LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adverteren op Facebook

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Janmoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 14:05

Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door Janmoos »

Hallo,

Ik heb een eigen bedrijf in reisbranche, en wij adverteren erg veel op Facebook.
Na het vertrek van onze marketeer heb ik en mijn collega het marketingproject Facebook overgenomen. Iedere dag zitten wij hier erg kort op.
Wat de laatste maanden opvalt is dat ruim 50% van onze likes en kliks spam is. Met spam bedoel ik nep accounts van personen die helemaal niet bestaan. Voor iedere like en klik moet je betalen als je betaald adverteert op Facebook. Onze conclusie is dat ruim 50% van ons Facebook budget opgaat aan spam/bots. Op onze Duitse Facebookpagina zijn de problemen nog groter. We hebben Facebook benaderd voor uitleg, maar die laten natuurlijk niets horen.
Als ik rond kijk op Facebook (op mijn eigen tijdlijn) kom ik honderden betaalde advertenties per dag tegen. Ik ben daarom ook benieuwd of andere Facebook adverteerders dezelfde problemen ondervinden.

Groeten,
Jan

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent hier op een consumentenforum, zakelijke adverteerders zult u hier niet (snel) tegenkomen. U kunt uw vraag het beste plaatsen op http://www.higherlevel.nl
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 10 nov 2017 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door yan »

[offtopic passage verwijderd door moderatie[

Kunt u in in uw advertentie ruimte zien wie er geklikt heeft? en hoe weet u dat dit spambots zijn?
Als het inderdaad zo is, dan is het niet netjes als facebook kosten rekent voor nep-kliks
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door mp2017 »

Janmoos schreef:Hallo,

Ik heb een eigen bedrijf in reisbranche, en wij adverteren erg veel op Facebook.
Na het vertrek van onze marketeer heb ik en mijn collega het marketingproject Facebook overgenomen. Iedere dag zitten wij hier erg kort op.
Wat de laatste maanden opvalt is dat ruim 50% van onze likes en kliks spam is. Met spam bedoel ik nep accounts van personen die helemaal niet bestaan. Voor iedere like en klik moet je betalen als je betaald adverteert op Facebook. Onze conclusie is dat ruim 50% van ons Facebook budget opgaat aan spam/bots. Op onze Duitse Facebookpagina zijn de problemen nog groter. We hebben Facebook benaderd voor uitleg, maar die laten natuurlijk niets horen.
Als ik rond kijk op Facebook (op mijn eigen tijdlijn) kom ik honderden betaalde advertenties per dag tegen. Ik ben daarom ook benieuwd of andere Facebook adverteerders dezelfde problemen ondervinden.

Groeten,
Jan

Ik ken de voorwaarden niet, om een advertentie te plaatsen, maar wat moet FB daarna iets doen, wat blijkbaar legaliteit is.

Ik hoop voor jou, dat je medestanders vind, die jou probleem ondersteunen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe heb je precies vastgesteld dat nepaccounts clicks genereren ?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door JvandeW »

Janmoos schreef:Wat de laatste maanden opvalt is dat ruim 50% van onze likes en kliks spam is. Met spam bedoel ik nep accounts van personen die helemaal niet bestaan. Voor iedere like en klik moet je betalen als je betaald adverteert op Facebook. Onze conclusie is dat ruim 50% van ons Facebook budget opgaat aan spam/bots. Op onze Duitse Facebookpagina zijn de problemen nog groter. We hebben Facebook benaderd voor uitleg, maar die laten natuurlijk niets horen.
Het is een bekend probleem:

http://www.bbc.com/news/technology-18819338

https://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag

In het vervolg zouden jullie beter per Google AdWords kunnen adverteren.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Adverteren op Facebook

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

Gesloten