LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegemoetkoming wtcg

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
frank1952
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:30

tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door frank1952 »

deze week kreeg ik schrijven van het cak , ik krijg binnen 6 weken 306 euro op mijn rekening bijgeschreven
Verbazing alom van mijn kant. reden van deze 306 euro zou zijn dat ik een beandeling heb ondergaan in een ziekenhuis , ik heb geneesmiddelen afgenomen voor een bepaalde chronische aandoening

Beide kloppen, ik ben geopereerd en 3 weken ziekenhuis en 6 weken nabehandeling , ook gebruik ik medicijnen voor een scheurtje in mijn middenrif

Nu wil ik deze 306 euro helemaal niet hebben maar ik moet ze nemen zegt men.
Ik vind dit grote onzin , ben niet rijk maar heb het ook niet slecht, in deze tijd waar de ene bezuiniging na de andere ons om de oren vliegt loopt het cak kado's uit te delen
Er zijn genoeg mensen die deze 306 euro hard kunnen gebruiken, maar er zijn er ook genoeg die net als ik dit krijgen omdat ze toevallig een paar wekjes in het ziekenhuis hebben gelegen

CAK, minister, regering en andere die hier bij betrokken zijn, kijk eens goed en schaf dit af en gebruik het geld voor de mensen die het wel nodig hebben

CAK ik wil dit geld helemaal niet

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Moet je mijn gironummer hebben? Kan je het doorsturen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door puma73 »

frank1952 schreef:deze week kreeg ik schrijven van het cak , ik krijg binnen 6 weken 306 euro op mijn rekening bijgeschreven
Verbazing alom van mijn kant. reden van deze 306 euro zou zijn dat ik een beandeling heb ondergaan in een ziekenhuis , ik heb geneesmiddelen afgenomen voor een bepaalde chronische aandoening

Beide kloppen, ik ben geopereerd en 3 weken ziekenhuis en 6 weken nabehandeling , ook gebruik ik medicijnen voor een scheurtje in mijn middenrif

Nu wil ik deze 306 euro helemaal niet hebben maar ik moet ze nemen zegt men.
Ik vind dit grote onzin , ben niet rijk maar heb het ook niet slecht, in deze tijd waar de ene bezuiniging na de andere ons om de oren vliegt loopt het cak kado's uit te delen
Er zijn genoeg mensen die deze 306 euro hard kunnen gebruiken, maar er zijn er ook genoeg die net als ik dit krijgen omdat ze toevallig een paar wekjes in het ziekenhuis hebben gelegen

CAK, minister, regering en andere die hier bij betrokken zijn, kijk eens goed en schaf dit af en gebruik het geld voor de mensen die het wel nodig hebben

CAK ik wil dit geld helemaal niet
Als men dit afschaft, dan worden de mensen die het moeten krijgen EN er recht op hebben getroffen.

Het is namelijk compensatie voor kosten die niet meer van de belasting op te voeren zijn.

Dus als u het geld niet wilt gebruiken, schenk het dan aan een goed doel, b.v. KIKA

frank1952
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:30

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door frank1952 »

Gizmo© schreef:Moet je mijn gironummer hebben? Kan je het doorsturen.
je bent de 1e met zo een reactie wie volgen er nog, beetje zielig

frank1952
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:30

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door frank1952 »

puma73 schreef:
frank1952 schreef:deze week kreeg ik schrijven van het cak , ik krijg binnen 6 weken 306 euro op mijn rekening bijgeschreven
Verbazing alom van mijn kant. reden van deze 306 euro zou zijn dat ik een beandeling heb ondergaan in een ziekenhuis , ik heb geneesmiddelen afgenomen voor een bepaalde chronische aandoening

Beide kloppen, ik ben geopereerd en 3 weken ziekenhuis en 6 weken nabehandeling , ook gebruik ik medicijnen voor een scheurtje in mijn middenrif

Nu wil ik deze 306 euro helemaal niet hebben maar ik moet ze nemen zegt men.
Ik vind dit grote onzin , ben niet rijk maar heb het ook niet slecht, in deze tijd waar de ene bezuiniging na de andere ons om de oren vliegt loopt het cak kado's uit te delen
Er zijn genoeg mensen die deze 306 euro hard kunnen gebruiken, maar er zijn er ook genoeg die net als ik dit krijgen omdat ze toevallig een paar wekjes in het ziekenhuis hebben gelegen

CAK, minister, regering en andere die hier bij betrokken zijn, kijk eens goed en schaf dit af en gebruik het geld voor de mensen die het wel nodig hebben

CAK ik wil dit geld helemaal niet
Als men dit afschaft, dan worden de mensen die het moeten krijgen EN er recht op hebben getroffen.

Het is namelijk compensatie voor kosten die niet meer van de belasting op te voeren zijn.

Dus als u het geld niet wilt gebruiken, schenk het dan aan een goed doel, b.v. KIKA

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is toch een rare regeling. Als je de medicijnen gebruikt die op hun lijst voorkomen, maar je slikt een lagere dosis, dan krijg je helemaal niks!!

Terwijl je wel gewoon dezelfde kosten maakt, nl het eigen risico, als iemand die een hogere dosis slikt. Qua kosten maakt de dosis dus helemaal niks uit, maar je krijgt geen tegemoetkoming :roll: :evil:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sephora30 schreef:Het is toch een rare regeling. Als je de medicijnen gebruikt die op hun lijst voorkomen, maar je slikt een lagere dosis, dan krijg je helemaal niks!!

Terwijl je wel gewoon dezelfde kosten maakt, nl het eigen risico, als iemand die een hogere dosis slikt. Qua kosten maakt de dosis dus helemaal niks uit, maar je krijgt geen tegemoetkoming :roll: :evil:
Of deze:
Jaar 1 heb ik geen fysio voor mijn reuma gehad, kreeg de 'lage' Wtcg.
Jaar 2 heb ik inensief gefysioot (spelling?!?!?) en kreeg ik de hoge vergoeding.
Let wel, die fysio kostte me niets extra, ik was niet chronischer ziek dan anders, maar toch meer geld.
Nu is de fysio uit het basispakket gewipt voor reumapatiënten.
Is niet nodig.
Dus krijg ik weer het lage Wtcg bedrag.
Dat is toch een stomme regeling?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik betaal 4 soorten medicatie zelf,volop fysio ,slik andere medicatie,artsen bezoek ??
Geen wtgc omdat de stofnaam van medicatie niet op lijst voorkomt...
Daar in tegen als je steunkousen hebt krijg je het wel

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door witte angora »

Er gaan weer wat dingen veranderen, dat wil zeggen, ze zijn per 1 januari 2012 veranderd, de tegemoetkoming volgt dan in 2013. Op de link staat alle informatie. Belangrijke wijziging is dat de hoogte van het inkomen meegerekend gaat worden. Ook hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden komen in het pakket (bril?). Ben benieuwd of hoorapparaten per 2013 ook in het pakket gaan komen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... in-de-wtcg

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou dat vind ik dus goed!!

Op de grens tja,....maar ver daar boven prima.
Ik klaag absoluut niet..maar het is wel krom...en dit trekt het misschien wat rechter..
Sommige kunnen het heel hard gebruiken ,praat niet voor mezelf! Maar wel voor veel andere chronische zieke..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou wat schrijft wa?.de link lezen....en dan reageren en wat......goh wat bedoel je..wat vriendelijker???

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb dat dus over het hoofd gezien , ik vind het wel goed dat er naar het inkomen gekeken wordt ,al zou de grens iets hoger mogen...
Dit is nig niet veel,nogmaals heb het niet over mezelf,er zijn mense die hebben net 36000 maar moeten zoveel zelf betalen dat je inkomen drastisch achteruit gaat.

Het gaat over de gehoortoestellen...of die erin komen ,die zoude ?? Uit het basis pakket gaan?? Zeiden Ze dus kunnen mensen misschien zo gecompenseertd worden?...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Vogels: dat je geschreven had dat het inkomsafhankelijk wordt had ik dus ook gemist.
En ja, ook de bril wordt als hulpmiddel (1x per 3 jaar) meegenomen bij de Wtcg.
Hoe wordt er dan doorgegeven dat iemand een bril heeft gekocht? Doet de opticien dat, of moet je dat zelf aanvragen?

frank1952
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:30

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door frank1952 »

Waar het mij om gaat is dat ik en met mij andere geld krijgen wat we niet nodig hebben, dat er andere zijn die het wel kunnen gebruiken en niks krijgen
Wat hier iemand wel of niet krijgt omdat ze een bril hebben, medicijnen gebruiken enz dat boeit mij helemaal niks

Ik geef alleen een signaal af dat dit de zoveelste miskleun is van onze regering
De meeste van de te nemen bezuinigings maatregelingen kunnen voorkomen worden door beter met de centjes om te gaan

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door riddert »

Niet om het een of ander, maar het CAK heeft nu een formulier in voorbereiding voor mensen die wel recht hebben op de tegemoetkoming, maar deze niet willen. Met behulp van dit formulier kun je het terugstorten. Er wordt dus aan uw 'probleem' gewerkt.

Dit is terug te lezen in het linkje van Vogels.

frank1952
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2012 12:30

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door frank1952 »

riddert schreef:Niet om het een of ander, maar het CAK heeft nu een formulier in voorbereiding voor mensen die wel recht hebben op de tegemoetkoming, maar deze niet willen. Met behulp van dit formulier kun je het terugstorten. Er wordt dus aan uw 'probleem' gewerkt.

Dit is terug te lezen in het linkje van Vogels.
een formulier in voorbereiding, dat is voor 2012, deze regeling is wel zo krom dat altijd de verkeerde er van profiteren.
Het CAK zegt mij U moet het aannemen en als ik zeg stort het maar naar het KWF dan kan dit niet

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door sephora30 »

En ik heb het nodig en krijg het niet. In 2010 wel :roll:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ja mazzel? Je weet niet wat saphora allemaal mankeert?
De regels worden veranderd maar niet altijd ten goede!!

Het is nu 2012 en nog steeds krijgen mensen dus geld ???? Terwijl ze allang en breed weer gezond zijn..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja frank heeft zeker gelijk..

Je snap van dat cak geen fluit.
Ik heb jaren fysio?? Voor van alles...nou uh..geen halve euro..
Medicatie bij de vleet...nopps
Bep hulpmiddelen vallen er netbuiten..
Artsen ja maar net niet voor die kwaal....oftwel zi krom als een.....

Bedoel waarom saphora eerst wel nu niet meer...bezuinigen/ aangepast ,maar wel de verkeerde geld geven.
Er klopt nog steeds niks van heel veel chronische gaan de mist in,nu en...dat blijft zo,denk ik.
Snap frank goed...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: tegemoetkoming wtcg

Ongelezen bericht door ciske »

frank1952 schreef:deze week kreeg ik schrijven van het cak , ik krijg binnen 6 weken 306 euro op mijn rekening bijgeschreven
Verbazing alom van mijn kant. reden van deze 306 euro zou zijn dat ik een beandeling heb ondergaan in een ziekenhuis , ik heb geneesmiddelen afgenomen voor een bepaalde chronische aandoening

Beide kloppen, ik ben geopereerd en 3 weken ziekenhuis en 6 weken nabehandeling , ook gebruik ik medicijnen voor een scheurtje in mijn middenrif

Nu wil ik deze 306 euro helemaal niet hebben maar ik moet ze nemen zegt men.
Ik vind dit grote onzin , ben niet rijk maar heb het ook niet slecht, in deze tijd waar de ene bezuiniging na de andere ons om de oren vliegt loopt het cak kado's uit te delen
Er zijn genoeg mensen die deze 306 euro hard kunnen gebruiken, maar er zijn er ook genoeg die net als ik dit krijgen omdat ze toevallig een paar wekjes in het ziekenhuis hebben gelegen

CAK, minister, regering en andere die hier bij betrokken zijn, kijk eens goed en schaf dit af en gebruik het geld voor de mensen die het wel nodig hebben

CAK ik wil dit geld helemaal niet

Waarom maak je het dan niet zelf over naar een goed doel, ben je meteen van al dat gezeur af.

Gesloten