Loont een aanvullende zorgverzekering nog?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Loont een aanvullende zorgverzekering nog?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Loont het? Ik (67 jaar) sta aan het minimum, invalide 66% , dus het verschuldigde bedrag is zo minder. Veranderen brengt uitsluitingen bij andere maatschappijen en/of extra betalen en toch niet verzekerd. Neem ik geen verzekering of op mijn 70ste dan is de kostprijs 1.5% meer. Dus wordt je eigenlijk verplicht om dit te doen.
Toch wil ik ook nog aanhalen dat je vroeger meer dan 3 dagen in het ziekenhuis was en nu slechts 1 dag (geen nacht) en dan komt de verzekering er ook niet tussen. Je moet thuis herstellen .... je kan eigen bonen doppen. Kosten van hulp (bij poetsen), extra verzorging ???

Ik vergelijk het met een andere verzekering: brand- als je 20 jaar betaald is het ook weggegooid geld, MAAR als je het wel nodig hebt is het een must.
Soms hoop je dat je gezond blijft en geen ziekenhuis van binnen ziet. :roll:

Mar1012
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 10:42

Re: Loont een aanvullende zorgverzekering nog?

Ongelezen bericht door Mar1012 »

Door de uitzending van Radar over de aanvullende verzekeringen heb ik een spreadsheet gemaakt. Even bedenkend dat een zorgverzekeraar niet alleen van mensen die daadwerkelijk zorg nodig hebben kan bestaan, heb ik de kosten van de extra verzekeringen, bij elkaar op geteld en vergeleken met de kosten van dit jaar. Ons gezin bestaat uit 2 ouders met 2 volwassen kinderen.
Dit jaar betalen we €150,- meer aan verzekering dan dat we uit gekeerd is. Dit jaar heb ik geen fysiotherapie gehad. Onze dochter en ik hebben beide EDS en regelmatig fysiotherapie nodig, Normaal heb rond 10 fysio behandelingen per jaar nodig, dit jaar een goed jaar dus een keer niets, maar de kans blijft bestaan dat het wel nodig is.

Voor ons als gezin is het in het geheel dus lonend

Gesloten