LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

TROS Radar schreef:Verschillende off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.
Wij verzoeken jullie on-topic te blijven en niet te 'chatten' met elkaar.

Kritiek op de pubertjes die zichzelf hier moderator mogen noemen is niet toegestaan.

On-topic..... Door het trieste gedrag van de moderator enige tijd geen "update" wat betreft mijn stoppen met roken, maar inmiddels ben ik aan de 8e week bezig zonder te roken en het gaat nog steeds goed.

Zoals al eerder gezegd de eerste 6 weken met het gebruik van pleisters (Niquitin 21 mg.) en dat ging eigenlijk vrij goed, vrijwel geen last van ontwenningsverschijnselen.

Vervolgens kreeg ik opeens geen pleisters meer! Omdat ik mee doe aan een stoppen met roken-programma van MediTel (pleisters ic.m. begeleiding Stivoro) kreeg ik de pleisters automatisch thuisgestuurd van Kruidvat. Helaas kwamen ze opeens niet meer en heb ik het zonder pleisters geprobeert.

Een week te laat zijn ze uiteindelijk nog wel gekomen. Ben nu aan de tweede week bezig zonder plesiters en eigenlijk gaat dat ook goed, dus ik laat de pleisters maar achterwege.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch

Gaaf van je , ik heb vandaag info gevraagd over de pleisters, ze zijn knap prijzig dus doe het denk ik ook via stivoro. Heb jij helemaal geen duizelingen of dergelijke gehad?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:jlthkoch

Gaaf van je , ik heb vandaag info gevraagd over de pleisters, ze zijn knap prijzig dus doe het denk ik ook via stivoro. Heb jij helemaal geen duizelingen of dergelijke gehad?
Nee, geen last van duizelingen, wel (heel) af en toe de behoefte om te roken, maar daar valt overheen te komen.

De pleisters zijn vrij duur (7 voor 20 euro) en die kun je beter toe laten sturen. Het is echter wel zo dat je de pleisters uiteindelijk gewoon zelf betaald als je je eigen risico niet voor andere zaken aanspreekt.....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
De pleisters zijn vrij duur (7 voor 20 euro) en die kun je beter toe laten sturen. Het is echter wel zo dat je de pleisters uiteindelijk gewoon zelf betaald als je je eigen risico niet voor andere zaken aanspreekt.....
Dank je ik zal met mijn huisarts , of hoeft dat niet? overleggen en dan contact opnemen met stivoro , mij eigen risico wordt wel gebruikt althans een deel voor maagtabletten.

Bij mij werd bij de apotheek gezegd, 4 weken op 21 mg, daarna nog een week of 4 op 14 mg.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:
jlthkoch schreef:
De pleisters zijn vrij duur (7 voor 20 euro) en die kun je beter toe laten sturen. Het is echter wel zo dat je de pleisters uiteindelijk gewoon zelf betaald als je je eigen risico niet voor andere zaken aanspreekt.....
Dank je ik zal met mijn huisarts , of hoeft dat niet? overleggen en dan contact opnemen met stivoro , mij eigen risico wordt wel gebruikt althans een deel voor maagtabletten.

Bij mij werd bij de apotheek gezegd, 4 weken op 21 mg, daarna nog een week of 4 op 14 mg.
Ik ben zelf niet naar de huisarts geweest, ik heb me gewoon zelf aangemeld.

In jouw situatie hoef je je pleisters dus uiteindelijk niet helemaal zelf te betalen, omdat je een gedeelte van je eigen risico al hebt gebruikt. (Heb je trouwens ook maagzuur?)

Ik heb 6 weken 21 mg. - 2 weken 15 mg. - 2 weken 7 mg. (waarvan ik de 15 en 7 niet ga gebruiken) maar misschien is het per persoon (rookgewoonte) verschillend.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

Okee dank je voor de uitleg , dan ga ik niet naar de huisarts maar zodra ik er helemaal achter sta me aanmelden bij stivoro.

Ik heb nog geen eigen bijdrage betaald omdat ik nog maagtabletten had, inderdaad zuur en een zwake plek de maag.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:
Ik heb nog geen eigen bijdrage betaald omdat ik nog maagtabletten had, inderdaad zuur en een zwake plek de maag.
Dan is het helemaal goed om te stoppen ,ik denk dat roken je maag geen goed doet.
Zou het dan toch met pleisters proberen,want champix, wie weet wat dat met je maag doet.

jlthkoch knap hoor,hou vol.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jean-jean »

Bent u gestopt met roken omdat de sigaretten
onbetaalbaar zijn geworden ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Nee, ben van schrik gestopt.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jean-jean »

Door de gevolgen van het roken ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Zoiets ja
snepke schreef:Ach het is leuk en aardig dat het in het basispakket zit.
Maar ik denk dat je dan weer sneller naar een rokertje grijpt,het wordt toch vergoed.
En als je er zelf niet achter staat helpt niets.
Heb zeker al 6 stop pogingen gedaan(met accupunktuur,laser, zelf betaald)

Dacht de hele dag nergens anders aan als aan een sigaret.Dus weer begonnen.
14 dagen geleden kreeg een vriendin te horen(53 jaar) mondkanker door het roken.Ze is al geopereerd ,het is uitgezaaid ,ze heeft nu een litteken van haar oog tot haar mondhoek ,er is een kwart van haar lippen weggehaald.
Ik heb gelijk mijn sigaretten weggegooid,was er behoorlijk van geschrokken.

En weet je ,ik mis mijn sigaretten niet eens,heb er geen behoefte meer aan.
Als je met je neus op de feiten wordt gedrukt ,laat je het wel.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jean-jean »

Nou dan heb ik veel respect voor u en hopelijk
gaat het nu wat beter met uw vriendin.

Veel sterkte gewenst.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jean-jean

De meeste mensen gaan niet stoppen vanwege het geld, dat gaat toch wel op, maar omdat ze van de peuk af willen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

jean-jean schreef:Nou dan heb ik veel respect voor u en hopelijk
gaat het nu wat beter met uw vriendin.

Veel sterkte gewenst.
Dank je,mijn vriendin gaat door een diep dal,het is pijnlijk en haar speekselklieren werken niet meer.
Dus altijd een droge mond.
En nu is de medische wereld best ver,maar veel van zulke patienten(mondkanker)
overleven geen 5 jaar meer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
Dan is het helemaal goed om te stoppen ,ik denk dat roken je maag geen goed doet.
Zou het dan toch met pleisters proberen,want champix, wie weet wat dat met je maag doet.

sorry snepke had hier overheen gekeken, ik ga er inderdaad geen champix in gooien, zodra ik merk dat ik een sterke motivatie heb, en die komt want ik ben er al weer mee bezig , dan neem ik pleisters.

trouwens heel naar dat van je vriendin.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

jean-jean schreef:Bent u gestopt met roken omdat de sigaretten
onbetaalbaar zijn geworden ?
Ik ben niet om die reden gestopt, maar vanwege de gezondheidsrisico's en het feit dat het stinkt. Daarnaast had ik het mijn vrouw bijna 3 jaar geleden al beloofd :oops:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ciske schreef:Okee dank je voor de uitleg , dan ga ik niet naar de huisarts maar zodra ik er helemaal achter sta me aanmelden bij stivoro.

Ik heb nog geen eigen bijdrage betaald omdat ik nog maagtabletten had, inderdaad zuur en een zwake plek de maag.
Ik vroeg het omdat ik zelf ook erg last van maagzuur heb (altijd al gehad) en dat ze zeggen dat roken maagzuur verergert. Tot nu toe merk ik eigenlijk geen verschil, maar je hebt (misschien) als extra voordeel dat je minder last krijgt van maagzuur, nog een reden om te stoppen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

jlthkoch schreef:
Ik vroeg het omdat ik zelf ook erg last van maagzuur heb (altijd al gehad) en dat ze zeggen dat roken maagzuur verergert.

Klopt bij mij heeft de internist al jaren geleden gezegd dat ik moest stoppen :oops:

Denk dat je op den duur het gaat merken dat het minder wordt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

jlthkoch schreef:
Tot nu toe merk ik eigenlijk geen verschil, maar je hebt (misschien) als extra voordeel dat je minder last krijgt van maagzuur, nog een reden om te stoppen.
Ik ben eind januari gestopt.
Er wordt verteld dat je ,je fitter voelt, je conditie wordt beter,je smaak en reuk wordt beter.

Het enige waar ik aan merk dat ik gestopt ben ,ik ben dikker geworden,de rest is gewoon nog als toen ik rookte.

Melder

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Melder »

Je bent vast zwanger maar weet niet van wie :lol:

Gesloten