Korte vraag over eigen risico en factuur

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bezorgdeburger schreef:
05 okt 2023 13:22
Dagkoers schreef:
05 okt 2023 12:50
Bedankt iedereen. Mijn hoofdpijn is een posttraumatische hoofdpijn. Daar waren de neurologen het over eens.
Maar waarom wil dan alleen de bedrijfsarts een scan laten maken en de neurologen niet?

Het lijkt mij logischer dat een neuroloog een lichamelijke oorzaak wilt uitsluiten.
Op zo’n vraag hoeft men natuurlijk hier geen antwoord te geven, dat gaat alleen TS wat aan.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lowieze schreef:
05 okt 2023 14:30
Bezorgdeburger schreef:
05 okt 2023 13:22
Dagkoers schreef:
05 okt 2023 12:50
Bedankt iedereen. Mijn hoofdpijn is een posttraumatische hoofdpijn. Daar waren de neurologen het over eens.
Maar waarom wil dan alleen de bedrijfsarts een scan laten maken en de neurologen niet?

Het lijkt mij logischer dat een neuroloog een lichamelijke oorzaak wilt uitsluiten.
Op zo’n vraag hoeft men natuurlijk hier geen antwoord te geven, dat gaat alleen TS wat aan.
Is dan ook een vraag aan TS zelf toch? @dagkoers is vrij daarop wel of niet te antwoorden lijkt mij.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede nacht iedereen,

Ik zal het proberen te vertellen:

Mijn bedrijfsarts en neuroloog van Schiedam zaten niet op 1 lijn.
Hij wilde dat ik een second opinion liet uitvoeren in een ander ziekenhuis en het liefst Erasmus.
De neuroloog van Rotterdam stond 100& achter de neuroloog van Schiedam.

De volgende behandelingen hadden we al geprobeerd:

Ergo therapie
Cesar therapie
Fysio therapie
kaak Fysio therapie
2 verschillende medicijnen Nortiptyline en Mirtazapine.

Ik kwam met het idee om een scan te maken, bij de huisarts en bij de 2 neurologen.
3x werd verteld dat het niet nodig was.

Ik heb mij zorgverzekeraar benaderd voor een second opinion in België.
Ze kwamen al snel met het ziekenhuis van Antwerpen.
De neuroloog van Schiedam heeft mijn dossier naar België gemaild.

Ik stond helaas na 30 min weer buiten.
Ik heb mijn verhaal verteld.
Deze neuroloog uit België begon met een nieuw medicijn wat ik niet eerder heb geprobeerd (Amitriptyline)
Ook wilde hij beginnen met een scan, 22 november heb ik die in de ochtend en in de middag gaan we er over praten.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
06 okt 2023 03:08
Ik kwam met het idee om een scan te maken, bij de huisarts en bij de 2 neurologen.
3x werd verteld dat het niet nodig was.
Dit is in Nederland niet ongebruikelijk. Neurologen willen vaak pas een scan laten maken als de hoofdpijn gepaard gaat met uitvalverschijnselen (zoas verminderde motoriek, geheugenproblemen, gedragsverandering en dergelijke zaken). Of ze daar gelijk in hebben weet ik niet, wel weet ik dat dit de 'norm' is in de Nederlandse medische wereld.
Zo is het hier ook de norm om voorzichtig te zijn met het voorschrijven van medicijnen, waar men in de VS deze veel ruimhartiger voorschrijft.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door Dagkoers »

kuklos schreef:
06 okt 2023 11:51
Dagkoers schreef:
06 okt 2023 03:08
Ik kwam met het idee om een scan te maken, bij de huisarts en bij de 2 neurologen.
3x werd verteld dat het niet nodig was.
Dit is in Nederland niet ongebruikelijk. Neurologen willen vaak pas een scan laten maken als de hoofdpijn gepaard gaat met uitvalverschijnselen (zoas verminderde motoriek,geheugenproblemen, gedragsverandering en dergelijke zaken). Of ze daar gelijk in hebben weet ik niet, wel weet ik dat dit de 'norm' is in de Nederlandse medische wereld.
Zo is het hier ook de norm om voorzichtig te zijn met het voorschrijven van medicijnen, waar men in de VS deze veel ruimhartiger voorschrijft.
Bedankt voor uw advies. Ik zal mij er aan houden en ik houd jullie op de hoogte! Fijn weekend gewenst

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
06 okt 2023 12:22
kuklos schreef:
06 okt 2023 11:51
Dagkoers schreef:
06 okt 2023 03:08
Ik kwam met het idee om een scan te maken, bij de huisarts en bij de 2 neurologen.
3x werd verteld dat het niet nodig was.
Dit is in Nederland niet ongebruikelijk. Neurologen willen vaak pas een scan laten maken als de hoofdpijn gepaard gaat met uitvalverschijnselen (zoas verminderde motoriek,geheugenproblemen, gedragsverandering en dergelijke zaken). Of ze daar gelijk in hebben weet ik niet, wel weet ik dat dit de 'norm' is in de Nederlandse medische wereld.
Zo is het hier ook de norm om voorzichtig te zijn met het voorschrijven van medicijnen, waar men in de VS deze veel ruimhartiger voorschrijft.
Bedankt voor uw advies. Ik zal mij er aan houden en ik houd jullie op de hoogte! Fijn weekend gewenst
Ik geef geen advies, ik leg enkel uit wat in Nederland gangbaar is onder neurologen bij het aanvragen van scans en hoe men omgaat met het uitschrijven van medicijnen. Ik geef nadrukkelijk géén medisch advies. En doe nadrukkelijk ook géén uitspraak over welke wijze van geneeskunde uitoefenen wenselijk is.
Daarvoor heb ik de kennis niet.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt voor uw bericht zo beter?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Korte vraag over eigen risico en factuur

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dagkoers schreef:
06 okt 2023 13:09
Bedankt voor uw bericht zo beter?
De 'vernieuwde' Dagkoers bevalt me wel. :mrgreen:

Plaats reactie