LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Brahms »

Wie weet het ?

Wij waren verzekerd mij Avero Achmea. Wij zijn overgestapt naar Zilveren Kruis.
Bij Avero Achmea waren wij verzekerd voor Orthodontie voor onze zoon. Van de maximale vergoeding van E 1500,00 heeft ze er nu zo'n E 1000,00 verbruikt/opgemaakt.

Nu bij Zilveren Kruis hebben wij een ***-sterren aanvullende verzekering met een vergoeding Orthodontie voor E 2000,00.

De vraag is nu, begint de vergoeding nu weer op nieuw te tellen, dus mag onze zoon weer E 2000,00 opmaken, of wordt het bedrag wat reeds door Avero Achmea is vergoed hier van afgetrokken.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door tijger1 »

Mijns inziens wordt het reeds gebruikte bedrag afgetrokken. Ten eerste is het hetzelfde concern en ook worden volgens mij die kosten centraal geregistreerd.
Laatst gewijzigd door tijger1 op 16 dec 2015 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door tijger1 »

Moest u die aanvullende verzekering bij Avero niet verplicht voortzetten ivm die orthodontie?

Lees ook eens hier: http://vergelijkmondzorg.nl/orthodontie ... t-18-jaar/

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Brahms »

tijger1 schreef:Moest u die aanvullende verzekering bij Avero niet verplicht voortzetten ivm die orthodontie?
Nee, we zijn "verplicht / vrijwillig" overgezet van Achmea naar Zilveren Kruis door onze werkgever.
Deze heeft het grote contract stopgezet bij Achmea en neergezet bij Zilveren Kruis (overigens ook Achmea). Door de werkgever werd aangegeven dat de verzekeringen "soortgelijk" zijn.
Achmea Start is overigens gestopt met Orthodontie, dus zomaar voortzetten was er toch al niet bij.
Hoe dan ook, we betalen nu ruim meer premie in 2016........

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik bedoelde met "verplicht" voortzetten van die aanvullende omdat er al zo'n groot bedrag gebruikt is van de dekking voor orthodontie, maar ik weet natuurlijk niet over welke periode die € 1.000 is verbruikt.

Ja, het Zk is superduur, daar weegt vaak die collectiviteitskorting niet tegen op.

Dus misschien verstandig ook elders nog eens te kijken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Brahms »

tijger1 schreef:...Dus misschien verstandig ook elders nog eens te kijken....
Dat is een goede tip, maar welke dan ? Er moet dus ook Orthodontie inziten en dan iet zo'n vergoeding van bv. E 450,00. Dat is na 2/3 maanden al op en heb je dus niets aan. Eén onderbeugel er even inzetten is al rond de 500,00 (40 minuten werk..........)
Behandeling zoon gaat zeker nog zo'n E 1000,- kosten.
Zilveren Kruis is inderdaad behoorlijk aan de prijs, de collectiviteitskorting roomt dat hoge bedrag wel iets af, maar voordeliger (maar wel goed) is natuurlijk altijd mooi :D

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door tijger1 »

U hebt het over "wij". Ik neem aan u en uw echtgenote. Er hoeft maar één ouder zo'n aanvullende verzekering te hebben waar het kind bijgeschreven wordt.

Misschien zit daar nog een flinke besparing in.

En als u het lijden kan, is zelf betalen, en opvoeren bij de belasting ook nog altijd een mogelijkheid. Dan kunt u voor de verzekering naar een goedkope shoppen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door vroem »

Vooralsnog is het verzekeraars niet toegestaan medische info (wat dit is) uit te wisselen bij overstap. Ik hoop dat dit zo blijft. Wet op privacy. Eind is zoek als daar de hand mee gelicht gaat worden.
Gezien stadium van behandeling (apparatuur allemaal al geplaatst en zo?) is het wellicht een optie niet te ""verzekeren"" en gewoon de consulten en zo zelf te betalen. Als dat de enige reden is/was om een hoge AV aan te gaan. Is een rekensommetje, even navragen bij ortho wat verwachte behandelduur nog is en de daarmee samenhangende kosten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Brahms »

Wij = inderdaad echtgenote en ik. Één van ons heeft een hogere aanvullende verzekering hier voor moeten nemen van ongeveer 20,00 per maand. Dit is dus aan premie ongeveer E 240,00 per jaar.

Dit bedrag halen we er dus makkelijk uit op jaarbasis, immers de kosten bij Orthodontie zijn echt enorm.
Minimaal elke maand bezoek en er zit ook nog een extra "buitenboord beugel" aan te komen.
De kosten voor verwijderen op termijn zijn ook niet echt laag schatten wij zo in als we de bedragen van relatief korte bezoekjes zo voorbij zien komen....

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vergoeding Orthodontie Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door vroem »

v oor een lage premie van 20 euro zou ik dat zeker doen gezien wat er nog moet.
Overigens heb ik wel een kanttekening bij de opmerking die u maakt over kosten (o.a.: 500 euro voor slechts 40 min werk..):
daar zit ook materiaal in. en gaat het nodige aan vooraf (ook in tijd waar u niet bij bent) Daarnaast betaalt u simpelweg ook voor de expertise van de behandelaar die hier toch zon 9-10 jaar studie voor achter de rug heeft (zonder inkomsten maar alleen studiekosten en wellicht hoge studielening).
U mag het natuurlijk ook zelf doen als u vindt dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt.
oftewel: er zit ook nog een keerzijde aan de zaken waar u die op mij in ieder geval ietwat zuur overkomende randopmerkingen over maakt.

overigens kunt u alle kosten, ook wat nog moet komen, gewoon halen uit de kostenopgave van de orthodontist, bij aanvang behandeling als het goed is gekregen samen met bespreken van het behandelplan en de uitleg over de orthodontische afwijking.

Gesloten