LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Voor alle kwesties op het gebied van werk & inkomen die specifiek zijn voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers).
Jeanine78
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018 07:36

Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Ongelezen bericht door Jeanine78 »

Ik werd er vandaag op geattendeerd dat mijn bedrijfsnaam (ik ben vertaler) plus telefoonnummer en adres op een website staan (kostenvertalers.nl). Dit is geheel ongevraagd en is ook gebeurd met zo'n beetje alle collega-vertalers die ik ken. Je zou denken: gratis reclame, maar het websiteadres dat er bij staat is van een mij onbekend vertaalbureau. Dit riekt toch naar valse reclame of iets anders illegaals. Ik heb een verzoek gedaan om mijn gegevens te laten verwijderen, maar geen idee of hier aan gehoor wordt gedaan. Zijn er nog andere stappen die ik zou kunnen ondernemen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Ongelezen bericht door renewouters »

Vervelend, maar je zit voor je vraag op het verkeerde forum.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Ongelezen bericht door kweenie »

Grote kans dat ze eenvoudig de gegevens van de hele sector uit de openbare KvK registers hebben overgenomen. Daarbij is de grote vraag of ze die gegevens wel of niet onjuist vermelden of gebruiken.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Ongelezen bericht door yan »

renewouters schreef:Vervelend, maar je zit voor je vraag op het verkeerde forum.
Nee hoor even goed lezen: dit is de "ZZP" afdeling, dus deze vragen kunnen hier prima.


Ja u kunt eissen dat ze uw gegevens verwijderen o.a. op basis van de privacy wet of in combinatie met de andere website op basis van smaad/laster (onrechtmatig gebruik van uw naam)

Een no-cure no-pay incassobureau/advocaat zal dit soort zaakjes graag aannemen!

stofzuigertje

Re: Bedrijfsgegevens ongevraagd op website

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Klik op concurrent en vraag wat een brief gaat kosten en of je met jezelf belde...

Als je dit gesprek opneem kun je wegens misbruik een claim indienen.
Als alle tolken zo werk mislopen is samen klacht indienen wegens fraude mogelijk.
Ze mogen jou gegevens wel vermelden maar niet van een concurrent .

Ga niet betalen voor correctie of opname want vermoedelijk hopen ze daar op.
Misgelopen inkomsten is moeilijk bewijsbaar tenzij ze steeds naar een klein groepje doorsturen.

Doe het samen en zoek alle foute op en dan kun je schadeclaim indienen.

Gesloten