LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
papaya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:44

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door papaya »

Beste allen,

Ik heb onvz gebeld met de opmerking dat het niet meer vergoeden van nota;s van voor 15 april volgens mij niet kon.
Een aantal nota's waren voor mij niet volledig vergoedt.
Deze nota's waren 90 euro per keer. ONVZ heeft 70 euro daarvan vergoedt.(Vorig jaar was alles vergoed).
Ik heb gemeld dat ik het ten eerste bizar vond dat ze VOOR 15 april de oude polisvoorwaarden strenger gaan interpreteren maar ten tweede vreemd dat ze na 15 april, in de nieuwe voorwaarden, een max. van 85 euro per dag hanteren en voor 15 april ineens 70 euro !
Deze dame was dit wel met mij eens en zegde mij toe alsnog de nota's voor 15 april tot 85 euro te vergoeden.
Dit vind ik redelijk.

Overigens gold dit maar voor 2 nota's waarvoor een deel uberhaubt wel was vergoedt. Andere nota's die ik zou indienen zouden ze helemaal niet vergoeden.

Een kleine toenadering van onvz dus.

Overigens vind ik het feit dat niet-artsen niet meer vergoedt worden veel vervelender dat een max. dus ben ik ook overgestapt.
Laatst gewijzigd door papaya op 30 apr 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door yvette22 »

Beste Papaya,

Naar welke verzekering ben je overgestapt?
Vergoed deze welke goed de alternatieve therapieen wel volledig?

Ik trof de ONVZ erg onverzoenlijk;mijn accupundtuur werd NIET meer vergoed terwijl dat nog wel een arts is.Ik overweeg nog steeds procederen om mijn rekeningen betaald te krijgen.

Wat jammer dat Radar tot op heden geen wijze weet om ons te verenigen ;de consumentenbond procedeert alleen tegen de verandering en niet tegen het stopzetten van uitbetalingen die ze verplicht zijn volgens de polis van voor 15-4.

Samen zouden we erg sterk staan....

papaya
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2007 15:44

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door papaya »

Hallo Yvette,

Ik ben naar Fortis gegaan (zelfde als amersfoortse).
Deze heeft een max. van 1500euro per jaar voor alle alternatieve
vergoedingen tezamen, maar dat vind ik wel zo veilig:nb. Een verzekeraar die zegt dat ze 100% vergoeden, zonder limiet, zal op den duur ook problemen krijgen en event. ook gaan snijden in de vergoedingen; dan
weet je weer niet waar je aan toe bent; bij deze weet je tenminste dat
er een maximum is en kun je er ook wel op vertrouwen dat de voorwaarden zo blijven.
Ze vergoedden behoorlijk veel beroepsverenigingen.

De eerste keer dat ik ONVZ belde weigerden ze ook iets te veranderen.
Na consumentenbond gebeld te hebben zeiden ze dat je officieel bezwaar moest indienen en dat ze verwachtten dat je dan alsnog vergoed zou krijgen.
De tweede keer dat ik ONVZ belde beaamde de medewerker dat ik inderdaad officieel een bezwaar moest indienen.
Nog een derde keer geprobeerd (!) en toen zelf suggestie gedaan dat ze dan maar tot 85euro moesten vergoedden en ineens werd dat geaccepteerd!

Ja, samen verenigen zou een goed idee zijn....
Ik weet niet wie en hoe maar ik kan er niet meer tijd aan besteden; overstappen en dit heeft me al zo veel tijd gekost.

Succes,

nb. Ik heb overigens gehoord dat als de consumentenbond het kort geding wint daar ook in is opgenomen dat verzekerden die bij ONVZ verzekerd waren maar door deze wijzigingen zijn overgestapt, het recht hebben weer terug te keren bij ONVZ. Dat maakte het overstappen makkelijker want wat het overige betreft was ik heel tevreden over ONVZ
Laatst gewijzigd door papaya op 30 apr 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

Iemand een idee wanneer dit kort geding tegen ONVZ plaatsvind?
Helaas geen reactie van de cons bond en ook radar horen we niets meer van :roll:

shefden
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2006 18:47

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door shefden »

24 mei kort geding tegen ONVZ re polis voorwaarden 15 april. De beste zorgverzekaraar van nederland betaald dit jaar blijkbaar niets van de AV zo te horen van zoveel mensen. De standard smoes van overconsumptie gebruiken ze terwijl ze de zaken vult met de premies elke maand. Weet iemand als dit ook aan de orde komt bij de kort geding?

siempie6
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 21:45

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door siempie6 »

ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb in maart een nogal dure behandeling ondergaan en deze wordt niet meer vergoedt vanwege excessifiteit. Ik heb al een klachtenbrief gestuurd, maar als ze niet gaan betalen wil ik stappen ondernemen. Heeft iemand hier ervaring mee?

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Wat mij stoort aan dit hele verhaal is dat er met 2 maten gemeten word
Artsen die bij de onvz verzkerd zijn,hebben geen wijzegingen per 15 april gekregen in hun polis

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Wat nu nog meer stoort is dat men mij zelf zegt dat ik geen exxessief gebruiker ben aan de telefoon,maar dat men wel 6 tot 8 weken nodig heeft voor het terug betalen van de nota aan mij

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

Dat zijn twee verschillende dingen. :wink:
Ze hebben vertraging opgelopen doordat alles handmatig gebeurt nu.
En dan nog zoveel fouten en vreemde dingen en standaard antwoorden erin :oops: :roll:

Overigens geldt de term excessief tot 15 april, al met al is de communicatie zeer onduidelijk en niet transparant.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Zijn inderdaad 2 verschillende dingen,maar samen maken ze me woest,haal dan op de site weg dat je binnen 3 dagen betaald,ik heb tenslotte wel een operatie gehad,en zit met die kosten wat ik heb voor betaald
op deze manier zorg je ook dat het geen restitutie polis meer is

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door mnb »

Volgend jaar is ONVZ zeker niet meer de beste polis, gaat eerder onderaan staan vrees ik met deze toestanden :cry:

davies
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2007 20:12

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door davies »

Zowel de CVZ als de NZa hebben geen onderzoeks gegevens mbt maatschapelijke opvating excesief gebruik waarvan ONVZ zeggen gebruik van te maken voor het afwijzen van declaraties.

De NZa kan tot aktie overgaan als het om misleiding gaat.

Als er geen onderzoek gegevens zijn het lijkt mij niets anders dan misleiding.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Tja,ik krijg nog steeds te horen,we hebben een achterstand
Ze zouden nu aan december 2006 bezig zijn,terwijl ik al declaraties binnen heb die door hen zijn betaald in 2007
Kortom,ik heb ook nog niets ontvangen,vraag me af wat daar loos is

Zandbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2008 22:53

Re: ONVZ AV Topfit Klant mag geen gebruik van AV Maken

Ongelezen bericht door Zandbergen »

Wat betreft de ONVZ heb ik het volgende avontuur.
Mijn dochter was tot in 2007 benfit verzkerd met orthodontie in het pakket. Nu wil ik de hele familie naar topfit brengen en wordt mijn dochter niet geaccepteerd om medische redenen. Ik begrijp dus niet hoe dit kan. Als ik dit jaar kijk hoe mijn oude polis, benfit, is uitgekleed is dat enorm. Als ik dan mee doe met de prijsverhoging wordt ik zelfs geweigerd.Mij wordt uitgelegd dat ik mij alleen kan verzekeren tegen dingen die zouden kunnen gebeuren en niet tegen dingen die er al zijn. Wie snapt dit en kan mij van advies dienen?
ik ga hiermee naar de consumentenbond en kijken of ik niet naar een andere verzekering over kan stappen.

Gesloten