LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaningen, nooit iets besteld

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
TomasBrouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:00
Contacteer:

Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door TomasBrouwer »

Hey allemaal.

Ik kreeg plotseling een aanmaning door de brievenbus van een autobedrijf van een dikke €350,-. Ik wist er niets vanaf en heb daarom het bedrijf enkele keren gebeld. Die vertelden mij dat er een auto onderdelen zijn besteld vanuit onze naam. Enkel zijn deze onderdelen nooit opgehaald of verzonden. Ook heb ik nooit een factuur gekregen van het bedrijf. Dat heb ik aangegeven bij hun. Alleen ik blijf aanmaningen krijgen van het bedrijf en ze geloven niet dat ik niets besteld heb bij hun. Ook zeggen ze zelf dat de onderdelen nog bij hun liggen en nooit zijn opgehaald. Ik neem aan dat ik niet verplicht ben om te betalen? En wat is het beste om in deze situatie te doen?

Inmiddels heb ik 3 aanmaningen binnen met 1 verhoging van ca. 10%.
Laatst gewijzigd door TomasBrouwer op 19 mar 2018 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Nevyn »

Niet meer reageren

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

hoe wisten ze je naam en adres?

TomasBrouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:00
Contacteer:

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door TomasBrouwer »

De bedrijfsnaam, adresgegevens en KvK staan gewoon op onze website openbaar en zo. Dus daar is niet zo moeilijk achter te komen

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Jesa H »

TomasBrouwer schreef:De bedrijfsnaam, adresgegevens en KvK staan gewoon op onze website openbaar en zo. Dus daar is niet zo moeilijk achter te komen
Dus ze beweren dat er een zakelijke overeenkomst is? Lekker laten bewijzen dan.

TomasBrouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:00
Contacteer:

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door TomasBrouwer »

Ja de aanmaningen staat op mijn bedrijf. Tja, maar als er een incassobureau aan te pas komt. Dat word een hele ellende dan.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een hele ellende? Ook een incassobureau moet kunnen aantonen dat de vordering terecht is, dwz dat u een overeenkomst bent aangegaan. Mocht het zo ver komen, vraag om een bewijs dat u een bestelling hebt gedaan, bv een door u ondertekende opdracht.

stofzuigertje

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je ooit online gekeken voor jou auto of is dit verkeerde merk en type?

Als besteld voor jou mogen ze dit eisen... bij alleen zoeken en opslaan in winkelwagen niet.

Zonder invullen gegevens is U niet traceerbaar dus wat heb je nu wel gedaan?

TomasBrouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:00
Contacteer:

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door TomasBrouwer »

Het schijnt dus dat er iemand is langs geweest in de winkel bij hun en mondeling bij de balie het hele spul heeft besteld.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door yan »

Jammer dan, voor hen.
Niets besteld is niets betalen.

Geef aan dat je nog éénmaal reageert, en dat jij niets besteld hebt.
mocht dat wel zo zijn dan ontvang je graag binnen 14 dagen de door jou getekende overeenkomst; indien ze die niet overleggen acht je de zaak afgesloten en wens je niet verder lastig gevallen te worden.
Mocht er een incassobureau komen dan laat je ze dat zelfde bericht zien.

stofzuigertje

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je opgave bestelde en geleverde goederen vraagt en ze niet passen op een van jou voertuigen is hier voldoende bewijs voor.

Verder moeten ze dan nog aantonen dat die ook gemonteerd zijn en de kans is dat er origineel of ander merk op zit...
Betaal niets en vraag eerst bewijs van bestelde.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door vroem »

TomasBrouwer schreef:Het schijnt dus dat er iemand is langs geweest in de winkel bij hun en mondeling bij de balie het hele spul heeft besteld.
heb je ruzie met iemand?? die om jouw bedrijf schade toe te brengen dit uithaalt? ik zou even langsgaan zelf bij dat bedrijf. Zij hebben waarschijnlijk verzuimd na te gaan of persoon voor jou werkt.

En neem op dat gesprek even foto's mee van eventuele medewerkers... wellicht dat iemand geprobeerd heeft te bestellen voor eigen gebruik of zo (bedrijfskorting?) wat door welke reden dan ook niet afgemaakt is.

TomasBrouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2018 16:00
Contacteer:

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door TomasBrouwer »

We hadden toen op dat moment wel meerdere auto’s staat waar de onderdelen op zouden moeten passen. Maar dat betreffende type hebben we altijd wel meerdere op voorraad.

Ik denk dat ik ze indd maar ga vragen om bewijs in de vorm van een overeenkomst zoals ‘Yan’ zegt.

Ook is het heel opmerkelijk dat het bedrijf bijna 1,5 uur rijden bij ons vandaan zit. Ze hebben ook meerdere vestigingen en er zit er ook een ongeveer 15 minuten rijden bij ons vandaan

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Als je opgave bestelde en geleverde goederen vraagt en ze niet passen op een van jou voertuigen is hier voldoende bewijs voor.

Verder moeten ze dan nog aantonen dat die ook gemonteerd zijn en de kans is dat er origineel of ander merk op zit...
Betaal niets en vraag eerst bewijs van bestelde.
Je eerste alinea is een slecht advies. Het is niet relevant wat er besteld is, maar of er besteld is.

Je tweede alinea was totaal overbodig als je de OP zou hebben gelezen.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Probeer bij het garagebedrijf eens een naam te achterhalen (desnoods bij de receptie/het onderdelenmagazijn). Kan is groot dat een van uw (voormalig) medewerkers wat bijklust in zijn vrije tijd. Als hij zelf geen bedrijf heeft was het wellicht handiger om via uw bedrijf onderdelen te bestellen.
Ik heb al meerdere malen te maken gehad met collega's die op naam van het bedrijf onderdelen bestelden (meestal voor de hogere korting).

stofzuigertje

Re: Aanmaningen, nooit iets besteld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op 90 in plaats van 15 minuten is duidelijke fraude....

Laat ze maar eens de camera beelden tonen en je ziet of je een frauderende medewerker in dienst hebt of vreemde....
Ze mogen bewijs KVK vragen om te controleren.

Als je normaal plaatselijk bestelde mag het op rekening maar verder weg moet contant betaald worden.
Dat vele monteurs op Zaterdag in werk kleding op korting van de zaak kopen is normaal, mits contant betaald.....

Zolang ze niet met bewijs welke medewerker daar ooit iets bestelde kunnen ze niets claimen.
Het op rekening leveren is naast extra administratie ook een risico....... voor deze leverancier.

Gesloten