LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten
14
22%
Ja, want iemand zal die kosten moeten betalen
3
5%
Ja, want (andere reden)
3
5%
Nee, het hele concept van efficientie door concurrentie tussen verzekeraars wordt nu kapotgemaakt
7
11%
Nee, er zijn al zoveel zaken inkomensafhankelijk, niks mis met veel verdienen
10
16%
Nee, want iedereen krijgt al dezelfde verzekering, dit is discriminatie
9
14%
Nee, want (andere reden)
2
3%
Maak er gewoon een belasting van, want dat is het feitelijk
6
10%
Verzekeren is een vrije keus, daar moet de overheid zich buiten houden
9
14%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 63

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@merkez
hier in onze regio (rotterdam) zijn 600 arbeidsplaatsen gemaakt, er zijn 600 bijstandsgerechtigden opgreroepen, er zijn vervolgens 37 mensen feitelijk gekomen.

wat dacht je zelf (niet jij) maar ik werk geen nachtdiensen omdat iemand anders geen zin heeft omiets te doen. Mijn rug is ook stuk, maar ik ga echt niet klagen want ik vind mijn werk prima.

nog steeds als je niet kunt werken, geen probleem, ik kom je nog helpen ook nog, maar als je gewoon geen zin hebt± ik eigenlijk ookniet

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Isabel

Zorg wordt onderbetaald!! En hoe..

Overigens wel even,iemand die ziek is,wordt door de strenge regels vaak niet meer sfgekeurd en geloof me,ken zelfs twee personen met kanker..
Nou oke..kan je dus niet werken,ziektewet voorbij..ontslag...zo gaat dat na twee jr,ja dan bijstand..

Oh regio rdam,zei toch zou jou wel als verpleegster willen..en nig rdams ook hihih,alleen afdeling..niet lat maar :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Rtl365


Daar komt dit voor in de plaats:

- De arbeidskorting wordt afgebouwd naar nul voor de hogere inkomens.
- De maximale arbeidskorting gaat met 70 euro omhoog.
- De versobering van de hypotheekrenteaftrek wordt volledig gecompenseerd door de derde schijf te verlengen. Dat betekent dat minder mensen het toptarief van 52 procent gaan betalen.
- De algemene heffingskorting wordt over het voor aftrekposten gecorrigeerde inkomen in de tweede en derde schijf afgebouwd met 3 procent, waardoor hoge inkomens tot maximaal 1.262 euro minder algemene heffingskorting krijgen.
- Voor ouderen is de algemene heffingskorting dan nul vanaf een inkomen van 60.600 euro.
- De ouderenkorting wordt op het inkomenstraject tussen 60.600 euro en einde derde schijf met 3 procent afgebouwd naar 92,50 euro.
- De afbouw van de algemene heffingskorting wordt gecompenseerd via een verhoging van de algemene heffingskorting met 160 euro en een verhoging van de arbeidskorting met 300 euro.
20:59 uur: Denivellering via belasting
Uit het CPB-rapport: "De herverdeling komt voornamelijk tot stand door de afbouw van de algemene heffingskorting in de tweede en derde schijf, de afbouw van de arbeidskorting voor hogere inkomens, en de verhoging van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting."

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

En dit in televaaaag

Het nieuwe kabinet schrapt de inkomensafhankelijke zorgpremie uit het regeerakkoord. De leiders van de VVD en PvdA presenteerden nog enkele wijzigingen binnen het akkoord van eind oktober.

De belangrijkste wijzigingen

- de inkomensafhankelijke zorgpremie die vanaf het jaar 2014 ingevoerd zou worden, is van de baan.
- de nominale zorgpremie (wat mensen betalen aan de basisverzekering) blijft zoals die nu is. Iedereen betaalt in 2014 zo'n 1.269 euro per jaar en de zorgtoeslag blijft gehandhaafd.
- de algemene heffingskorting en de arbeidskorting gaan omhoog voor mensen met een bruto inkomen onder de 70.000 euro per jaar, maar juist omlaag voor mensen die meer verdienen
- de lagere tarieven voor de inkomstenbelasting worden teruggedraaid tot het huidige niveau (2e en 3e schijf van 42 naar 38 procent)
- 250 miljoen euro wordt uit het budget van het ministerie van Infrastructuur gehaald om 'de sociale agenda te versterken'. Dit kan gaan om effecten van de beperking van de duur van de ww-uitkering of de versoepeling van het ontslagrecht.


De rest van het regeerakkoord

Dit waren wijzigingen in een klein deel van alle maatregelen die in het regeerakkoord afgesproken zijn. Daarnaast wordt bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek ook voor bestaande gevallen beperkt en gaat de aow-leeftijd sneller omhoog. Een totaaloverzicht van de belangrijkste maatregelen en het effect op uw portemonnee vindt u in het artikel Wat betekent het regeerakkoord voor uw portemonnee?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:Rtl365


Daar komt dit voor in de plaats:

- De arbeidskorting wordt afgebouwd naar nul voor de hogere inkomens.
- De maximale arbeidskorting gaat met 70 euro omhoog.
- De versobering van de hypotheekrenteaftrek wordt volledig gecompenseerd door de derde schijf te verlengen. Dat betekent dat minder mensen het toptarief van 52 procent gaan betalen.
- De algemene heffingskorting wordt over het voor aftrekposten gecorrigeerde inkomen in de tweede en derde schijf afgebouwd met 3 procent, waardoor hoge inkomens tot maximaal 1.262 euro minder algemene heffingskorting krijgen.
- Voor ouderen is de algemene heffingskorting dan nul vanaf een inkomen van 60.600 euro.
- De ouderenkorting wordt op het inkomenstraject tussen 60.600 euro en einde derde schijf met 3 procent afgebouwd naar 92,50 euro.
- De afbouw van de algemene heffingskorting wordt gecompenseerd via een verhoging van de algemene heffingskorting met 160 euro en een verhoging van de arbeidskorting met 300 euro.
20:59 uur: Denivellering via belasting
Uit het CPB-rapport: "De herverdeling komt voornamelijk tot stand door de afbouw van de algemene heffingskorting in de tweede en derde schijf, de afbouw van de arbeidskorting voor hogere inkomens, en de verhoging van de algemene heffingskorting en de arbeidskorting."
en wat is er gebeurd met de verhoging van het belastingtarief van 33% naar 37% in de eerste schijf?

merkez
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:18

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door merkez »

[quote="Isabel1"
nog steeds als je niet kunt werken, geen probleem, ik kom je nog helpen ook nog, maar als je gewoon geen zin hebt± ik eigenlijk ookniet[/quote]

Veel te makkelijk, Isabel. Je gaat er van uit dat alle werklozen er gewoon geen zin in hebben. Dat mag dan misschien zo zijn in Rotjeknor, maar dat geldt niet voor heel NL. Ik woon zelf in Nijmegen en daar is nauwelijks werk, ook niet via een uitzendbureau. Je maakt mij niet wijs dat alle werklozen liever lui dan moe zijn. De werkloosheid zal alleen maar oplopen met de maatregelen die worden voorgesteld door dit "kabinet".

Gesloten