LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TOZO regeling

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
snah441
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 aug 2010 14:36

TOZO regeling

Ongelezen bericht door snah441 »

Hallo ,

Ik heb een vraag over de eerste Tozo regeling , ben zzp-er ( rij-instructeur ) en kwam na de eerste lockdown ( 11 maart ) in aanmerking voor Tozo , wat neerkwam op 2000 euro . Dacht dat dat een schenking was van de overheid omdat wij 7 weken niet mochten werken echter later bleek dat het een voorschot was .
Nu heb ik een brief gekregen van de gemeente waarin staat dat ik 947,68 euro moet terugstorten . Ik heb ze gebeld en zij rekenen per maand , dus over april krijg ik Tozo maar over gedeeltelijk maart en mei dus niet .
Het lijkt mij eerlijker dat zij per week berekenen .
Ook raar is dat collega's van mij die in andere gemeenten wonen niets hoeven terug te betalen .

Is het juist dat ik moet terugbetalen ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: TOZO regeling

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... i+2020.pdf

Deze heeft u vast gelezen. Wanneer u meer heeft verdiend dan u had verwacht bij het aanvragen niet u een deel terugbetalen.
Vraag de gemeente dus om uitleg. (Het zou mij verbazen wanneer u deze uitleg niet heeft gehad bij het verzoek tot terugbetalen)

Dat verklaart direct waarom uw collega’s niet hoeven terug te betalen.

Gesloten