LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis: eigen RISICO of eigen BIJDRAGE?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Menzis: eigen RISICO of eigen BIJDRAGE?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je eigen risico is bijvoorbeeld 1000Euro, je eigen bijdrage aan deze behandeling is bijv, 200 Euro, dat is dus het verschil...

je betaald dus zelf 200 euro, blijft over 800 euro eigen bijdrage over dit specifieke jaar...

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: Menzis: eigen RISICO of eigen BIJDRAGE?

Ongelezen bericht door besseldekker »

Natuurlijk zijn eigen risico en eigen bijdrage twee totaal verschillende dingen. Het is niet gek dat u contact hebt gezocht met het ziekenhuis, maar uiteindelijk is het de verzekeraar die betaalt. Dus zou ik nog maar eens contact opnemen met Menzis. Doe het alleen niet per mail, want dat schept verwarring (zoals u al hebt ondervonden). Bel liever op, dan kunt u de zaak rustig bespreken en uitleggen. Het telefoonnummer schijnt te zijn: 088 222 40 40. (Misschien staat er een ander nummer op uw polis of correspondentie.)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Menzis: eigen RISICO of eigen BIJDRAGE?

Ongelezen bericht door puma73 »

besseldekker schreef:Natuurlijk zijn eigen risico en eigen bijdrage twee totaal verschillende dingen. Het is niet gek dat u contact hebt gezocht met het ziekenhuis, maar uiteindelijk is het de verzekeraar die betaalt. Dus zou ik nog maar eens contact opnemen met Menzis. Doe het alleen niet per mail, want dat schept verwarring (zoals u al hebt ondervonden). Bel liever op, dan kunt u de zaak rustig bespreken en uitleggen. Het telefoonnummer schijnt te zijn: 088 222 40 40. (Misschien staat er een ander nummer op uw polis of correspondentie.)
Lijkt mij toch echt verstandiger dit per mail of per brief te doen, dan staat e.e.a. op papier en krijgt u niet het kastje muur verhaal omdat medewerker a het niet weet en medewerker b weer een ander verhaal heeft en u nergens op kunt terugvallen omdat alles wordt ontkent.

Gesloten