zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste ik heb voor mij en mijn vrouw alleen een basisverzekerig bij zilverenkruis de combinatieverzekering 161,75 euro
Nu las ik dat de ziezo verzekering naturapolis een goed alternatief is met een premie van 139,75

Nu heb ik gezien dat je bij beide polissen vrije keuze hebt voor een ziekenhuis
Zijn er ook nadelen bij de natura verzekering tov de combinatieverzekering

Mvg Hans

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat is het verschil tussen ZieZo en Zilveren Kruis:

“ZieZo is de voordelige online verzekering van Zilveren Kruis. Met ZieZo regel je zo veel mogelijk online. Je kunt bijvoorbeeld medicijnen online bestellen. En voor 100% vergoeding moet je sommige hulpmiddelen online bestellen.

Liever wat meer keuze? De verzekeringen van Zilveren Kruis zijn uitgebreider.”

Hier kunt u alles lezen over de ZieZo Basisverzekering. U heeft hier echter geen vrije keuze voor een ziekenhuis als u 100% vergoeding wilt. Zoals u in de link kunt lezen krijgt u alleen 100% vergoeding bij gecontracteerde ziekenhuizen en zorgverleners.

https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... lsrc=aw.ds

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben even aan het zoeken op 'combinatieverzekering'. Een combinatiepolis is eigenlijk een mix tussen een natura en een restitutiepolis. Hier vind je het antwoord op je vraag, en eigenlijk is ook dat geen antwoord omdat het weinig zegt: https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank ... oot%20zijn.

Wat wijsheid is weet ik niet. Er zijn aardig wat verzekeraars met nog veel meer polissen. Belangrijk is om te kijken of je de zorg die je eventueel nodig hebt volledig vergoedt krijgt. Ik ben zelf ook aan het rond snuffelen. Zorg en Zekerheid, waar ik nu zit, is absoluut niet slecht. Maar A.S.R. bijvoorbeeld heeft met alle ziekenhuizen al een contract, als een van de weinigen. Dat vind ik wel een pluspunt.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En dit staat hierover ook op de site van Zilveren Kruis

Voor de verzekeringen van ZieZo betaal je minder premie dan bij Zilveren Kruis. Je regelt meer online. En je hebt iets minder keuze in leveranciers en zorgaanbieders. Heb je een aanvullende verzekering of tandartsverzekering van ZieZo? Dan is die minder uitgebreid.
https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... t-is-ziezo

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , op de website van zorgwijzer staat :Bespaar met deze simpele truc 101 euro op je zorgpremie in 2024
( Bij mij is het verschil nog groter ongeveer 21 euro )
Zilveren Kruis is de grootste ziektekostenverzekeraar van Nederland. Sinds een aantal jaar is er een goedkoper label, genaamd Zilveren Kruis ZieZo.

Ik vind dit toch een beetje misleidend want zoals hier eerder vermeldt kun je niet voor een bepaald ziekenhuis kiezen .

Ik bestel nu telefonisch medicijnen bij de Apotheek hier ; kan dit dan niet meer op deze wijze en moet ik dit via internet bestellen .
Aanvullende verzekeringen heb ik niet

Mvg

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hansw schreef:
07 dec 2023 12:02
Beste , op de website van zorgwijzer staat :Bespaar met deze simpele truc 101 euro op je zorgpremie in 2024
( Bij mij is het verschil nog groter ongeveer 21 euro )
Zilveren Kruis is de grootste ziektekostenverzekeraar van Nederland. Sinds een aantal jaar is er een goedkoper label, genaamd Zilveren Kruis ZieZo.

Ik vind dit toch een beetje misleidend want zoals hier eerder vermeldt kun je niet voor een bepaald ziekenhuis kiezen .

Ik bestel nu telefonisch medicijnen bij de Apotheek hier ; kan dit dan niet meer op deze wijze en moet ik dit via internet bestellen .
Aanvullende verzekeringen heb ik niet

Mvg
Wat is er dan precies misleidend?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft minder te betalen, maar krijgt ook minder. Compleet logisch.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door BL2 »

Het afsluiten van een zorgverzekering blijft een soort loterij. Vooral als je nu geen medische kosten hebt is het een compleet onbekende factor wat je eventueel nodig zou kunnen hebben in 2024.
Kom je in het ziekhuis terecht, krijg je een zeldzame aandoening, stijve ledematen, hoog medicijnen verbruik, rotte tandjes of alleen maar de griep.....
Alleen als je al kosten maakt heeft het enig nut je goed te verzekeren, om de kosten beheersbaar te houden.
Kijk alleen maar eens naar de tandartsverzekering, de premie is in verhouding tot de vergoedingen zo hoog, dat het amper wat oplevert. Erg leuk als je E 500,- vergoed krijgt, waarvan de helft al aan premie betaald (!) maar de rekening E 4500,- is.....

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
07 dec 2023 12:54
Het afsluiten van een zorgverzekering blijft een soort loterij. Vooral als je nu geen medische kosten hebt is het een compleet onbekende factor wat je eventueel nodig zou kunnen hebben in 2024.
Kom je in het ziekhuis terecht, krijg je een zeldzame aandoening, stijve ledematen, hoog medicijnen verbruik, rotte tandjes of alleen maar de griep.....
Alleen als je al kosten maakt heeft het enig nut je goed te verzekeren, om de kosten beheersbaar te houden.
Kijk alleen maar eens naar de tandartsverzekering, de premie is in verhouding tot de vergoedingen zo hoog, dat het amper wat oplevert. Erg leuk als je E 500,- vergoed krijgt, waarvan de helft al aan premie betaald (!) maar de rekening E 4500,- is.....
TS heeft het alleen over de basisverzekering, dus niet over een tandartsverzekering.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Krijg je de griep, dan komt hooguit eventueel de huisarts, gewoon uit de basisverzekering. Medicijnen zijn daar niet voor. Dus middelen ter verlichting gaan uit de eigen knip. Is het ernstig met spoed? Kan je in elk ziekenhuis worden opgenomen.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste ,

U hoeft minder te betalen, maar krijgt ook minder. Compleet logisch.


Dat begrijp ik maar wat is de meerwaarde van mijn huidige polis waarvoor ik 22 euro per maand meer betaal , temeer daar ik geen aanvullende verzekeringen heb .

Mvg Hans

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vergelijkt u dan eens de vergoedingen van de Basis Exclusief van Zilveren Kruis, die u nu hebt, en de ZieZo basisverzekering die goedkoper is. Dan zult u vast wel de verschillen zien.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Meerwaarde? Geen idee, wat u meerwaarde vindt. Nu kunt u in meer ziekenhuizen terecht en uw medicijnen bij de apotheek bestellen. Als u hulpmiddelen gebruikt, is dat wellicht via een andere leverancier.

Het is aan u of u dat prima vindt.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://zorgverzekeringskaart.nl/ziezo/basis

https://zorgverzekeringskaart.nl/zilver ... -exclusief

Ik zie zo al verschillen in naar welk ziekenhuis u kunt en bij welke apotheek u terecht zou kunnen.
Het grootste verschil zit bij de ZieZo verzekering in de vergoeding van de zorgverleners waarmee ze contracten hebben afgesloten.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , Ik zie zo al verschillen in naar welk ziekenhuis u kunt en bij welke apotheek u terecht zou kunnen.

Ik heb het even nagekeken mijn Apotheek wordt vergoed met Ziezo , maar met mijn Ziekenhuis is nog geen contract gesloten
( Maar dat geldt voor alle polissen van zilveren kruis dus niet alleen voor Ziezo )

Mvg Hans

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Hansw schreef:
07 dec 2023 15:30
Beste ,

U hoeft minder te betalen, maar krijgt ook minder. Compleet logisch.

Mvg Hans
Dat is ook het discutabele van een basis ziektekostenverzekering in Nederland. In principe krijgt iedereen dezelfde zorg vergoed. Met hetzelfde eigen risico naar keuze van € 385,-- tot € 885,--.

Maar de privatisering van de zorg heeft ervoor gezorgd dat zorgbehoevende A door meer premie te betalen dan zorgbehoevende B. makkelijker en als B. niet goed oplet ook vollediger vergoed krijgt.

Je moet als burger heel goed opletten met welke zorgverlener jou zorgverzekeraar contracten heeft afgesloten anders kun je zomaar zelf bepaalde zorg of medicijnen uit de basisverzekering zelf moeten betalen. Geheel of gedeeltelijk.

Maar zo is het nu eenmaal geregeld in Nederland.

Is dat correct? Naar mijn mening niet maar ik heb maar 1 stem bij verkiezingen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door rwolters »

Bezorgdeburger schreef:
07 dec 2023 17:27
Hansw schreef:
07 dec 2023 15:30
Beste ,

U hoeft minder te betalen, maar krijgt ook minder. Compleet logisch.

Mvg Hans
Dat is ook het discutabele van een basis ziektekostenverzekering in Nederland. In principe krijgt iedereen dezelfde zorg vergoed. Met hetzelfde eigen risico naar keuze van € 385,-- tot € 885,--.

Maar de privatisering van de zorg heeft ervoor gezorgd dat zorgbehoevende A door meer premie te betalen dan zorgbehoevende B. makkelijker en als B. niet goed oplet ook vollediger vergoed krijgt.

Je moet als burger heel goed opletten met welke zorgverlener jou zorgverzekeraar contracten heeft afgesloten anders kun je zomaar zelf bepaalde zorg of medicijnen uit de basisverzekering zelf moeten betalen. Geheel of gedeeltelijk.

Maar zo is het nu eenmaal geregeld in Nederland.

Is dat correct? Naar mijn mening niet maar ik heb maar 1 stem bij verkiezingen.
Ik denk dat we nog wat rechtser moeten gaan stemmen. Alle problemen die we nu hebben schijnen het gevolg te zijn van de extreem-linkse regeringen die we hebben gehad. Dat is in ieder geval wat je veel op social media ziet....

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, zo is het niet geregeld. Niemand hoeft betaalde zorg uit de basisverzekering geheel zelf te betalen.

Maar als je de goedkoopste verzekering wilt, kan je nu niet achterover leunen en denken, het zal wel. Maar dan moet je actief onderzoeken. En dat is niet van vandaag of gisteren.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Eres »

Kijk goed uit met de reclame kreet van de verzekeringen, vrije keuze voor een ziekenhuis.
Die keuze heb je altijd, maar of en hoe alles vergoed wordt hangt af van wel of geen contract.
De burgers moeten begin 2024 alles voor elkaar hebben en de zorgverzekeringen hoeven niets gelet op de contract besprekingen met zorgaanbieders.
De overheid blijft languit in de blauwe zetels zitten en laat het begaan.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: zilveren kruis combinatiepolis / ziezo

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik zeg ook niet dat je meer moet betalen. Maar als je niet oplet met welke zorgverlener jou zorgverzekeraar een contract heeft afgesloten kan dat wel betekenen dat de ene burger meer moet betalen dan de andere burger

En niet iedere burger is zo alert en slim als jij @lady1234. Er zijn genoeg mensen die het allemaal niet zo goed begrijpen.

Plaats reactie