Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u moet zelf het hoge eigenrisico aangeklikt hebben om daar opgaves van te krijgen.

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar dat komt dus pas nadat je heel enthousiast op die mail hebt geklikt. Wat die zorgkiezer doet is je met valse beloften en onjuiste beweringen naar hun eigen website lokken. En daar ben ik het dus niet zo mee eens.

Ik ga dus lekker op zoek naar een andere vergelijker. Deze gasten gaan aan mij niks verdienen. En misschien gebruik ik ze wel, maar neem ik rechtstreeks contact op met de verzekeraar. Dat kan natuurlijk ook. :D

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
19 nov 2023 11:38
Klopt, maar dat komt dus pas nadat je heel enthousiast op die mail hebt geklikt. Wat die zorgkiezer doet is je met valse beloften en onjuiste beweringen naar hun eigen website lokken. En daar ben ik het dus niet zo mee eens.

Ik ga dus lekker op zoek naar een andere vergelijker. Deze gasten gaan aan mij niks verdienen. En misschien gebruik ik ze wel, maar neem ik rechtstreeks contact op met de verzekeraar. Dat kan natuurlijk ook. :D
Hoezo contact opnemen? Verzekerng afsluiten is simpel online te regelen hoor.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je Zorgkiezer in de adresbalk tikt, kom je op hun site, dan Start met vergelijken.

Het eerste wat je moet doen is eigen risico kiezen. Komt geen mail aan te pas.

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door witte angora »

@Lady, ben je nou aan het stangen of wat dan ook? Ik heb al een paar keer gezegd dat ik een mail heb gekregen van ze. En wat daar in staat. Waarom daar steeds omheen draaien en doen of ik achterlijke Loetje ben? Stop daar nou eens mee.
ZeerPrivé schreef:
19 nov 2023 11:43
witte angora schreef:
19 nov 2023 11:38
Klopt, maar dat komt dus pas nadat je heel enthousiast op die mail hebt geklikt. Wat die zorgkiezer doet is je met valse beloften en onjuiste beweringen naar hun eigen website lokken. En daar ben ik het dus niet zo mee eens.

Ik ga dus lekker op zoek naar een andere vergelijker. Deze gasten gaan aan mij niks verdienen. En misschien gebruik ik ze wel, maar neem ik rechtstreeks contact op met de verzekeraar. Dat kan natuurlijk ook. :D
Hoezo contact opnemen? Verzekerng afsluiten is simpel online te regelen hoor.
Dat bedoel ik dan ook. :D Online afsluiten is toch ook een vorm van contact opnemen?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een lange tenen zeg

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
19 nov 2023 11:38
Ik ga dus lekker op zoek naar een andere vergelijker. Deze gasten gaan aan mij niks verdienen.
Dat weet je nu niet zeker. Als er al een cookie gezet is dan krijgen ze toch commissie omdat je via hun als eerste naar de site ging.
Dan daarna zelf intikken maakt geen verschil meer

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Ruud.A »

witte angora schreef:
19 nov 2023 09:53
Ruud.A schreef:
19 nov 2023 09:49
Het probleem van de marktwerking is eenvoudig op te lossen.
De consumentenbond uit laten zoeken wat de beste verzekeraar is en daar allemaal een polis afsluiten.
Volgens mij doet de consumentenbond dat ook. Oók... want er zijn er zoveel die dat doen.
Het is niet zo belangrijk wie het uitzoekt.
Maar gezien de onvrede over de verzekeraars lijkt dit me een goede manier om van ze af te komen.
Als er van alle verzekeraars maar 1 gekozen wordt door de bevolking, zal de overheid zich toch wel op zijn hoofd gaan krabben.
En die weggestemde verzekeraars ook.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op grond van wat is een verzekeraar “de beste verzekeraar”?

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ruud.A schreef:
19 nov 2023 13:13
witte angora schreef:
19 nov 2023 09:53
Ruud.A schreef:
19 nov 2023 09:49
Het probleem van de marktwerking is eenvoudig op te lossen.
De consumentenbond uit laten zoeken wat de beste verzekeraar is en daar allemaal een polis afsluiten.
Volgens mij doet de consumentenbond dat ook. Oók... want er zijn er zoveel die dat doen.
Het is niet zo belangrijk wie het uitzoekt.
Maar gezien de onvrede over de verzekeraars lijkt dit me een goede manier om van ze af te komen.
Als er van alle verzekeraars maar 1 gekozen wordt door de bevolking, zal de overheid zich toch wel op zijn hoofd gaan krabben.
En die weggestemde verzekeraars ook.
Denk jij nu echt dat alle 17.000.000 Nederlanders en medelanders zich bij één en dezelfde verzekeraar aan gaan melden? En wat moet er dan bereikt worden? Je wil van ze af, maar hoe dan, en wat is dan het alternatief? En wat heeft de overheid ermee te maken?

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Ruud.A »

witte angora schreef:
19 nov 2023 14:27
Ruud.A schreef:
19 nov 2023 13:13
witte angora schreef:
19 nov 2023 09:53

Volgens mij doet de consumentenbond dat ook. Oók... want er zijn er zoveel die dat doen.
Het is niet zo belangrijk wie het uitzoekt.
Maar gezien de onvrede over de verzekeraars lijkt dit me een goede manier om van ze af te komen.
Als er van alle verzekeraars maar 1 gekozen wordt door de bevolking, zal de overheid zich toch wel op zijn hoofd gaan krabben.
En die weggestemde verzekeraars ook.
Denk jij nu echt dat alle 17.000.000 Nederlanders en medelanders zich bij één en dezelfde verzekeraar aan gaan melden? En wat moet er dan bereikt worden? Je wil van ze af, maar hoe dan, en wat is dan het alternatief? En wat heeft de overheid ermee te maken?
Nee, ik denk niet dat 17.000.000 miljoen Nederlanders dat gaan doen.
Maar ik denk ook niet dat dat nodig zou zijn.
Het punt is dat het in theorie mogelijk is om het systeem op te blazen, maar of de Nederlandse bevolking zover wil gaan is hun keus.
Hoeveel procent je daarvoor nodig hebt heb ik geen idee van, maar hoe meer mensen voor een bepaalde verzekeraar kiezen - en eventueel ook een bepaalde verzekeraar uitsluiten - hoe groter de kans is dat de overheid iets gaat doen.
En wil de bevolking niets doen, dan zal er niets veranderen.
Maar niet klagen over de verzekeraars dan.

En misschien zou de consumentenbond een lijstje kunnen maken van beste verzekeraar naar slechtste verzekeraar.
Dan vallen er een paar misschien al af.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nogmaals, wat is een beste verzekeraar? En waarom zou je het systeem willen opblazen? Zoveel is er niet mee mis.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Uitfaseren van restitutieverzekeringen: de gevolgen

Ongelezen bericht door Erthanax »

En waarom zou de overheid iets gaan doen als er een of meer verzekeraars omvallen? Zolang er minimaal drie overblijven vinden toezichthouders doorgaans dat de concurrentie gewaarborgd is.

Plaats reactie