LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
hunni050
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2004 01:25

AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door hunni050 »

Ik heb bij Agis een basis verzekering zorg en aanvullende verkering afgesloten. Ik betaal elke maand omstreeks de 13e of 14e van elke maand het bedrag welke ik verschuldigd ben namelijk 125,65 euro naast dit bedrag moet ik ook nog steevast een toeslag betalen voor het gebruik van de acceptgiro terwijl ik aan internet bankieren doe en daarboven op nog een euro omdat ik later betaal dan de aangegeven uiterste betaal datum aangeeft. Ondanks dat de maandelijkse premies aan het einde van elk jaar worden vastgesteld rekent AGIS boekhoudkundig in termijnen voor uit. En zo kon het gebeuren dat ik van de incasso unie een rekening kreeg voorgeschoteld voor een niet betaalde maand welke ik wel degelijk had betaald namelijk april 2006. Of ik deze maar even opnieuw wilde betalen want ze hadden deze in verband met de betaaltermijn een maand naar voren geschoven. De maand April betaal ik dus voor de maand mei en de maand mei voor de maand juni en zo voort maar voor mijn gevoel besodemietert AGIS de kluit want voor mij is betaald, betaald en betaal ik al jaren elke maand gewoon op het moment dat mijn betalingen van de WAO op mijn rekening worden bijgeschreven. Ik zou nu wel eens willen weten of AGIS zo maar van klanten kan eisen dat zij twee keer betalen omdat zij toevallig een paar dagen later dan de uiterste betaaldatum hebben betaald. Bovendien heb ik een postbank rekening en AGIS ook en staan betalingen doorgaans binnen 24 uur of zelfs sneller op de rekening van de zorgverzekeraar.
Ik ben Lichamelijk gehandicapt en betaal al zo veel extra zelfs de No-claim van 255 euro per jaar krijg ik aan het einde van het jaar ook niet terug en zo wordt je legaal en openlijk bestolen waar je bij staat.En zie je geld maar eens terug te krijgen bij dit soort grote ziekenfonds bonzen maar ze zorgen wel goed voor zichzelf maar al die rijk belegde bonussen die zij zichzelf toebedelen.
Gepost door: Henk van Hunnik

PsyFroggie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 04:38

Re: AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door PsyFroggie »

Ben net als u een WAO'ster en dat is echt geen vetpot. Maar voor de medische/lichamelijke/psychische problemen heb je een goede verzekering EN dekking nodig. Het is ieders vrije keuze in hoeverre men dit wil en kan betalen. Zonder dat kun je jezelf wel wel al dood en begraven laten verklaren en voelen. En daar zijn andere goede verzekeraars voor die dat met veel ZORG voor hun klanten overhebben. M.i heeft een ieder recht op medische hulp. Ook al is dit volgens velen geen recht maar een voorrecht. Maar goed dit even terzijde.
Wat de financiele huishouding van Agis betreft maak ik nu het volgende mee:
Ik betaal per automatische incasso de maandelijkse premie. Tot mijn verbazing krijg ik nu v.a. mei 2007 tegenwoordig weer een acceptgiro met inderdaad 1,- euro extra bij de totale premie opgeteld.
Gebeld, en ja men begrijpt er niets van want het systeem zegt toch heel duidelijk dat er betaald wordt per automatische incasso. Men raadt aan de rekening wel over te maken, zonder de 1,- extra. Dan moest ik ook maar even de maand juni afwachten of ik weer een AC zou krijgen, dan moest ik weer bellen. En ja haar die kreeg ik dus ook. Weer zelfde handelingen verricht zoals hierboven beschreven. Tot op heden nog steeds AC's in de brievenbus van AGIS aangetroffen. Zelfs rekeningoverzichten omdat er betalingsachterstanden zouden zijn! Met geen mogelijkheid kan ik hun reken-/boekhoudkundig inzicht begrijpen. En daar komt bovenop dat de bedragen die als achterstallig worden aangemerkt vervolgens op een ander overzicht weer verdwenen zijn. M.a.w. geen achterstand. Of dat de bedragen veranderd zijn, Waar dat op gebaseerd is?!? Voor de betalingen over 2006 kreeg ik steeds een AC toegezonden terwijl die niet gebruikt werd. Heb dus die 1,- extra van het totaalbedrag afgetrokken en de rekeningen voldaan. Dan krijg je een mooi jaar overzicht met al je gedane betalingen: Alle NIET voldane 1,- voor de AC werden alsnog in rekening gebracht. Declaraties worden verrekend, met openstaande (welke dan?????) premies. NIet echt inzichtelijk zo'n boek-houding.
Nadat ik in 2006 al mijn amalgaan heb laten verwijderen, had nl. 'n kwik intocitatie die mede verantwoordelijk is voor mijn lichamelijk welzijn, besloot ik (na telefonisch dit te laten bevestigen, stom had een schriftelijk bevestiging moeten vragen, maar ja de polisvoorwaarden zijn toch duidelijk dacht ik) de meest uitgebreide tandartsverzekering als aanvulling erbij genomen. Vooral omdat het meeste dan 100% vergoed zou worden (mondhygieniste inbegrepen, op doorverwijzing van tandarts). Omdat je de polisuitbreidingen al vrij laat ontvangt baalde ik wel omdat al die vullingen eruit te laten halen nou niet echt een goedkope bezigheid is. Maar mijn gezondheid en gebit zijn me toch wel wat waard. Tot op heden staan op het polisblad de juiste verzekeringen vermeld MAAR de vergoeding is geen 100% maar 75%. Wel ruim 44,- per maand vangen van de klant maar niet uitbetalen waar ik recht op heb. Hoe ik dit recht kan laten trekken is 'n uitdaging, want krom kan en mag krom zijn als het maar eerlijk krom is.
Bellen kun je met Agis ook weer voor een bedrag per minuut. Begin ik al niet meer aan. Ga naar de Agis winkel, en verzoek direct datgene wat toegezegd wordt om dat schriftelijk te bevestigen. Wacht desnoods ter plekke, een beetje druk op de ketel zetten mag best.

AGIS, jammer dat jullie over mensen die jullie het vertrouwen hebben gegeven dat er goed voor hun (mede-)gezorgd zou worden, nu beschouwd worden als n "daar-valt-wat-aan-te-verdienen-sukkeltje. Maak geen misbruik of gebruik van de gezondheid van mensen. Gezondheidzorg staat toch voor Zorg voor Gezondheid??

Met gezonde positieve verwachting kijk ik nu al uit naar de volgende post van AGIS. :wink:

sjorritsma
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:18

Re: AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door sjorritsma »

Het lijkt inderdaad nergens op. Ze zijn een van de goedkoopsten Overzicht goedkoopste basisverzekering, waarschijnlijk proberen ze door de klanten vooraf te laten betalen wat rente terug te verdienen. Dit gaat natuurlijk om miljoenen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door Walter van V »

bij de meeste verzekeringen moet men de premie vooruit betalen, niet achteraf.. dus dit gaat weer eens nergens over..

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Agis en betalen.

Vraagsteller,

Toch zou ik maar de datum van betalen terug gaan schuiven naar een eerdere datum waarvan u bekend is dat het geld voor de zorgverzekering er nog wel is.

Met het internetbankieren hoeft u trouwens helemaal niet op acceptgiro's te wachten.
U kunt gewoon invoeren dat het benodigde bedrag elke maand op de door u ingevoerde datum vanzelf wordt overgeboekt.
Geloof mij, het scheelt een hoop ergernis en extra kosten.

De acceptgirokaarten kunt u dan (verscheurd) weggooien.
Een briefje met daarbij met Alt-Printsreeen een copie gemaakt van uw eigen geautomatiseerde maandelijkse overboeking zal ongetwijfeld ook AGIS zeer waarderen.

En........ wat u overhoud kunt u nog altijd storten op mijn rekening.
Nr: xxxxxxx t.n.v.

Grootvader.

Niet dringen! En er wordt daar niet achterin de rij geroepen "ikke ook!

gerarda41
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2005 14:16

Re: AGIS & Overschrijding van de uiterste betalingstermijn

Ongelezen bericht door gerarda41 »

Wij zi :oops: tten nu al een half jaar op een declaratie te wachten bij Agis. Wij zijn aanvullend verzekerd de comfort plus en kregen een declaratie niet vergoed omdat we volgens Agis alleen een basisverzekering hebben.

Nu en dan begint het: na veel telefoontjes en e-mails wordt de fout erkent en zou alsnog het geld op onze rekening komen, dat dacht je. Eerst weer een bericht wij krijgen een gedeelte terug, dus weer gebeld, weer gezegd een foutje en na 14 dagen weer een gedeelte terug en zo gaat het tot 4 keer toe en nog steeds niet het volle bedrag vergoed.

Dus nu maar een brief naar hun klachtencommissie gestuurd.

Wij wachten af, als het bij Agis eenmaal fout gaat, kunnen ze er boekhoudkundig niet meer uitkomen.

Met vr. gr.
G. van der Voet

Gesloten