LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
hrschilders
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2021 09:13

Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Ongelezen bericht door hrschilders »

Ik kreeg vorige week ineens een brief van een incassobureau dat ik een achterstallige betaling zou hebben aan Werkspot en moet bijna 500 euro betalen. Mijn bedrijf heeft helemaal geen account bij Werkspot. Mijn bedrijf heeft opdrachtgevers genoeg. Nu eist Werkspot van mij dat ik aangifte doe bij de politie vanwege identiteitsfraude. Van de politie hoor ik dat dat niet kan, omdat dit geen fraude of misbruik is van een bsn nummer.
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. In ieder geval heb ik om een afschrift gevraagd wat dus kennelijk heel eenvoudig is af te sluiten door een persoon die niks te maken heeft met mijn bedrijf.

Mensen, wees gewaarschuwd voor dit soort praktijken bij Werkspot, kennelijk kan iedereen zomaar een account maken bij Werkspot. Hier is echt sprake van oplichting / fraude of hoe je het wilt noemen.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

hrschilders schreef:
19 mar 2021 09:29
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
In principe niets. Werkspot beweert een contract met jou te hebben, dan moeten zij dat bewijzen. Dat zullen ze niet kunnen.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Ongelezen bericht door kuklos »

hrschilders schreef:
19 mar 2021 09:29
Nu eist Werkspot van mij dat ik aangifte doe bij de politie vanwege identiteitsfraude.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Werkspot eist dat. Laat ze lekker de t krijgen. Werkspot dient te bewijzen dat jij een contract met ze hebt afgesloten. Dat dienen zij eerst te doen. Het wordt de omgekeerde wereld als elk bedrijf maar een incassobureau op je af kan sturen en dan gaat eisen dat jij van alles en nog wat gaat bewijzen en aangiftes gaat doen.

Seinhuis
Berichten: 2379
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zit te overwegen met 2 opties,

Vraag aan het incassobureau het contact. Mogelijk is jouw handtekening vervalst, en kan je met je valse contact wel aangifte doen.

Je kunt een mail sturen dat je niet mee eens bent, en met volle vertrouwen wacht op een dagvaarding. Verzorg dan wel dat je aanwezig bent om jezelf te verdedigen.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik moet incasso betalen aan Werkspot terwijl ik geen account bij hun heb

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou me gewoon een keer in een brief aangegeven geen overeenkomst met ze te zijn aangegeven. En jij graag het bewijs wilt zien dat er wel een overeenkomst tot stand is gekomen tussen hen en jou. Zolang ze daar niet aan voldoen betaal je gewoon niet. Aangifte doen is optie, geen verplichting.

Gesloten