Premie betaling Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
RonvanD1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2023 16:08

Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door RonvanD1963 »

Hallo, mijn premie betaling loopt via de gemeente. Elke 15de,. Dit gaat al een paar jaar zo. Bij begin van dit jaar 2023 zijn de problemen ontstaan. Volgens Zilveren Kruis, is er een achterstand ontstaan omdat vanaf dit jaar de premie de 1ste van de maand moet worden betaald. Dus hebben ze de premie van februari verekend met maart. Dus is er een achterstand ontstaan die direct naar de GGN is gegaan. Nu is mijn vraag. Kan ZK de premie van februari verrekenen met maart, waardoor de premie van februari open blijft staan? En deze dan naar de GGN over te dragen? Met gevolg verhogingen enz. Waardoor de "schuld" voor mij onbetaalbaar word? Groet Ron

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar even contact opnemen met de gemeente. Zorgpremie moet vooruit betaald worden,

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Zorgpremie gaat altijd vooraf. Neem contact op met uw Gemeente zij zijn verantwoordelijk voor de betalingen. Het is nu maart dus u heeft al herinneringen gehad.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Cro »

En betaal ook even snel die maand die je achterloopt, zodat de kosten in ieder geval niet nog verder oplopen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem zo snel mogelijk contact op met de schuldeiser (gemeente of Zilveren Kruis). Vraag om een betalingsregeling om uw schuld langzaam in te lossen. U moet in actie komen om problemen te minimaliseren.

Neem ook contact op met schuldhulpverlening van de gemeente. Hun kunnen onder andere kijken of u alle toeslagen ontvangt (of kijk zelf op www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/ ... /toeslagen) en u helpen om uit de schuld te komen (zie www.juridischloket.nl/schulden-en-incas ... -gemeente/ en www.amsterdam.nl/werk-inkomen/hulp-bij- ... problemen/)

Om terug te komen op uw vraag, als u maand februari niet betaald dan blijft de rekening open staan (plus verhogingen) tot u februari betaald. Dit wordt niet met maart verrekend.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Dit wordt niet met maart verrekend.
maar ZK doet dat wel !

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee.
1. Betalingen waarbij een vordering wordt aangewezen zijn voor die vordering.
2. Betalingen zonder aanwijzing zijn voor de oudste vordering

Deze handelswijze mag op het eerste gezicht niet.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wat ik in dit hele verhaal mis is is de communicatie vanuit de Gemeente Rotterdam naar Ts.
Ga ervan uit dat deze er geweest is maar dat dit niet blijkt uit hetgeen wat Ts schrijft
Zie dit soort zaken regelmatig langskomen en ik weet ook dat Sociaal Domein onder een vergrootglas ligt mbt communicatie naar de uitkeringsgerechtigde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door moederslink »

RonvanD1963 schreef:
28 feb 2023 16:19
Volgens Zilveren Kruis, is er een achterstand ontstaan omdat vanaf dit jaar de premie de 1ste van de maand moet worden betaald. Dus hebben ze de premie van februari verekend met maart. Dus is er een achterstand ontstaan die direct naar de GGN is gegaan.
Wat ik ook mis is de communicatie vanuit ZK naar TS of de Gemeente .
Normaliter gaat een achterstand van 2-4 weken nooit direct naar een deurwaarder/incassobureau.
Waar is de voorafgaande correspondentie/ communicatie?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Premie betaling Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik mis de communicatie van TS zelf in dit topic. :mrgreen:

Plaats reactie