Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
eenertjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2008 13:15

Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door eenertjuh »

Ik plaats dit bericht ivm een foutief afgesloten zorgverzekering, helaas kwam ik er net pas achter dat dit de verkeerde zorgverzekering was.

Op dit moment heb ik een zorg verzekering bij: A.S.R ik kies zelf, het 'vrije keuze' pakket.
https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgve ... ikkieszelf

maar ik had voor de restitutie polis moeten kiezen bij A.S.R.
https://www.asr.nl/

Helaas kwam ik daar gisteren pas achter toen ik de rekening van de psycholoog ging betalen.

Ik heb mijn huidige zorgverzekering gebeld met de vraag wat ze voor mij kunnen betekenen en of er uit coulance iets gereld kan worden. Helaas gaven ze aan dat dit 2 verschillende verzekeringen zijn en dat er daardoor niks meer te regelen valt.
voor mij maakt dit helaas wel het verschil of ik de zorg kan blijven ontvangen die bij mij past.

Als je online het pakket bekijkt van A.S.R. ik kies zelf' dan zie je dat er bij het pakket staan 'ongecontracteerde zorg 'max 100%'. En daar ben ik de fout in gegaan. Ik heb het woord 'max' niet zien staan en met in mijn achterhoofd dat A.S.R. 100% zou vergoeden en ik maar 2 pakketten zag staan ging ik er van uit dat dat de juiste was.

Ergens voelt het als misleiding.. de 2 verzelringen lijken op elkaar. A.S.R. was 1 van de weinige verzekeringen met een restitutie polis. Maar dat er dus 2 ASR verzekeringen zijn ga je niet van uit toch? En ja miss had ik beter de voorwaarden moeten lezen. Maar ik dacht echt dat ik de juiste verzekering had

Hopelijk is er toch nog een manier om de verzekering om te zetten.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt. Ditzo en de Europeesche zijn A.S.R. geworden. Dat zijn twee verschillende maatschappijen die onder één naam verder zijn gegaan. https://www.asr.nl/ikkieszelf

Ik was ook serieus bezig me aan te melden bij A.S.R. Heb het op het laatste moment niet gedaan omdat het declareren alleen via de app zou kunnen. Maar daar kwam ik dus ook pas na weken van vergelijken achter. Eerlijk gezegd vond ik de site dermate amateuristisch, heb daar ook feedback over gegeven, dat ik in dat hele A.S.R. geen vertrouwen meer heb. Ook niet in de andere verzekeringen.

De 'ik kies zelf' polis is goedkoper dan de andere, maar dat heeft natuurlijk een prijs. En dat zit hem in de dekkingen. Hoe het verder moet, en of er nog iets voor je te regelen is? Geen idee. Het is te hopen dat er een manier is om met de menselijke maat te kijken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sorry maar je hebt toch echt niet goed gelezen. Bij ASR Ik kies zelf heb je de keuze tussen natura en combinatiepolis, dit staat er duidelijk boven https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgve ... ikkieszelf

Bij ASR heb je de keuze tussen natura en restitutiepolis, ook dat staat er duidelijk boven
https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/asr

Voor dit jaar is dat niet meer te veranderen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 feb 2024 22:28
Klopt. Ditzo en de Europeesche zijn A.S.R. geworden. Dat zijn twee verschillende maatschappijen die onder één naam verder zijn gegaan. https://www.asr.nl/ikkieszelf

Ik was ook serieus bezig me aan te melden bij A.S.R. Heb het op het laatste moment niet gedaan omdat het declareren alleen via de app zou kunnen. Maar daar kwam ik dus ook pas na weken van vergelijken achter. Eerlijk gezegd vond ik de site dermate amateuristisch, heb daar ook feedback over gegeven, dat ik in dat hele A.S.R. geen vertrouwen meer heb. Ook niet in de andere verzekeringen.

De 'ik kies zelf' polis is goedkoper dan de andere, maar dat heeft natuurlijk een prijs. En dat zit hem in de dekkingen. Hoe het verder moet, en of er nog iets voor je te regelen is? Geen idee. Het is te hopen dat er een manier is om met de menselijke maat te kijken.
Onzin, declareren kan gewoon ook via hun site https://www.asr.nl/login#modal-zorg Dat het alleen via de app kan, klopt dus niet.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door witte angora »

Net gekeken, maar de site is veranderd. Ze hebben mijn feedback dus zeker ter harte genomen.

Onder andere dat van die app heb ik doorgegeven, ze zouden er naar kijken. De informatie is blijkbaar aangepast. Ik heb geen account, kan er dus niet inloggen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 feb 2024 22:42
Net gekeken, maar de site is veranderd. Ze hebben mijn feedback dus zeker ter harte genomen.

Onder andere dat van die app heb ik doorgegeven, ze zouden er naar kijken. De informatie is blijkbaar aangepast. Ik heb geen account, kan er dus niet inloggen.
Verleden jaar kon je ook gewoon via de site declareren, daarin is niets gewijzigd. Ik zat/zit bij ASR (combinatiepolis), niets mis mee.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 07 feb 2024 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door witte angora »

Zelfs het inloggen is veranderd zie ik nu. In December moest dat via een klantnummer dat ik niet had, of via een kenteken terwijl ik daar niet verzekerd ben.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 22:44
witte angora schreef:
07 feb 2024 22:42
Net gekeken, maar de site is veranderd. Ze hebben mijn feedback dus zeker ter harte genomen.

Onder andere dat van die app heb ik doorgegeven, ze zouden er naar kijken. De informatie is blijkbaar aangepast. Ik heb geen account, kan er dus niet inloggen.
Verleden jaar kon je ook gewoon via de site declareren, daarin is niets gewijzigd.
Dat zal jij weten, maar de site gaf dat niet aan. Maar goed, er is een hoop veranderd. Of ik volgend jaar alsnog overstap? Geen idee nog.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 feb 2024 22:45
Zelfs het inloggen is veranderd zie ik nu. In December moest dat via een klantnummer dat ik niet had, of via een kenteken terwijl ik daar niet verzekerd ben.
Het gaat, net als bij andere zorgverzekeringen, al jaren via DigiD, dat is nl. verplicht. Inloggen kan natuurlijk niet als je daar (nog) geen klant bent.

eenertjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2008 13:15

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door eenertjuh »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 22:33
Sorry maar je hebt toch echt niet goed gelezen. Bij ASR Ik kies zelf heb je de keuze tussen natura en combinatiepolis, dit staat er duidelijk boven https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgve ... ikkieszelf

Bij ASR heb je de keuze tussen natura en restitutiepolis, ook dat staat er duidelijk boven
https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/asr



Voor dit jaar is dat niet meer te veranderen.
Ik snap je reactie.

Ik wist dus niet dat een combinatie polis iets anders is dat een restitutie polis.
Natura moest ik niet hebben, en ik wist dat ik ASR moest hebben. Ik zat immers op de site van de ASR dus dan moest dat pakket waar 'max 100%' bij stond zeker de goede zijn.

Ik dacht dus dat ik bij de juiste verzekeraar keek

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 feb 2024 22:48
witte angora schreef:
07 feb 2024 22:45
Zelfs het inloggen is veranderd zie ik nu. In December moest dat via een klantnummer dat ik niet had, of via een kenteken terwijl ik daar niet verzekerd ben.
Het gaat, net als bij andere zorgverzekeringen, al jaren via DigiD, dat is nl. verplicht. Inloggen kan natuurlijk niet als je daar (nog) geen klant bent.
Sja... ik weet toch heel zeker dat er naar die twee dingen gevraagd werd om een account aan te maken. Zonder account kon ik niet inloggen, en zonder inloggen kon ik dingen niet verder bekijken. Waaronder dus dat declaratieverhaal.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@eenertjuh

Blijkbaar bent u veranderd van zorgverzekeraar. En dan is het aan u de juiste gewenste polis te kiezen.

“Ik kies zelf” was voorheen Ditzo.

TheQuickFox
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2023 21:04

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door TheQuickFox »

Met een restitutiepolis heb je al de beste keuze gemaakt voor vergoeding van ongecontracteerde zorg. Als je de naturapolis van ASR had gekozen had je minder vergoed gekregen. Dus of betaal nu zelf de meerkosten boven 100% of kies een zorgverlener die een contract heeft met ASR.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De naam van deze verzekering vind ik misleidend; die zou "ik kies niet zelf" moeten heten, want je wordt juist beperkt.
Zo was er ook een andere verzekeraar die de uitgeklede verzekering "compleet" of "comfort" ofzo noemde.
Dat zal helaas geen grond zijn om deze verzekering met terugwerkende kracht om te zetten.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

TheQuickFox schreef:
29 feb 2024 03:27
Met een restitutiepolis heb je al de beste keuze gemaakt voor vergoeding van ongecontracteerde zorg. Als je de naturapolis van ASR had gekozen had je minder vergoed gekregen. Dus of betaal nu zelf de meerkosten boven 100% of kies een zorgverlener die een contract heeft met ASR.
Hij heeft helemaal geen restitutiepolis, maar een combinatiepolis. Dat had je kunnen weten als je de moeite had genomen de andere antwoorden te lezen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verwarring ASR en ASR ik kies zelf

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook kan hij nu niets meer kiezen.

Plaats reactie