LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minister Klink

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Minister Klink

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hoe kan het toch zijn. Onderwerpen waar jaren over gesteggeld word, worden nu ineens door de kamer gejaagd. Heeft Klink net door de kamer het nieuwe rookbeleid gejaagd, komt deze weer met een heel nieuw plan om de verzekeringen nog duurder te laten worden. Hij is van plan om te kijken of je verzekering naar je levensstijl kan worden aangepast. Mensen die roken, dik zijn, niet sporten of wat in zijn ogen dan ook ongezond is, moet maar bestraft worden. Dit doet hij door hen een hogere premie te laten betalen. Nu is hier over het algemene niets mis mee, maar hoe wilt hij dat in godsnaam gaan controleren. Dat valt namelijk helemaal niet te controleren. Dus wat doet iedereen dalijk: Liegen (!!!) om een zo laag mogelijke premie te betalen en in de tussentijd doorgaan met "slecht" leven, maar wat is nu slecht en wie bepaald dat. Wie is er zo competent om dat te beoordelen. Ik werk de hele dag, wanneer ik thuis ben dan heb ik een gedeelte van het huishouden en opvoeden van kinderen, Ik heb geen tijd en zin om een sport te beoefenen. Ik ben continue in beweging dus dat heb ik niet nodig. Ook weeg ik 78kg en voel ik mij, buiten mijn rug om goed. Mijn rug heeft andere oorzaken. Hoe willen zij nu controleren dat ik te weinig beweeg en dat ik geen sport beoefen........ Kunnen zij niet dus worden de premies volgend jaar extra verhoogd om dat soort zaken op te vangen. Hebben zij weer een mooi excuus om hun premie meer dan normaal te verhogen. Ook krijg je volgend jaar een eigen risico. In hoeverre jaagt Klink deze nieuwe zaken weer door de kamer en in welke hoeveelheid gaat ook hij de zorg verder afbreken en zorgverzekeringen duurder maken...... Precies ruim 20 procent.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door bot321 »

Het zijn over het algemeen de oudere mensen
die te dik zijn niet sporten wel roken en drinken.
Belasting over de AOW hoor je bijna niets meer
van maar met deze maatregel pikken ze de
hele aow in.Pardon regeling moet toch ergens
van betaald worden?

Toolboy

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Toolboy »

Juist sporters zijn een risico voor de werkgever.

bv gescheurde kruisbanden opgelopen tijdens een potje bal op zaterdag.
En wat dacht u van arbeidsongeschikten die niet meer kunnen werken vanwege een handicap.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Ik vind het van de zotte dat Klink en consorten ons opleggen hoe wij MOETEN leven.Inderdaad,hoe denken ze dat te kunnen controleren.Een aparte drank-sport en rook minister aantrekken?De ziekte kosten spatten nu al de pan uit.Betaal in mijn 1 tje een kapitaal.Kom zelden bij een arts maar moest onlangs wel even naar de Fysio.Kreeg prompt de rekening thuis(even zelf betalen) ja dat was nu net even uit het pakketje gehaald.Waar betaal ik nu eigenlijk voor?inderdaad pardonregeling en vele andere geldwegsmijt regelingen Hier in Brabant en Zeeland zijn ellenlange wachtlijsten voor bej.-verzorgingsteh.en de thuiszorg/hulp( geen geld) SCHANDALIG.Die betuttelingen BAH van de overheden in de meest onbenullige prive dingen...kan er spinnijdig om worden.Oudere die hun hele leven hard hebben moeten werken en jarenlang hebben betaald , kunnen straks geen droog brood meer eten.Ze kunnen gewoon thuis creperen( vanwege de lange wachtlijsten)Ben blij dat mijn kinderen een goede plek in de maatschapij hebben gevonden,Had ze anders anno 2007 ,**************,niet zo veel meer te bieden.(BUITEN mijn liefde natuurlijk)maar daar kopen ze geen brood voor.Ben 1 van de gelukkige die het wel red,maar hoe zit dat met jonge gezinnen die HUN kinderen nog op HUN plaats moeten zien te krijgen?

PS.Ben zolangzamerhand ook pissig over het al 4 mnd uitblijven van mijn jaarafrekening gas.Zo gaat men dus met mensen om.Bedrijven die veel mensen nog dieper in de problemen brengen.Heb er verder geen woorden meer voor.
Heb er zelf even sterretjes in gezet hoor.Hoeft ook niet iedereen te weten.




.
Laatst gewijzigd door Nita op 17 jun 2007 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nita,

Denk aan je hart Nita. Nederland is verloederd en we kijken er naar maar doen er niets aan (althans degenen die hier aan de macht zijn). Het is in rap tempo een asociaal land geworden met veel Balkellende en dat moeten we nog 4 jaar aanzien. Wees creatief en doe zo nodig een beroep op alle voorzieningen die er zijn, ook als je er feitelijk geen recht op hebt. Sterkte!!! :wink:

Groeten, Maxiem.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Hoy Maxiem ,ik kom gelukkig niets te kort.Laat dus de voorzieningen aan mensen die het nodig hebben.Over verloedering gesproken.Het meeleven van je medemens?Ik zal je 1 opmerking kado doen......Je bent gelukkig nog jong,er komt nog wel een ander op je pad. Zit niet op een ander te wachten en kan me uitstekend redden.heb te eten, een goed dak boven mijn hoofd en heel belangrijk ......een grote zelfstandigheid.Geef ik voor niemand op.
Bovendien ben ik zeeer optimistisch ingesteld en kan GELUKKIG nog meeleven met mijn MEDEMENS.


AMEN.
Laatst gewijzigd door Nita op 17 jun 2007 23:02, 3 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door bot321 »

Wees creatief en doe zo nodig een beroep op alle voorzieningen die er zijn, ook als je er feitelijk geen recht op hebt. Sterkte!!!
Waar die voorzieningen voor zijn mag je hier in
Nederlande niet zeggen.Ze zijn in elk geval maar voor een heel
klein beetje voor de nederlanders.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Voorzieningen Bot? Diegeen die dat het hards nodig hebben durven er niet om te vragen.Oudere schamen zich daarvoor .Kijk wat er aan geld allemaal naar het (arme)buitenland gaat en wat doen ze er daar mee?in ieder geval niet waar het voor is bedoeld nl.zorgen dat mensen daar ook te eten krijgen.Spelen de volgevreten jongens mooi weer van..Het erge vind ik dat het(in eigen land) niet meer beter kan worden alleen maar slechter.
Er is in ons landje al TE veel verziekt. Om even bij zorgverzekering te blijven :wink:

MAXIEM

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@both321 en nita,

Ik schreef: ook als je er feitelijk geen recht op hebt

Achteraf gezien is dat een stap te ver. Dan zou je immers actief aan de verloedering meehelpen en dat is niet de bedoeling. De verleiding in dit kikkerland wordt echter wél erg groot om zo te handelen als je alle misstanden om je heen ziet! 8)

Nogmaals groeten, Maxiem.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Er zijn er al genoeg die profiteren van ONZE belastingcenten en daar helemaal geen recht op hebben.Ik denk dat de overheid zich daar maar eens mee bezig moet gaan houden inplaats van die onzinnige betuttelingen in ons prive.Ik houd rekening met anderen,maar doe wel waar ik zelf zin in heb.Als ik zou willen roken,drinken, sporten of wat dan ook doe ik dat.Laat de heren in het Haagje hun eigen gezin maar gaan betuttelen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Die heren in den haag die willen alles bepalen en ik zie het hen nog lukken ook. Er zijn weer een zootje christenen aan de macht en meteen moet alles wat God verbied, verboden worden. Eerst heeft hij het roken al aan banden gelegd voo juli 2008. Na deze datum moet een ieder die rookt en uit wilt gaan zijn of haar peuk buiten oproken. Waar zijn de vuilnisbakken, nergens dus alles gaat op de grond, dit is niet het probleem van Klink maar weer voor de minister voor het mileu en daarop volgend de gemeente, want uiteindelijk moeten zij het opruimen op kosten van belastingcenten. Deze centen zijn er niet dus zal er meer geheven worden aan belasting, zoals parkeerbelasting of een extra belasting voor de horeca ondernemers welke het weer doorberekenen in hun drankprijs. Zodoende worden de niet-rokers ook extra benadeelt, want zij betalen voor iets wat zij niet vervuilen. Dit alles zou het voor niet-rokers aantrekkelijker moeten maken om uit te gaan. Alsof een niet-roker zich hier iets van aantrekt, want als zij uit willen gaan dan nemen zij de rokers voor lief en anders gaan zij wel naar een ander soort tent, want ook voor hen zijn er mogelijkheden genoeg.

Mede door deze, schijnbaar toekomstige visie en voorspellingen, durft Klink te beweren dat de horeca niet achteruit gaat met hun inkomen.

Oja voor ik het vergeet. Waarom wel drinken buiten op het terras en in de kroeg of ander soort horeca. Dit drinken geeft nog altijd de meeste overlast en deze mensen zijn het gevaarlijkst. Dit moeten zij aanpakken in Den Haag en niet het roken. Drinken is veel slechter voor je lichaam en omgeving. Iemand die dronken is, is veelal agressiever of sneller geprikkeld. Ook zijn er mensen die er erg rustig van worden,maar daar heb je dan geen last van. De agressievelingen zorgen weer voor onrust op straat. Zij slopen de boel, dagen mensen uit wat weer tot gevechten leidt etc etc etc. Kortom bij wie komt dit terecht...precies dit is weer voor de minister van Justitie wat weer wordt afgedragen aan de gemeentes en politie. Das makkelijk, want dan hebben wij gelijk een plek gevonden voor in elk geval het gevallen gat van 500 politieagenten. Er zijn namelijk 500 wijkagenten nodig. Wat er niet bij wordt vermeldt is dat een wijkagent ook normaal politieagent is en wordt afgehaald uit zijn huidige functie. In deze functie komt dan weer een tekort van 500 man welke niet opgevuld wordt. Tevens worden de wijkagenten ingezet zoals altijd omdat er een systematisch tekort aan blauw is.

Dus die 100 dagen waar zij een beetje in hebben gelanterfantert, levert een sigaar uit eigen doos. Een oplossing is er niet. Het beestje krijgt slechts een andere naam, maar er komen geen NIEUWE agenten bij en dat is het geen wat nodig is. Nu krijgen agenten een andere functie wat lege plekken levert.

Dus een oplossing heeft wederom geleidt tot een tekort, maar dit is wat ik al schreef voor minister van Jusititie, Binnenlandse Zaken en Algemene Zaken. Dan hebben we meteen 3 idioten op een rij, want alle 3 begrijpen ze er geen zak van. Dus dat tekort probleem wordt niet opgelost. Het is slechts een loze kreet in het dossier wat tot stand is gekomen na die nutteloze 100 dagen.

Dit alles deert Klink niet, want zolang hij een probleem door kan schijven is het niet zijn probleem en heeft hij zijn eerste kroonjuweel in handen.

Waar is Klink dus mee bezig: bemoeien met zaken die hem of haar helemaal niet aangaan. Oplossingen worden door hem ook niet geboden. Eerder vragen en in je strot geduwde oplossingen waarvoor wij als belastingbetaler, de burger, weer mogen betalen.

100 Dagen weggegooid voor een rapport wat al bestond. Ik heb hen nooit gezien op de bus om te vragen wat nu het beste zou zijn binnen het OV. Nee want dit is voor Eurlings. Ook weer zo'n figuur dat niet geen notie heeft wat er binnen het OV plaatsvind en hoe het in elkaar steekt. Hij wilt slechts zijn eigen visie tot stand wilt brengen. Ik vraag mij af wat hij voor opleiding heeft gehad en of hij verkeersdeskundig is. O nee dat is waar hij heeft deze in dienst. Datzelfde geldt ook voor het rekeningrijden dat nu onder hem valt. Dat moet nog dit regeerakkoord uitgewerkt en uitgevoerd worden. Dus niet eerst wachten tot 2012. Daar is geen tijd voor zegt men nu ineens. Terwijl eerst in Balkenende 3 werd gezegd dat er moet worden gewacht tot 2012, omdat eerst de snelwegen moeten worden aangepast. Nu wordt er gezegd dat dat aanleggen, om EU normen niet te overschrijden, niet mogelijk is. Hierdoor moet er eerder worden begonnen wat ons weer extra geld kost. Geld dat er al was, maar is verbrast in de Betuwelijn, HSL Noord en Zuid. Dit zijn 2 projecten die geen zoden aan de dijk brengen, maar wel enorm veel geld gekost heeft. Wat gaan ze doen het geld terugverdienen en dik ook. Ze plaatsen dalijk vervroegd de systemen om te controleren.

Dat plaatsen van systemen en het goed in werking krijgen kan nog wat worden, want zelfs een simpel project als de OV chipkaart kunnen zij niet. Gewoon weg omdat er nog teveel hiaten in zitten en wat als er geld wordt afgeschreven en je krijgt vertraging door het 1 of het ander of de GPS satelieten worden uitgeschakeld. Op dat moment is het systeem van slag. Deze geldstromen kunnen systemen niet aan en brengt teveel chaos. Chaos wat door de klantenservice van OV bedrijven moet worden opgelost. Heb je het weer het doorschijven van een probleem waar niet over is nagedacht. Dalijk werkt het systeem naar hun zeggen naar behoren en dan voeren zij het in heel het land in en wordt de strippenkaart afgeschaft. Gevolg is een nog heel veel groter betalingsstroom binnen het OV netwerk wat onduidelijk wordt en de systemen tot error brengt.

Moet je dus nagaan wat er gebeurd wanneer zij daar in Den Haag in dit rekeningrijden te snel vervroegd invoeren. Het wordt chaos en probeer jij als automobilist maar eens je geld terug te krijgen als het fout is gegaan. Dat vinden zij nooit terug. Tevens moeten wij ook nog eens in de auto een kastje hebben dat wij zelfd moeten betalen en dit kastje moet je nog eens LATEN inbouwen door een erkend garage. Dit kastje registreert je kilometers en rekent af. Eerder je dat kastje in je auto hebt dan ben je al ruim 600 euro kwijt en dan deel je nog niet eens mee aan het verkeer.

Allemaal zaken die deze regering te snel wilt invoeren met onbekwaam personeel en ministers.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dus ik vraag mij af of Klink wel beseft waarmee hij bezig is en dat hij niet teveel zijn opvoedingswijze wilt opleggen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door bot321 »

Dus die 100 dagen waar zij een beetje in hebben gelanterfantert, levert een sigaar uit eigen doos. Een oplossing is er niet. Het beestje krijgt slechts een andere naam, maar er komen geen NIEUWE agenten bij en dat is het geen wat nodig is. Nu krijgen agenten een andere functie wat lege plekken levert.





Geplaatst op 22 Mei 2007 16:54 door bot321


--------------------------------------------------------------------------------

Overheid heeft 100 dagen werkbezoek gedaan.
Zag er een met een troffeltje steentje metselen
Zag er ook een bij een hulpprojekt voor jongeren
maar heb er geen eentje bij mij thuis gezien.
Had o zo graag mijn bankafschrift willen laten
zien met mijn maandelijkste vaste lasten dan
hadden ze nml gezien wat er werkelijk onder de
bevolking leeft.Tot nog toe leeft de overheid en
gemeentes riant van onze belasting centen.


Komt uit mijn topic op overheid en regelgeving.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee ik heb dat niet uit jou topic Bot321.

Het komt echt van mij af. Dat het elkaar raakt is een ander verhaal.

Dit houd overigens wel in dat wij dezelfde mening dragen.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Nou Maarten,je haalt in dit topic het slechtste bij mij naar boven.Ga om die reden politieke discussie"s altijd uit de weg.Je had het over 500 man politie erbij,mooi kan het personeel dat binnenkort bij de sigarettenfabrikant in Bergen op Zoom buiten wordt gedonderd daar gaan solliciteren.(+/-100man) en er komen er vast nog wel 400 uit andere branches bij.Is dat ook weer geregeld.Over de Betuwelijn?Ken je de slogan nog...DE NATUUR IS VOOR IEDEREEN. mooi niet dus.ook daar hadden ze aan iedereen k*k.Natuur weg...Berlijnse muur er voor terug en waarom om met de goederentrein nog meer rotzooi uit China,Japan,en noem maar op te halen.De slogan zou nu zo langzamerhand moeten zijn,Handen af van het BEETJE natuur dat we nog hebben.Nee ik ben niet echt een( natuurfreak )maar hou er wel van.En dat rekening rijden .....durf het bijna niet te zeggen....ja ik rijd ook auto.(krijg ik straks weer te lezen dat ik een millieu vervuiler ben).Nu woont 1 van mijn kinderen in Belgie en woon zelf in grensgebied.Belgie gaat de Nederlander dan OOk laten betalen logisch ,dus ben ik dubbel de klos .DE vervuiler betaald .noemen ze dat ,ook goed.Je moet dat ding maar nodig hebben.Ja ik heb ook een treinabonnement maak ik bijna geen gebruik meer van .moest laatst naar Haarlem ben potver 5 1/2 uur onderweg geweest.Storing hier storing daar.Bot daar werd ik nou echt dwaas van.Is inmiddels weer over hoor. Dus wat ik maar wil zeggen ,of dat nu van Bot of van jou komt ...HELEMAAL gelijk.Waar begon de topic ook weer mee? o ja,Zorgverzekering.Zit ik nu verdorie weer in het verkeerde topic :?: :?: :?: :?: :oops: Of toch niet. :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door Nita op 17 jun 2007 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door tinne »

nita, ik ben een transport idioot, Betuwelijn zijn ze 10 jaar geleden al over begonnen , gaat niet werken, lees alle online en papieren vakbladen ermaar op na, stom stom stom, en zo te horen, woon jij in PU..., en nee, de Belgen mogen die belasting niet invoeren.

MAAR ik kom van oorsprong uit het hoge Noord Holland, heb gisteren mijn zusje en zwager hier gehad, EN mijn nichtje die dat met de trein moest doen, die is dus 3.5 uur onderweg geweest......................

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

hoezo? denk aan het milieu?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door bot321 »

Maarten1234


Geplaatst op 17 Jun 2007 16:01 door Maarten1234


Nee ik heb dat niet uit jou topic Bot321.

Het komt echt van mij af. Dat het elkaar raakt is een ander verhaal.

Dit houd overigens wel in dat wij dezelfde mening dragen
.

Dit bedoelde ik ook niet Maarten.
Bedoelde alleen dat ik een topic had neergezet over die
100 dagen.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Nee Tinne,niet daar.Woon jij ook in Brabant?????.Lees regelmatig alles over de misprikkers van de overheid.Praat er bijna nooit over,heeft geen zin, maar blijft wel in het koppie hangen.Waar ik me het meest over op kan winden is,dat er vaak zo minderwaardig over de ouderen wordt gesproken en dat die uiteindelijk het meest de klos worden.Mijn ouders hebben me geleerd respect te hebben voor mensen die er voor hebben gezorgd dat wij (nou ja,in het verleden dan)in luxe hebben kunnen leven.We hopen allemaal oud te worden toch?hoe denk je dan dat wij behandeld gaan worden .Wat gij niet wil ........ :evil:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Nita »

Moest even kijken wie dit topic had geopend.mijn vingers waren even sneller dan mijn geest, Had Maarten even veranderd in Maxiem en toen weer even teruggezet naar Maarten.Dus 2xbewerkt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Minister Klink

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het zij je vergeven Nita. Ja ik heb dit topic inderdaad geopend over de zorgverzekeringen. Ik wilde in feite ef mijn mening neerleggen. Direct hierna volgde van mijn kant al snel het feit welke miskleumen dit kabinet verder op zijn hals gehaald heeft. Of dit topic verkeerd staat, tja ik denk het eigenlijk wel, maar punt en feit is dat het wel over dit kabinet gaat en hun te snel genomen beslissingen. Betuwelijn en HSL daar is een ander voor hoofdverantwoordelijk, maar ook dat zijn projecten die uit prestigedrang gemaakt zijn. Allemaal kroonjuwelen om nederland "mooier en beter" op kaart te zetten.

Die 500 man moeten toevallig ook weer bij de politie WILLEN en KUNNEN werken. Van de 100 sollicitanten blijven er slechts 10 over die de ingang tot de opleiding halen. Bij de uitgang komen er slechts 6 naar buiten. 4 Haken dus voortijdig tijdens de opleiding af. Van de andere 6 geslaagden breken er minimaal 2 hun contract na hun verplichte verblijf om diverse redenen. Dus uiteindelijk blijven er van de 100 slechts 4 over dus over 500 slechts 20 man. Moeten er nog 480 bijkomen. In die tijd dat deze 500 plekken weer gevuld zijn, zijn wij weer 1 kabinet verder en dan mogen die het weer oplossen die vervolgens weer gaan bezuinigen en zo is het plaatje weer rond. Hoe je het ook went of keert die 500 man komen er NOOIT.

Verder, leuk die treinen en trams hoor, maar heb je er ooit bij nagedacht hoe vervuilend deze zijn??? Ze vreten stroom waar je bij zit en laten een vervuiling langs het spoor achter waar je eng van wordt. Je ziet het niet, maar in weze is de grond daar enorm vervuild van kleine ijzerdeeltjes welke weer roesten in de grond en meespoelen met het grondwater de rivieren in. Olie en andere vetten schieten ook uit de lagers omdat deze lagers automatisch van nieuw vet worden voorzien via vetpotten. Deze potten persen onder hoge druk vet in alle lagers. Het oude vet valt langs de sporen. Nee dat is goed voor het milieu.

Gesloten