetgeen wel fout gaat in onze gezondheidszorg.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Hophophop »

kuklos schreef:
20 nov 2022 13:22
Ik hoor en lees dergelijke opmerkingen vaker. Incorrect zijn ze niet, maar ze hebben wel het gevaar in zich dat we blind worden voor hetgeen wel fout gaat in onze gezondheidszorg.
Zeker. Als iemand concreet aangeeft wat er mis gaat en eventueel ook hoe dat op een realistische manier op te lossen is, kan je daar een gesprek over voeren.

Maar abstracte opmerkingen als 'het systeem loopt in de soep' en 'vroeger ging het veel beter'. Tja, dan weet je gewoon niet hoe goed je het hebt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb vanaf februari 2020 helaas een zeer uitgebreid beroep moeten doen op de gezondheidszorg en de aankomende tijd zal dat niet anders zijn.

Ik heb niets dan lof voor de artsen, verpleegkundigen en apothekers.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hophophop schreef:
20 nov 2022 13:27
kuklos schreef:
20 nov 2022 13:22
Ik hoor en lees dergelijke opmerkingen vaker. Incorrect zijn ze niet, maar ze hebben wel het gevaar in zich dat we blind worden voor hetgeen wel fout gaat in onze gezondheidszorg.
Zeker. Als iemand concreet aangeeft wat er mis gaat en eventueel ook hoe dat op een realistische manier op te lossen is, kan je daar een gesprek over voeren.

Maar abstracte opmerkingen als 'het systeem loopt in de soep' en 'vroeger ging het veel beter'. Tja, dan weet je gewoon niet hoe goed je het hebt.
Maar het werkt zeker niet voor de huidige situatie, te veel wachtrijen, te hoge kosten voor velen, waardoor er een hoop mensen zijn die daarom niet naar de dokter of tandarts gaan.
Vele medicijnen die niet vergoed worden.
En weet ik wat er de afgelopen jaren nog allemaal in het nieuws geweest is.
Ons land vergelijken is in mijn ogen niet helemaal eerlijk, omdat financiële situatie daar ook anders zijn/ kunnen zijn.

Je ziet bij chronisch zieken dat die vaak veel hetere kosten hebben, dus ook niks meer overhouden.

Dit alles heeft ook niks te maken met de oorlog in ieder geval. Want voor die tijd speelde dit ook allemaal al, en ook voor de corona tijd.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Ah, en de compleet voorspelbare Onkruid71 reactie. Uitstekend.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hophophop schreef:
20 nov 2022 13:59
Ah, en de compleet voorspelbare Onkruid71 reactie. Uitstekend.
Moet ik een oplossing erbij plaatsen terwijl er alleen gewezen wordt op de punten waar problemen zijn?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nee nee, natuurlijk niet. We weten nu allemaal wel dat je het alle door jou geconstateerde problemen zo op zou kunnen lossen, maar dat je dat niet doet omdat je niet werkt voor de overheid/HBO/wat dan ook.

In plaats daarvan lig je heel de dag op kosten van de samenleving te klagen dat alles beter moet en dat je zo zielig bent.

Wat een gemis voor de samenleving dat je geen premier bent. Het land zou zoveel beter af zijn.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: In 2023 wéér minder restitutiepolissen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hophophop schreef:
20 nov 2022 14:11
Nee nee, natuurlijk niet. We weten nu allemaal wel dat je het allemaal zo op zou kunnen lossen, maar dat je dat niet doet omdat je niet werkt voor de overheid/HBO/wat dan ook.

In plaats daarvan lig je heel de dag op kosten van de samenleving te klagen dat alles beter moet en dat je zo zielig bent.
Will jij eens wat minder beledigend zijn, ik zag ook al dat je iemand naar een psychiater verwees laatst, dat dat goed voor die persoon zou zijn. Terwijl je niet eens gekwalificeerd dat voor bent.
En als jij denkt dat ik met plezier, van een uitkering geniet, en graag in bed ligt, dan weet ik in ieder geval dat jij op dat gebied het totaal niet weet waar je het over hebt.
Dus stop eens met beledigen van mensen die anders denken en anders reageren als jij dat wilt.

En als je gelezen hebt, zeg ik niet dat ik het op zou lossen, ik zeg alleen maar welke problemen er zijn.
Als je punten op tafel gooit kun je er over praten, want sommige mensen blijken die punten niet te zien.

Plaats reactie